Som jag skrev i den förra tråden så måste man börja härja lite med media om man ska få med något.
Lokalpressen är ju ett klockrent alternativ, och det funkade jättebra för mig.
Har fått med både reportage och resultat.
Men vilka mer medier ska man gå på?
Tror t.ex det är svårt (om inte omöjligt) att få till det med dom stora tidningarna (Aftonbladet, Expressen, DN, osv). Men facktidningar som BIKE, MC Nytt, IB, RACE, borde man ju kunna få hjälp av.
Förutom den SM bilagan som kom med Bike i våras (jättebra initiativ förresten), så står det inte mycket om SM, SO, och B-tävlingar i Bike t.ex.
Tidningar av det här slaget borde ju vara våran främsta tillgång.
När det gäller TV tror jag det blir svårt. Ett steg i rätt riktning har ju varit SO sändningarna på ViaSat, men att få t.ex SVT eller TV4 att sända något från SM t.ex blir svårt. Men jag tycker att det borde gå att få med resultat och nåt klipp iaf.
Förslaget att lägga SM tävlingarna i samband med nån MC-Träff är klockrent. Varför går t.ex inte SM på anderstorp i samband med träffen på High Chaparal? Helt sjukt osmart!
Veidec har nog hjälpt till mer än vad man kan tro för att folk ska få upp ögonen för RR. Fråga vem som helst som varit på en STCC tävling vad dom minns mest, så svarar 90% MC racet...
I och med Veidec så har RR sporten fått en fot i dörren på media och publik, det gäller bara att förvalta det på bästa sätt och utveckla det nu..