BJN
Avliden medlem
Triumph=engeskt kvalite=kass köp japs!!
Ja,ja efter ett sånt begåvat och insiktsfullt inlägg reser man sig ju inte mer.Bara att vika sig.
Triumph=engeskt kvalite=kass köp japs!!
Är just nu i Sibirien på väg hemåt från Mongoliet. Det klarar du inte på din skithoj, snorjärs.
Dom flesta i bombrepa som åkte traja sålde ju sina trajor för några år sedan och böt märke, vissa fick behålla traja gadningen på armen livet ut. Varför då who knows
Dom flesta i bombrepa som åkte traja sålde ju sina trajor för några år sedan och böt märke, vissa fick behålla traja gadningen på armen livet ut. Varför då who knows
Vad/vem syftar du på nu? Möjligtvis någon som bytte hoj och numera är tillbaka i Triumphägande? Och vad fan vet du om Bombrepa? Redogör gärna vad du tror dig veta, mig veterligen så är det bara jag sim gått till annat märke... Och skulle Bombrepa vara märkesbundet?
Undra hur många som gaddar sig med Yamaha/Suzuki/Honda etc på armen?
Hur var det nu med fördomarna?
Ja shooter och några till som åkte traja böt till annat märke. Har för mig att ktm var det dominerande märket. Jag sa inte att alla i bombrepa åker traja. Nej jag har inte någon större koll på bombrepa.
Då kan jag upplysa dig att dessa personer (2st) har numera sålt sina KTM och köpt Triumph igen. Det är bara jag som bytt och inte gått tillbaka. Och kan lova dig och resten av läsarna att bytet inte berodde på att kvaliteten skulle vart undermålig som du vill påskina. Dessutom såldes En hoj inom Bombrepa... Skaffa fakta innan du skriver!
Den här tråden "börjar" spåra ut, kanske dags för
När en tråd låses flyttar trollen tyvärr till en annan.
Hur var det nu med dina kunskaper om Mongoliet? Förutom till Ulanbaataar och ytterligare några få mil till ser det ut så här.....
Lägg till floder som man måste ta sig över, lera, sand och lite annat så kan jag nog säga att den hoj som han av vad jag förstått har inte är direkt lämplig för ändamålet...... Men visst..... Han kan ju försöka ta sig från öst till väst. Lycka till, säger jag. Glöm inte tält, campingkök, reservdäck/punkalagningskit etc och att behandla nomadfolket och andra han träffar med respekt..... Det sistnämnda förhoppningsvis lättare IRL än på nätet......
Snygg.... Absolut! Skulle faktiskt kunna säga bland den snyggaste av alla hojar, måste nog fan köpa en till snart!
http://db.tt/2kbWOfh0
Förstår inte varför några stycken i denna tråd absolut vill svartmåla Triumph. TS frågade om erfarenheter från tidigare ägare och ni ger er in i diskussionen och framhäver en det ena och än det andra hur dåliga Triumph är. Ni har provkört vissa modeller och ni har läst tester, och säkert hört nått omdöme av någon enstaka tidigare eller aktuell ägare, men ni har inte ägt någon? Varför är era åsikter så mkt rättare och riktigare än tidigare ägares som faktiskt försöker gör sig hörda och ge TS en rättvis bild av hur dom uppfattar/uppfattade sin hoj? Ni vrider och vänder på allting och skriver emot er själva.
I annan tråd så anger en av er att Triumphhandlaren har för bra service och är överambitiösa i sitt kundbemötande och lyfter AVA Mc till skyarna när dom fått skit. Om ni bara är ute efter att säga tvärtom majoriteten och skapa debatt så finns det andra forum för detta, eller PMá varann så slipper vi se era påhopp och ert skittyckeri.
Att de som skriver om sina erfarenheter från Triumph och som faktiskt ägt någon modell är ett försök att förklara sin upplevelse och i vissa fall sin kärlek till märket. För kärlek tror jag många får, det är en hoj som man tar till sig och tycker om, det finns en Triumphhistoria som går långt tillbaks i tiden. Precis som HD, Ducati mfl så blir och är många entusiatiska över Triumph oavsett vad ni tycker. Sen kan ni tycka den där Diversion eller vad den heter är världens bästa hoj... skapa en tråd och diskutera Yamaha eller något istället, personligen tycker jag den hojen är apful!
Till TS kan jag bara ge rådet som andra sagt, skaffa dig egen erfarenhet och glöm kvalitetsrykten från 80-90 tal. På senare år har Triumph rosats mer än vissa andra japanska märken och jag kan nästan lova att det inte är någon större skillnad på kvaliteten. Även BMW får sig slängar av kritik från vissa, hur tänker ni där nu då, BMW har väl ett kvalitetsryckte som få, fattar inget ?
Som sagt, skapa en egen tråd och ge fan i att förstöra för andra med era grundlösa patetiska åsikter.
Har haft två st Speed Triple -00, -04, samt två Daytona 955.
Hade inga problem annat än läckande anslutning av bränsleslang från tanken, en klassiker på dessa modeller.
Annars har dom lite ljud för sig, men"så ska det låta"
Underbara hojar med karaktär.
Är det konsensus att Triumphkvalitén är undermålig eftersom de tillverkar en modell med speciellt utseende som inte alla gillar?
Eller skall diskusisionen fortsätta?
Behövs det en ny tråd om BMW sedan, eller kan man överföra slutsatsen?
Ja,ja efter ett sånt begåvat och insiktsfullt inlägg reser man sig ju inte mer.Bara att vika sig.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari