Detta.
Fördelarna med att köpa hoj med många mil är ju många. Oftast få ägare som servat hojen ofta och noggrant eftersom de kör mycket och faktiskt är beroende av att den funkar.
Lågt pris eftersom nästan alla köpare har en fruktansvärd milskräck.
Kan ju bara se till mig själv. Har en 6år gammal hoj som gått knappt 10000mil. Funkar perfekt och går om möjligt bättre nu än när den var ny.Servas 2ggr/år i snitt på Kenneths MC i Göteborg som ju anses vara sveriges bästa verkstäder. Hojen har hittils varit helt problemfri, endast byte av normala slitdelar. Enda större kostnaden hittils har varit nya stötdämpare, fast sånt går ju att hitta billigt lätt begagnat
Fast den får nog hänga med ett tag till iom att andrahandsvärdet på den inte är så roligt vid det här laget.
Kör man mycket så blir det ju många mil på hojen. Det funkar ju inte att köpa nytt, köra ett par tusen mil och sen köpa nytt igen. Skulle ju änna bli ganska dyrt i längden.
Skulle inte ha några betänkligheter inför att köpa en hoj med mycket mil på, beroende på skick och pris naturligtvis.