Om vi talar om gamla 80- och 90- talare köper jag ditt resonemang rakt av.
Om vi talar om en 2000- talshoj så tror jag inte att par säsongers stillestånd vara något problem.
En motorcykels liv ser nog ofta ut så här:
År 1: 1000 mil. Hojen är ny och cool. Ägaren entusiastisk. Han har betalt en förmögenhet och nu skall det ta mig f-n köras.
År 2: 1000 mil. Se år1
År 3: 100 mil. Tillökning i familjen. Endast enstaka kortturer till hojfiket hinns med.
År 4: 0 mil. Barnet kräver mycket uppmärksamhet. Husköp med tillhörande renovering. Hojen blir inte ens påställd. Vill ha den kvar i alla fall. "Jag är ju biker för tusan"
År 5: 500 mil. "F-n vad kärringen gnäller efter nytt kök. Måste nog sälja hojen innan semestern för att ha råd". Nya ägaren kör entusiastiskt.
2600 mil på 5 år.
Vad tror ni om den?
Kan stämmaMen har varit med om detta oxå
År 1 ny hoj, nu skall det här åkas fanimej, MEN ditt o datt kommer emellan 135 mil.
År 2 får se om vi skall åka lite i år då..okej en vända blev det på 13 mil totalt..
År 3 säljer hojen som är i nyskick och tappat nästan halva värdet..
Men jag blev glad då som lyckades komma över en 2 år gammal hoj i nyskick