Hur lyfta svensk RR??

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Tc skrev:
Men om klubbarna har fått Affischer varför kommer de inte upp?Någon sätter ju upp STCC-affischer så var är problemet?

Ja, det kan man undra.
Kan det vara så att de som är bilintresserade är mer villiga och hjälpa till och göra något för sin sport än vad vi som kör hoj är? Vi kanske bara snackar/skriver på forum?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag ska skissa lite mer på mitt förlsag om ett nätverk som klubbarna kan använda sig av för att få upp affischer. Återkommer.
Tror att klubbarna/arrangörerna skulle bli glada om man ringer och säger att vi sköter affischeringen åt er så kan ni sköta annat, eller?
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Goodstuff skrev:
Jag ska skissa lite mer på mitt förlsag om ett nätverk som klubbarna kan använda sig av för att få upp affischer. Återkommer.
Tror att klubbarna/arrangörerna skulle bli glada om man ringer och säger att vi sköter affischeringen åt er så kan ni sköta annat, eller?
Ja är på :tummenupp
 

sandstream

Guest
Har någon tänkt på att era sponsorer också kan hjälpa till att sprida budskapet om tävlingarna?

Ett exempel: Jag driver en nätbutik och skickar varje månad ut ett nyhetsbrev till ca 10.000 personer. Säg att min butik sponsrar en förare i en av klasserna. Då kan jag ju skriva en liten notis om att det är RR-tävling den och den helgen och att min butik sponsrar nummer XX och att alla som vill kan besöka den förarens depåtält för en närmare titt på hojen etc.

Nu har ju inte alla sponsorer men det skulle kanske kunna vara värt ett försök.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Sandstream ---> Tycker du ska skicka ut det i dina nyhetsbrev även om du inte sponsrar någon förare. :7peta
 

Anders G

RR Team Gull
Gick med
13 Jul 2003
Ort
STHLM
Hoj
Många
sv.

sandstream skrev:
Har någon tänkt på att era sponsorer också kan hjälpa till att sprida budskapet om tävlingarna?

Ett exempel: Jag driver en nätbutik och skickar varje månad ut ett nyhetsbrev till ca 10.000 personer. Säg att min butik sponsrar en förare i en av klasserna. Då kan jag ju skriva en liten notis om att det är RR-tävling den och den helgen och att min butik sponsrar nummer XX och att alla som vill kan besöka den förarens depåtält för en närmare titt på hojen etc.

Du är välkommen att sponsra Robban, Då har du ett hett namn att gå ut med
:tungan
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Hur man lyfter fram nåt?
reklam, reklam, reklam och ännu mera reklam... kan till och med få folk att tro att saker mellan bena har vingar o att flickor blir väldigt aktiva en gång per månad...
 

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
sandstream skrev:

Klart man kan sponsra ett enskilt evengemang, en enskild klass en tävling eller alla tävlingarna eller hela SM-serien.

Tex på något av följande sätt:
Köpa reklam i SM-programmet som även kommer ut med ett nr av BIKE
Köpa billboards till SM-programmen, visas innan och efter sändningen
Köpa nummerbottenreklam på hojarna i en eller flera SM-klasser
Köpa reklam i radioreklamen inför SM-tävlingarna
Köpa banderoll plats runt banan
Köpa reklam på roadracing.se

Skulle något vara intressant PM:a mig

Pratar ni med någon som har motorintresse men inte kan motivera att sponsra er personligen så nämn gärna att de kan hjälpa sporten. Då syns de för många och kan se det som marknadsföring tillskillnad från välgörenhet genom att sponsra en rookieförare

PS Jag har lärt mig att det är lättare att få in pengar till hela sporten än till sig själv, och det hjälper oss alla.
 

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kumla
Hoj
-
Idag fanns det två artiklar i nerikes allehanda som handlade om rr. Två korta notiser, en om Stiggy och en om Watz. Normalt sett brukar allehanda bara skriva om Carlbark (han marknadsför sig säkert extra hårt med tanke på att han driver mc-firma med samma namn och på så vis får gratis reklam...) samt någon artikel om tävlingarna under Bikeweek.

Med tanke på att varken Stiggy eller Watz har koppling till närke antar jag att någon tipsat tidningen om detta. Oavsett vilket är det skoj att sporten får positiv publicitet, hoppas detta inte var någon engångsföretelse bara.
 

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Ort
Åtvidaberg
Hoj
-
erik skrev:
Idag fanns det två artiklar i nerikes allehanda som handlade om rr. Två korta notiser, en om Stiggy och en om Watz. Normalt sett brukar allehanda bara skriva om Carlbark (han marknadsför sig säkert extra hårt med tanke på att han driver mc-firma med samma namn och på så vis får gratis reklam...) samt någon artikel om tävlingarna under Bikeweek.

Med tanke på att varken Stiggy eller Watz har koppling till närke antar jag att någon tipsat tidningen om detta. Oavsett vilket är det skoj att sporten får positiv publicitet, hoppas detta inte var någon engångsföretelse bara.
Till och med Expressens sportbilaga hade fått med en liten notis om Stiggy :tummenupp
 

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Rimligt nära Sviestad
Hoj
Inte just nu
Goodstuff skrev:
..Tidningarna är lata och tar ofta bara in TT-notiser...

erik skrev:
... tanke på att varken Stiggy eller Watz har koppling till närke antar jag att någon tipsat tidningen om detta...

MrGooFy skrev:
...är klart, lite smolk i bägaren är det ju att dom skrev att Rossi vann 500cc-serien. :näsblod

Ovan även saxat från "Watz EM-tråd".

Vad lär vi oss av detta då? Press kan inget om RR men blir det serverat via TT så trycks det i tidningar landet runt. Hmm, vad händer om vi matar TT med färska nyheter från RR-SM/SO 2005? Någon som tar på sig denna uppgift? Goodstuff kanske?

Det behöver inte vara så mycket jobb med detta, se bara på Watz-TT inlägget. Det är i princip det som Linda skrivit på Watz-racing.com, endast lite moddat. Mao i princip klipp å klistraverksamhet...

:)
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
GSXR1100R skrev:
Ta dit stuntare, rockband, öltält, mc utställning/show, camping, mat, andra icke mc relaterade saker för respektive, Axels tivoli, marknad, auktion, gokart, minimoto, bungee jump, gästföreläsare typ Miniin, Linden.
SMC broms & kurv, avrostning, säkerhetsinfo, sjukvård.

Asså jag måste ju bara protestera lite här... på SM i Linköping hade vi:
camping, mat, öltält, stuntare(124jnr på fredagsträningen, det låg 5st i esset samtidigt), rockband, skylift( bara gummisnodden som saknades). Både Miinin och Lindén fanns dessutom på plats.
Ok, vi slog personligt publikrekord men någon direkt trängsel var det ändå inte i öltältet.

/HW
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
LOTTAK skrev:
Till och med Expressens sportbilaga hade fått med en liten notis om Stiggy :tummenupp

Jag har givetvis skickat ett mail till expressens sportredaktion och påtalat att vi fått en europeisk silvermedaljör.
Expressen har givetvis inte reagerat eller svarat!

Dont say I didnt try! :(

/HW
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
HW skrev:
Asså jag måste ju bara protestera lite här... på SM i Linköping hade vi:
camping, mat, öltält, stuntare(124jnr på fredagsträningen, det låg 5st i esset samtidigt), rockband, skylift( bara gummisnodden som saknades). Både Miinin och Lindén fanns dessutom på plats.
Ok, vi slog personligt publikrekord men någon direkt trängsel var det ändå inte i öltältet.

/HW

Annonsering i Bike och Allt om MC?

:mattias
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
HW skrev:
Asså jag måste ju bara protestera lite här... på SM i Linköping hade vi:
camping, mat, öltält, stuntare(124jnr på fredagsträningen, det låg 5st i esset samtidigt), rockband, skylift( bara gummisnodden som saknades). Både Miinin och Lindén fanns dessutom på plats.
Ok, vi slog personligt publikrekord men någon direkt trängsel var det ändå inte i öltältet.

/HW


Jag drack så mycket jag vågade! :) Med ARC färskt i minnet blev det lugnt..hehe

JPS
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Nyteknik skrev:
Annonsering i Bike och Allt om MC?
:mattias

SM har egen bilaga i Bike, vi hade plakat uppsatta runt hela stan, skyltar vid motorvägen och om jag inte minns helt fel körde vi dessutom radioreklam!!!! :4skrika

/HW
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Det vi tror lockade mest publik var fribiljetterna!!!! Vi delade ut mängder av friblijetter åt olika håll men vi försökte vara noga med att inte lämna ut till alla, utan en biljett skall generera en betalande kompis.
Dom som är intresserade av rr kommer ändå, det gäller ju att få dit folk som inte har 100% koll på sporten och som inte skulle dykt upp annars. Då är fribiljetter det enda vettiga alternativet. Ge bort en till någon som tar med sig sina kompisar. :banana

Till nästa år tror jag vi skall ge bort ännu fler, fast på lite kreativare sätt!

/HW
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top