Canoly skrev:Det gäller tydligen att få in en fot på TT som jag tror står för Tidningarnas Telegrambyrå i den mån banan har rapporterat in resultaten.
Kortare sprintrace typ speedway där man ser vem som leder, kör flera flera heat, dessutom hade en ny klass där maskinmaterialet är fritt, lustgas, turbo, tvitakt, diesel i samma heat.valmers skrev:Personligen tror jag att vi försöker klämma in för många klasser vid samma tävlingstillfälle i Sverige, ingen utom de riktigt initierade fattar skillnaden mellan alla klasser.
R1 wannabe skrev:När jag var yngre så försökte man med "stadsrace" i några väl valda städer. Det var mer show än tävling (Cralle åkte på bakhjulet!!!). Vet inte hur det försöket slutade men jag blev iallafall klart intresserad av att se ett riktigt race. Det drog dessutom en hel massa människor som normalt säkert inte skulle "söka" upp en bana innan. Jämfört med bara affischering så måste det vara bättre.
Ja det vore nåt, att köra ut ett par racehojar till torget dagarna innan racet, dela ut fribiljetter och berätta om sporten, min polare jobbar på en radiostation och han ställer säkert upp med gratis radiojinglar samt banderoller för stationen.Macke skrev:Stadsrace för RR känns "sådär" tycker jag, med tanke på avåkningszoner och så.
Men kanske något jippo inne i stan, i samband med en racehelg liknande det som var i Linköping inför STCC finalen. Dom ställde ut lite bilar på torget och folk fick klämma, känna, och fråga lite...
Låt någon sedan dra en repa på bakslangen och börna lite, sen berättar man att på söndag är det minsan race..
Skulle säkert locka folk!
valmers skrev:Man måste som sagt få folket till banorna först och främst
valmers skrev:Vräk ut fribiljetter; vi har ändå inga publikintäkter, varför inte försöka fylla läktarna?
valmers skrev:Publikvänligt betyder enkelt. Förenkla RR-tävlingarna, öka tempot på arrangemanget. Vem, som inte är RR-nörd, orkar stå och glo på ett ändlöst rejs med hojar över hela banan?
-Det jag gör är att jag bokar radioreklam, men eftersom ingen här här nämnt det har jag nog kastat bort de pengarna de två senaste åren.valmers skrev:Man måste som sagt få folket till banorna först och främst; det krävs krafttag med exempelvis affischering enligt Goodstuffs modell för att nå fram genom mediebruset. Vräk ut fribiljetter; vi har ändå inga publikintäkter, varför inte försöka fylla läktarna?
- Nu är rr lite svårare än så. Startproceduren är som den är och det måste ibland till sanering på banan.valmers skrev:Publikvänligt betyder enkelt. Förenkla RR-tävlingarna, öka tempot på arrangemanget. Vem, som inte är RR-nörd, orkar stå och glo på ett ändlöst rejs med hojar över hela banan? Inför sprintrejs, bort med dödtiden mellan rejsen. Gå på en Speed Cross-tävling och titta; man kör i vissa fall bara fem varv, i maximalt tempo. Efter målgång är nästa heat på linjen inom 30 sekunder. Action, tempo!
Personligen tror jag att vi försöker klämma in för många klasser vid samma tävlingstillfälle i Sverige, ingen utom de riktigt initierade fattar skillnaden mellan alla klasser.
valmers skrev:Publikvänligt betyder enkelt. Förenkla RR-tävlingarna, öka tempot på arrangemanget. Vem, som inte är RR-nörd, orkar stå och glo på ett ändlöst rejs med hojar över hela banan? Inför sprintrejs, bort med dödtiden mellan rejsen. Gå på en Speed Cross-tävling och titta; man kör i vissa fall bara fem varv, i maximalt tempo. Efter målgång är nästa heat på linjen inom 30 sekunder. Action, tempo!
Nordgren skrev:- Att det är för många klasser är helt riktigt. Jag tyckar att de tre SM klasserna ska kompletteras med 2-3klasser och att man kör b-klasserna egna helger. Men jag har inte lyckas hitta de pengarna som behövs för att fixa det. Tävlingarna är så dyra att det behövs förare, men nu när det blir fler i varje SM klass så borde det snart gå. Men det ska också finnas lediga helger för att få till B-tävlingar.
- Jag kan förstå att många klasser är för lika. Skräck exemplet är SO i Danmark med 4 600cc (SS600, STD600 nordisk, STD600 dansk och R600) Det finns förare som kör tre klasser på samma hoj.
Radioreklamen för rejsen på Gelleråsen har jag hört på Radio City i Karlstad, iallafall.Nordgren skrev:-Det jag gör är att jag bokar radioreklam, men eftersom ingen här här nämnt det har jag nog kastat bort de pengarna de två senaste åren.
-Roadracingbilagan med BIKE innehåller en fribiljett men förstås inte när den används som program på SM-tävlingarn.
-Affischering har jag tagit fram och skickat till klubbarna, men jag kan inte åka runt och sätta ihop dem och tyvärr fungerar det dåligt på en del håll. Någon till och med slarvade bort allihop, då blir man inte så glad. Här skulle jag ha stor nytta av en lista på folk som verkligen sätter upp dem, så fixar Goodstuff det är det guld. Torkel fixade ju deras affisch så alla kunde ladda hem den, den kan vi fixa på alla tävlingar.
valmers skrev:Angående affischering med "riktiga" affischer, tycker jag också Goodstuffs förslag är bra. Jag kan vara behjälplig med affischering i Karlstad, med omnejd.
Nordgren skrev:-Det jag gör är att jag bokar radioreklam, men eftersom ingen här här nämnt det har jag nog kastat bort de pengarna de två senaste åren.
-Roadracingbilagan med BIKE innehåller en fribiljett men förstås inte när den används som program på SM-tävlingarn.
-Affischering har jag tagit fram och skickat till klubbarna, men jag kan inte åka runt och sätta ihop dem och tyvärr fungerar det dåligt på en del håll. Någon till och med slarvade bort allihop, då blir man inte så glad.QUOTE]
Men om klubbarna har fått Affischer varför kommer de inte upp?Någon sätter ju upp STCC-affischer så var är problemet?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |