Hur kass är Triumph?

Status
Ej öppen för fler svar.

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Dom flesta i bombrepa som åkte traja sålde ju sina trajor för några år sedan och böt märke, vissa fick behålla traja gadningen på armen livet ut. Varför då who knows :va

Vad/vem syftar du på nu? Möjligtvis någon som bytte hoj och numera är tillbaka i Triumphägande? Och vad fan vet du om Bombrepa? Redogör gärna vad du tror dig veta, mig veterligen så är det bara jag sim gått till annat märke... Och skulle Bombrepa vara märkesbundet?

Undra hur många som gaddar sig med Yamaha/Suzuki/Honda etc på armen? :3freak

Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Dom flesta i bombrepa som åkte traja sålde ju sina trajor för några år sedan och böt märke, vissa fick behålla traja gadningen på armen livet ut. Varför då who knows :va

Jag hade inte slutat åka min Speed triple om inte vägverket gillrat en fälla :rolleyes: och försäkringbolaget envisats med att lösa in den. Mitt mål,var 10000 mil och sen byta till annan Triumph men tyvärr....

Jag har en Yamaha XJ650 bygghoj eftersom jag fick den.......men den har hittills fått Triumph fälgar och reglage.

Nästa åkhoj blir en Triumph har bara inte bestämt mig om det blir en Speed Triple igen (-06 till -09) eller en äventyrare Tiger eller Explorer. Explorern har lite för mycket elektronik för mig men måste provas innan beslut.

Kan även tänka mig en Thunderbird 1700cc, parallelltwinen är grymt snygg och går fantastiskt.

Jag började min tung MC karriär med Triumph låga stelbensbyggen med aphängare, king&queen, mycket breda bakhjul med dubbelkedja. Kanske dags för back to basic. :D

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
-
Ja shooter och några till som åkte traja böt till annat märke. Har för mig att ktm var det dominerande märket. Jag sa inte att alla i bombrepa åker traja. Nej jag har inte någon större koll på bombrepa.

Vad/vem syftar du på nu? Möjligtvis någon som bytte hoj och numera är tillbaka i Triumphägande? Och vad fan vet du om Bombrepa? Redogör gärna vad du tror dig veta, mig veterligen så är det bara jag sim gått till annat märke... Och skulle Bombrepa vara märkesbundet?

Undra hur många som gaddar sig med Yamaha/Suzuki/Honda etc på armen? :3freak

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Hur var det nu med fördomarna?

Hur var det nu med dina kunskaper om Mongoliet? Förutom till Ulanbaataar och ytterligare några få mil till ser det ut så här.....

p1030421.jpeg

Lägg till floder som man måste ta sig över, lera, sand och lite annat så kan jag nog säga att den hoj som han av vad jag förstått har inte är direkt lämplig för ändamålet...... Men visst..... Han kan ju försöka ta sig från öst till väst. Lycka till, säger jag. Glöm inte tält, campingkök, reservdäck/punkalagningskit etc och att behandla nomadfolket och andra han träffar med respekt..... Det sistnämnda förhoppningsvis lättare IRL än på nätet......

Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Ja shooter och några till som åkte traja böt till annat märke. Har för mig att ktm var det dominerande märket. Jag sa inte att alla i bombrepa åker traja. Nej jag har inte någon större koll på bombrepa.

Då kan jag upplysa dig att dessa personer (2st) har numera sålt sina KTM och köpt Triumph igen. Det är bara jag som bytt och inte gått tillbaka. Och kan lova dig och resten av läsarna att bytet inte berodde på att kvaliteten skulle vart undermålig som du vill påskina. Dessutom såldes En hoj inom Bombrepa... Skaffa fakta innan du skriver!

Den här tråden "börjar" spåra ut, kanske dags för låsning

Last edited:

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Då kan jag upplysa dig att dessa personer (2st) har numera sålt sina KTM och köpt Triumph igen. Det är bara jag som bytt och inte gått tillbaka. Och kan lova dig och resten av läsarna att bytet inte berodde på att kvaliteten skulle vart undermålig som du vill påskina. Dessutom såldes En hoj inom Bombrepa... Skaffa fakta innan du skriver!

Den här tråden "börjar" spåra ut, kanske dags för

När en tråd låses flyttar trollen tyvärr till en annan.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Hur var det nu med dina kunskaper om Mongoliet? Förutom till Ulanbaataar och ytterligare några få mil till ser det ut så här.....

p1030421.jpeg

Lägg till floder som man måste ta sig över, lera, sand och lite annat så kan jag nog säga att den hoj som han av vad jag förstått har inte är direkt lämplig för ändamålet...... Men visst..... Han kan ju försöka ta sig från öst till väst. Lycka till, säger jag. Glöm inte tält, campingkök, reservdäck/punkalagningskit etc och att behandla nomadfolket och andra han träffar med respekt..... Det sistnämnda förhoppningsvis lättare IRL än på nätet......

Det där fixar rettan utan bekymmer. :fakta

Den funkar till bana med :brynad

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Hoj
Italienskt
Jag har kört 2000mil med min. Hälften gata hälften bana.
Vid bankörning är jag inte speciellt rädd om den. Jag växlar oftast på varvstoppet, motorbromsar hårt in i kurvor och har vurpat den 6-7 gånger. Två av dessa med riktigt fina rullningar som avslutning.
Resultat: knäckt styrstopp, två platta bensintankar, spricka i bakramen och så allt annat smått som sticker ut. Inget konstigt med det.
Enda service under dessa 2000mil (utförd av mig själv): olja, filter, vätskor, klossar.

Hojen har hållit och går perfekt i motor och låda, inga missljud, inga konstigheter, inga problem. Drar lite olja då och då men det har den alltid gjort.
För mig räcker det som bevis för att kvalitet inte längre är ett problem för Triumph.

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Har aldrig älskat en hoj så mkt som min Speedy, startproblem kalla höstdagar till trots. Grät när den blev stulen...nästan. Har en Honda CB1000R idag. Grym hoj oxå men jag kommer nog inte bli lika fäst vid den som vid Trumpfen. Speed triplen är en best hela vägen upp till 10,000 varv...vill man köra hoj över det så köp nått annat.

Just ja...min trajja ville inte behålla kylarvätskan som var över MIN strecket..den pissades obönhörligen ut. Det verkar dock har varit så den ville ha det :)

Har en thunderbird 97 oxå...nog den mest startvilliga hojen i hela söderort.

För övrigt så är tråden ruggigt urballad...som en "vilket fotbollslag är bäst" diskussion mellan packade Djurgårdare och AIK'are typ.
Carry on.

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Förstår inte varför några stycken i denna tråd absolut vill svartmåla Triumph. TS frågade om erfarenheter från tidigare ägare och ni ger er in i diskussionen och framhäver en det ena och än det andra hur dåliga Triumph är. Ni har provkört vissa modeller och ni har läst tester, och säkert hört nått omdöme av någon enstaka tidigare eller aktuell ägare, men ni har inte ägt någon? Varför är era åsikter så mkt rättare och riktigare än tidigare ägares som faktiskt försöker gör sig hörda och ge TS en rättvis bild av hur dom uppfattar/uppfattade sin hoj? Ni vrider och vänder på allting och skriver emot er själva.

I annan tråd så anger en av er att Triumphhandlaren har för bra service och är överambitiösa i sitt kundbemötande och lyfter AVA Mc till skyarna när dom fått skit. Om ni bara är ute efter att säga tvärtom majoriteten och skapa debatt så finns det andra forum för detta, eller PMá varann så slipper vi se era påhopp och ert skittyckeri.

Att de som skriver om sina erfarenheter från Triumph och som faktiskt ägt någon modell är ett försök att förklara sin upplevelse och i vissa fall sin kärlek till märket. För kärlek tror jag många får, det är en hoj som man tar till sig och tycker om, det finns en Triumphhistoria som går långt tillbaks i tiden. Precis som HD, Ducati mfl så blir och är många entusiatiska över Triumph oavsett vad ni tycker. Sen kan ni tycka den där Diversion eller vad den heter är världens bästa hoj... skapa en tråd och diskutera Yamaha eller något istället, personligen tycker jag den hojen är apful!

Till TS kan jag bara ge rådet som andra sagt, skaffa dig egen erfarenhet och glöm kvalitetsrykten från 80-90 tal. På senare år har Triumph rosats mer än vissa andra japanska märken och jag kan nästan lova att det inte är någon större skillnad på kvaliteten. Även BMW får sig slängar av kritik från vissa, hur tänker ni där nu då, BMW har väl ett kvalitetsryckte som få, fattar inget :va?

Som sagt, skapa en egen tråd och ge fan i att förstöra för andra med era grundlösa patetiska åsikter.

Du borde träna upp din läsförståelse, den brister, vidare bör du försöka att sluta att gå till personangrepp & kränkningar när argumenten tar slut, det är bara pinsamt.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Har haft två st Speed Triple -00, -04, samt två Daytona 955.
Hade inga problem annat än läckande anslutning av bränsleslang från tanken, en klassiker på dessa modeller.

Annars har dom lite ljud för sig, men"så ska det låta" :hihi

Underbara hojar med karaktär. :tummenupp

App app, din blinker läckte olja.:fakta

..eller hur var det med den saken?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Är det konsensus att Triumphkvalitén är undermålig eftersom de tillverkar en modell med speciellt utseende som inte alla gillar?
Eller skall diskusisionen fortsätta?
Behövs det en ny tråd om BMW sedan, eller kan man överföra slutsatsen?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Såja barn, sluta kasta sand nu å återgå till fakta ur vardagen;

Finns en Triumph i familjen; 2003 SpeedTriple 3400mil
Inköpt vid 2300mil, fullständigt servad och så vidare.

Vid 2500mil packa startfrihjulet ihop, lät som en stenkross, byte av startfrihjul

Vid 2600mil dog en cylinder, mest på tomgång men gick även visset, framförallt varm.
Insugsgummin byttes(torrspruckna), gick nu hyggligt varm men tappade fortfarande en cylinder när den kände för det
Efter lång felsökning visade det sig att spridarbilden på 1:ans cylinder såg ut som hejsan vid korta insprutningstider. Tog 1månad att få hem en ny spridare.

Vid 3000mil börja laddningen spöka, bytte till en CBR600-07 regulator, fridens.

Därtill har det varit lite elspöken i hojen, motorvarningslampan tänds då och då, gnäller mest på tankgivaren men även andra intermittenta felkoder ges. Smidigt är att de mesta går att läsa ut med en vanlig OBD2 läsare, det borde vara standard på alla hojar...

En stor del av bultförbanden har "förzinkade" skruvar, men det där rostskyddet är inte nå vidare bra, det blir rostfläckar på bultskallar på många ställen.

Den är inte tråkig att köra, den är relativt lätt att skruva med. Är kvaliteten dålig? Nä, den är i stil med många andra märken.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Är det konsensus att Triumphkvalitén är undermålig eftersom de tillverkar en modell med speciellt utseende som inte alla gillar?
Eller skall diskusisionen fortsätta?
Behövs det en ny tråd om BMW sedan, eller kan man överföra slutsatsen?

Det måste ältas först.

Kan du ingenting?

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
GIXER 1000
Till TS svaret på din fråga - "Hur kass är Triumph" - Svaret är urkass, ful som stryk, har inget pulver i motorn, du får ingen positiv uppmärksamhet av sporthojs kollektivet eller brudarna som hänger på den. Dvs. du blir osynlig, du får stå en bit ifrån de stora grabbarna, men ingen tar dig på allvar. Vill du vara udda sticka ut köp en traja & varför inte en engelsk bil också t.ex. en Mini; är du riktigt fanatisk kan du tatuera traja i pannan/underarm lika smart som de/vi som tatuerade in Stockholms skins & spindel väv över armbågarna i sin ungdom - känns jävligt smart nu. Köp en riktig sporthoj av god kvalitet du lär inte ångra dig om du nu inte planerar en tur till Mongoliet då tydligen tajan är den enda släpps in i landet.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...