Jag kan iaf fortfarande hålla mitt löfte om att locka publik till tävlingarna genom reklam här på SH. Förstås gratis! om nu inte nån vill betala för o vara snäll. 1-2 veckor i förväg borde vara lång tid nog... o reklamen läggs upp på förstasidan.
Jag kaaaanske, kan tillåta att man gör ett s.k email-utskick till alla på sidan om tävlingar och andra tillställningar, då når man iaf över 10.000 sporthojsintresserade människor.
Precis som cirkus scott gör, så kanske det är bra att lira upp plancher lite här o där över städerna, kanske 1 vecka i förväg som klart o tydligt säger vad som ska hända. Man erbjuder förstås alla barn upp till 15 eller så gratis inträde, och som familj rabatterat... o pris för inträde max 100kr hursomhelst. Sen vet jag inte själv från tidigare gånger (då jag varit mer upptagen med att just tävla), om det finns lätttillgängliga korvmojjor.. eller jo det fanns det juh. Lättare för folk att veta vart dom ska. Erbjuda stolar istället för blött / skitig mark som sittplats. Eller säga till folk att ta med sig en egen stol (på planchen).
Sen behöver tävlingarna flyta bättre, gå snabbare, högre volym i högtalarna, eller fler... samt "bättre" kommentering ibland (iaf av nån som är insatt, typ Macho Woman / Jenny / fulltratten. Hon har iaf oxå humor oxå). Dock en till kommentator som kan lägga in lite tekniska aspekter... säker på att någon halv frivillig eller för nån krona gör detta jobb. Bra utsikt juh...
På varje tävling, varför inte fixa blad/tidningar/blanketter/tider osv för kommande nuvarande / kommande tävlingar så att folk som varit där, som vill se på fler tävlingar vet vart de ska ta sig och kan börja planera. Visserligen kostar detta, men det räcker med 50 talet papper med info om kommande tävlingar. Fler kommer inte ta.. är det fler som tar, så ... skitbra. Då vet man det till nästa gång... bara o trycka upp fler.
Sviestad (LMS) borde fixa en bro över start o mål för folk som går till o från depåerna... eller en tunnel som Falkenberg har det. Jobbigt o vara tvingad till o vara inom depån 20 minuter extra.
Bara lite simpla grejer som kan förbättra, tror jag iaf.