Hur kass är Triumph?

Status
Ej öppen för fler svar.

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Det finns fanboys i alla kategorier, telefoner, datorer, bilar och inte minst i mc-världen.

Själv körde jag Kawasaki när jag körde kross, Yamaha när det var moppeålder och när jag tog mc-kort så blev det först en Honda 900RR, sedan en 954RR. I våras blev det en Triumph. Jag har gillat alla mina fordon på olika sätt, likväl som att alla av dom har haft sina nackdelar.

Istället för att fråga om en åsikt på ett forum med mycket fanboys av olika märken, provkör och skaffa dig en egen uppfattning.

Min Daytona 675 -06a har haft samma problem som alla andra mina hojar, den sliter däck och jag måste tanka den :rolleyes: dåligt eller hur! Och ibland måste jag byta slitdelar så som kedja, olja, bromsbelägg mm. Skandal.

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Jag brukar försöka resonera som så att vill man ha något man har råd med, KÖP!

Man ska aldrig ångra något fordon man köper, hur dåligt det än må vara, så har man alltid lärt sig något.

Det mesta handlar, faktiskt, om hur man sköter hojen och hur man kör. Vissa är hållbarare än andra, så är det bara, men allt håller, om man behandlar det rätt.

Köp Trajja, tror verkligen det är kanonhojar numer, hade jag haft pengar till nytt eller nästan nytt hade Tiger 800 och Bonneville stått högt upp på min önskelista!

The Gungner

Loki f er yfir akra
Gick med
2 Jan 2009
Hoj
Triumph Tiger SE
Är otroligt rutinerad triumphägare och har inte haft några problem alls. Den har fungerad klockrent alla tre veckor jag ägt den....:rolleyes::tungan

Har bytt från en V-strom till en Tiger alldeles nyss och är helnöjd så här långt. Framförallt vad gäller karaktären på motorn, helt underbar. Ångrar mig inte (så här långt iaf...)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det finns fanboys i alla kategorier, telefoner, datorer, bilar och inte minst i mc-världen.

Själv körde jag Kawasaki när jag körde kross, Yamaha när det var moppeålder och när jag tog mc-kort så blev det först en Honda 900RR, sedan en 954RR. I våras blev det en Triumph. Jag har gillat alla mina fordon på olika sätt, likväl som att alla av dom har haft sina nackdelar.

Istället för att fråga om en åsikt på ett forum med mycket fanboys av olika märken, provkör och skaffa dig en egen uppfattning.

Min Daytona 675 -06a har haft samma problem som alla andra mina hojar, den sliter däck och jag måste tanka den :rolleyes: dåligt eller hur! Och ibland måste jag byta slitdelar så som kedja, olja, bromsbelägg mm. Skandal.

Varför hatar du Honda?

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Hotar du mig? Motorcyklar är en hobby alternativt ett transportfordon. Det finns INGET gällande motorcyklar som motiverar att man kallar folk "mongos", lägger kränkande bilder på utvecklingsstörda eller annat som jag sett och läst här i den här tråden och på forumet i stort. Det är under all värdighet. Om du inte håller med om detta så får det stå för dig. Med all respekt.

//Jan

Att du missar sTf_paPs ironi är helt otroligt men det bekräftar bara mina fördomar hur gubbiga BMW förare är.

Last edited:

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Varför hatar du Honda?

Vart skrev jag att jag hatar Honda :confused:

Tvärtom, jag gillar Honda väldigt mycket, men jag ville ha en nyare hoj än 954an och Triumph föll mig i smaken denna gången.

CBR1000RR från -04 till -07 tilltalar mig dock inte, och -08 och framåt har jag inte råd att försäkra utan att bortprioritera andra saker.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Att du missar sTf_paPs ironi är helt otroligt men det bekräftar bara mina fördomar hur gubbiga BMW förare är.

Han redigerade sitt inlägg och la till världens största smily i efterhand.

För övrigt så har jag kört BMW i tre år och annat i 20 år dessförinnan. Vad det blir härnäst är inte självklart. Triumph kanske. Bra prylar. Så dina fördomar kan du stoppa upp där solen inte skiner. Gubbig? Du har bevisligen ingen aning om vart jag är just nu och vad jag gjort denna sommar. Fördomar är för fördomsfulla så kör hårt.

Dex

Medlem
Gick med
8 Jun 2011
Hoj
Honda CB 1000RA
Det är uppenbarligen så att ironi i skriftlig form kan vara problematiskt :rolleyes: Jag har inte uppfattat att något framfört hot eller på allvar antytt att CJ954RR hatar Honda..

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Jo, Speed Triple 1050! Och jag har hört att Triumph "smyger" in en ny växellåda i produktionen 2013.... Hur var det med den gamla?

Köpte en 05a nyligen och slogs av att frambromsarna tog väldigt dåligt (som någon nämnde). Men en luftning och nya brembobelägg senare känns det mkt bättre. Jämfört med min gamla blade 00a så är växellådan inte lika smidig, krävs lite mer stamp för att de ska gå i..
Motorn är som sagt en dröm, om man inte gillar rad4or..

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Min speed triple 06a som jag hade mellan 375->2100 mil fungerade klanderfritt bortsett från svampig frambroms vilket åtgärdades på garanti.

Triumph har inget att lära av japanerna nuförtiden gällande kvalitet. Det är snarare så att jappsarna lever på gamla meriter och triumph lider av gamla fördommar.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Weel'a med en Rocket III! :skrämd :Bugar

Min trajumf måtårsickel jik jeTe muckä söndär nä ja la den i en rondäll. :(
Jag blev ledsän och grät i ögat då. :gråter
Hadä ja hatt en måtårsickel från japaneserna istället hadä den nog intä gått söndär...

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
... Så dina fördomar kan du stoppa upp där solen inte skiner. Gubbig? Du har bevisligen ingen aning om vart jag är just nu och vad jag gjort denna sommar. Fördomar är för fördomsfulla så kör hårt.

Du kör BMW, är gubbe så det är väl touring som gäller antar jag ;)

Klart att jag kör hårt :)

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Du kör BMW, är gubbe så det är väl touring som gäller antar jag ;)

Klart att jag kör hårt :)

Är just nu i Sibirien på väg hemåt från Mongoliet. Det klarar du inte på din skithoj, snorjärs.

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Min speed triple 06a som jag hade mellan 375->2100 mil fungerade klanderfritt bortsett från svampig frambroms vilket åtgärdades på garanti.

Triumph har inget att lära av japanerna nuförtiden gällande kvalitet. Det är snarare så att jappsarna lever på gamla meriter och triumph lider av gamla fördommar.

Försöker fortfarande hitta Trajjor som har gått över 15000 mil på blocket, fan är det jag som gör fel eller finns det inga?:va Hittar ingenstans på nätet där det står att en Triumph är "världens bästa motorcykel" det står däremot så på många ställen om Honda VFR 750 och Yamaha XJ 900 Diversion.
Fast vi kan väl spotta på dom som har testat motorcyklarna år efter år, Dom vet väl ingenting. Johan-ST1050 verkar ju ha svaret så vi skiter i allt som står på nätet och går på hans ord istället.
Fattar inte varför dom flesta polismotorcyklar är Honda och BMW när det finns Triumph? Polisen är tydligen också helt felinformerade om vilka motorcyklar som håller en hög kvalié och standard.
Så summa summarum är att om MIN JÄVLA motorcykel har fungerat felfritt i 1725 mil så är den bäst:dummer
Min polares farsa har en Honda VFR 750 -97 som har rullat 22600 mil och hojen ser fortfarande jävligt fin ut. Originalmotor såklart! Sluta snacka skit och lägg fram miltal istället. Inte bara en hoj utan på flera. Det finns alltid någon trisslott med vinst.

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Sen när blev staten en värdemätare på vad som är bra och dåligt? Jobbar du på socialstyrelsen?

:rofl

Försöker fortfarande hitta Trajjor som har gått över 15000 mil på blocket, fan är det jag som gör fel eller finns det inga?:va Hittar ingenstans på nätet där det står att en Triumph är "världens bästa motorcykel" det står däremot så på många ställen om Honda VFR 750 och Yamaha XJ 900 Diversion.
Fast vi kan väl spotta på dom som har testat motorcyklarna år efter år, Dom vet väl ingenting. Johan-ST1050 verkar ju ha svaret så vi skiter i allt som står på nätet och går på hans ord istället.
Fattar inte varför dom flesta polismotorcyklar är Honda och BMW när det finns Triumph? Polisen är tydligen också helt felinformerade om vilka motorcyklar som håller en hög kvalié och standard.
Så summa summarum är att om MIN JÄVLA motorcykel har fungerat felfritt i 1725 mil så är den bäst:dummer
Min polares farsa har en Honda VFR 750 -97 som har rullat 22600 mil och hojen ser fortfarande jävligt fin ut. Originalmotor såklart! Sluta snacka skit och lägg fram miltal istället. Inte bara en hoj utan på flera. Det finns alltid någon trisslott med vinst.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S