Q_Ball_Racing
Gasar hellre än bra
Ja du är verkligen nojig, Motorads 5000-milatester säger att i princip alla hojar klarar 5000 mil lätt, med undantag för Ducati 1098 (tror jag) som inte gick att slutföra testet på.
En bilmotor går lätt 30000 mil så tycker jag att man kan säga 10000 mil på en hoj. Sen ska nog en hojmotor servas väldigt noga jämfört med en bilmotor beroende på effektuttaget.
bmw var det med som fick byta motor vid ca 2500 mil. kommer dock ej ihåg modell, men det var i ett nummer nyligen...
Inte ens det är ju helt orimligt. Själv har jag kört 50 mil med gathojen i år, och det blir kanske max 50 till innan säsongen är slut. Har man fler än en hoj behöver det inte bli så många mil per styck.
Min gamla ZXR 750 -89 fick för övrigt ett mystiskt haveri vid ca 10000 mil av en sträckare som sträckte kedjan som drev oljepumpen. Fixade det själv hyggligt billigt, men på verkstad hade det kanske blivit för dyrt, så det var väl gränsfall för den hojen om det var värt att fixa. Nyare hojar tror jag dock går längre än så utan större problem.
tror ej det var det låga miltalet och att det var en 01´a som var poängen, utan att det var nytt drivpaket vid 1000 mil
Last edited: