Hur många ggr har era skurit?

PeeWee

Ska ja dansa nykter måste ja va bra full
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Gislaved
Hoj
CBR 600 f -99
när kolven ser ut såhär är det dags att byta....:D
 

Bifogat

  • Jul09_02.JPG
    Jul09_02.JPG
    34.3 KB · Visningar: 42

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Min den har klarat sig fint än så länge, kolven jag precis bytade hade gått minst 1000 mil, och ändå var den i bra skick. :va Den stackaren som hade hojen innan kan inte ha gasat mkt. :hihi
 
Last edited:

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Bytte kolv på en av tvåtaktsmotarderna förra sommaren , gick två timmar innan den skar.

Bara att renovera.
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
Jaja, min CRM nöp inte så länge jag hade den iaf, när jag bytte cylindern o kolven så såg både kolven o cyllen som satt på innan jävligt fina ut! Dock vet jag inte om de var bytta innan någon gång :S

Men jag hade gått på 2t hållet. det är roligast så tror jag. 4t 125 är för slöa. ska du få dom att gå någolunda får du ta o göra som Jim gjorde :D
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
när kolven ser ut såhär är det dags att byta....:D

Eller såhär :D

Skuren-kolv.jpg
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
delvis mitt fel :rolleyes:

Nja, ingen av oss tänkte ju på det. Sen hade farsan sagt tidigare att stiftet är tillräkligt hårt för den hojen.

Men riktigt så var det ju inte, vi kom fram till att det förmodligen hade blivit samma sak annars iallafall, fast kanske 300mil senare:gnissla
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
2782980 Nja, ingen av oss tänkte ju på det. Sen hade farsan sagt tidigare att stiftet är tillräkligt hårt för den hojen.

Men riktigt så var det ju inte, vi kom fram till att det förmodligen hade blivit samma sak annars iallafall, fast kanske 300mil senare:gnissla
jaha, det var som fan..
 

henrik414

Henkiboy
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Skivarp
Hoj
Yamaha Dt125x
Min egen har aldrig skurit men min kompis köpte ny cylinder och när han var klar med allt och satt ihopa den så skulle han ut & köra och då skar den... någon järn grej eller nån liten liten bit hade kommit ner i cylinder och skiten skar;) sen köpte han nytt igen och då fick hans kompis äran att köra men då skar den igen.. :( vet inte vad som hände nu men jag kan säga att han inte tänkter fixa den fler gånger iallafall.. hehe

//Henke
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
köp en 2t och sköt den ordentligt 4t lessnar du på efter du kört 50m :tungan

Kan man bara utnyttja toppeffekt och köra rakt fram så ja, då är nog 2t ett bra val.

Vet man däremot hur man leker på mellanregistret och hur man tar snäva kurvor och hur man gör för att inte behöva dra fullt i gashandtaget för att ha kul, ja då går det lika bra med en 4t. Billigare så med.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
2789827 Kan man bara utnyttja toppeffekt och köra rakt fram så ja, då är nog 2t ett bra val.

Vet man däremot hur man leker på mellanregistret och hur man tar snäva kurvor och hur man gör för att inte behöva dra fullt i gashandtaget för att ha kul, ja då går det lika bra med en 4t. Billigare så med.
Fan vad förnuftig du låter idag då :hihi

Men när det gäller 125cc kan väl alla enas om att 2-takt är roligast, eller?


Btw, Ingen av mina moppar har skurit, har väl haft tur..
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Fan vad förnuftig du låter idag då :hihi

Men när det gäller 125cc kan väl alla enas om att 2-takt är roligast, eller?


Btw, Ingen av mina moppar har skurit, har väl haft tur..

ska man köra en relativt rak väg så äre klart 2t som gäller.
Men tänkt dig en riktigt slingrig väg eller tillomed en gokartbana, då behöver du aldrig 2t toppeffekt utan det går bättre med vridet på en 4t.

Men jag körde ju somsagt 2t dubbelt upp när jag var 16 så:D
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nu börjar det dra ihop sej till hoj byte... Själv vill ja ha en 2 taktare men en sån får man ju int köpa för farsan för "dom skär ju bara ihop"...
Så klart tror ja int på honom så jag söker bekreftelse på andra håll... så hur många gånger har era hojar skurit??

min tzr har aldrig skurit och jag kör ganska hårt så...:rolleyes: nej, men var noga med att fylla på olja och att kylaren gör sitt jobb så är det ingen fara alls:tummenupp
 

>Hanning<

Mr Hanning
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -99
ska man köra en relativt rak väg så äre klart 2t som gäller.
Men tänkt dig en riktigt slingrig väg eller tillomed en gokartbana, då behöver du aldrig 2t toppeffekt utan det går bättre med vridet på en 4t.

Men jag körde ju somsagt 2t dubbelt upp när jag var 16 så:D


då tkr ju jag att de är bra nog mkt roligare med 2 takt i sånna låga cc
och sen även om de svänger så vill ja de ändå ska gå fort visst gokartbana
kan ja hålla med att 4-takt är mer "praktiskt" men ändå 2t är roligare :) :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top