Hur många mil körde du i dag?

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
12 mil. Tullinge, Kranglan, hem. på kvällen Sveavägen (Inte många, jo Pelle var där. ) upp till Fjällgatan å hem.
(Duger bild när man kommit hem Björn F?)

Bifogat

• IMG_4928.jpeg
    IMG_4928.jpeg
    3.8 MB · Visningar: 14

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
16 mil till Nifsta och hem men inte faan hittade jag dit…
Någon som kan ge vägbeskrivning till nästa vecka?

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Åk till Ingomacken i Gottröra längs väg 77 och följ skyltarna mot Skepptuna. Vips är du framme.
Det var ju det jag gjorde, men vände när jag mötte en gubbe på veteranmoped och frågade om vägen han pekade tillbaks mot macken ”å ta höger”… Sen var jag borta… Men fina vägar hittade jag iaf!

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Typ 8.
2 mil grusväg där längsta rakan var 100m.
Bara svänga, hela tiden. Love it!

Kom upp på trean vid ett tillfälle, annars var det sladda ur böj precis jämt. Då är man jäkligt glad när man kommer hem.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
35 mil so far.
Saker som kan hända...

Själv är jag bara en liten gnutta öm på vristen. Den led inte så länge.

Edit:
Slutade på strax under 50 mil. Hunnit hälsa på vänner, ätit upp deras mat och återställt koffeinhalten. Nu har jag kojat in i bekväm säng.
Imorgon blir det lite öar och annat.

Kan knappt fatta att jag, efter att ha anmält olyckan, kunde knalla hel ur det där och dessutom fortsätta köra. Hände tiotalet mil från hemmet.

20230609_090043.jpg

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Gick du inte omkull?
Nej. Huvudet tog på foten som inte lämnade fotpinnen. Nosen var rätt trasig och jag tror nacken knäcktes. Inget twitchande eller sprattlande. Livet rann bara sakta ur djuret. Lämnar en inte oberörd och inget hade jag att förkorta pinan med. Hade den hunnit några dm till är det nog tveksamt om jag kunnat berätta om det...än mindre köra vidare efter att ha anmält incidenten.

Har en liten känning i vristen, sådär som när man i vredesmod avreagerat sig på något dött ting och sen får skylla sig själv.

Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Nej. Huvudet tog på foten som inte lämnade fotpinnen. Nosen var rätt trasig och jag tror nacken knäcktes. Inget twitchande eller sprattlande. Livet rann bara sakta ur djuret. Lämnar en inte oberörd och inget hade jag att förkorta pinan med. Hade den hunnit några dm till är det nog tveksamt om jag kunnat berätta om det...än mindre köra vidare efter att ha anmält incidenten.

Har en liten känning i vristen, sådär som när man i vredesmod avreagerat sig på något dött ting och sen får skylla sig själv.

Nacken ser bruten ut… du tog inte rätt på den? (Norrländsk fråga, jag vet)

En jäkla tur du hade iaf!

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Blev väll ca 30 mil tillsammans med en annan person på en Honda 800 twinn.

Sällan över 80km så frågan är varför det finns 5 växlar när man åker med andra när man bara behöver 1,n?

Men bra väder är det.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nacken ser bruten ut… du tog inte rätt på den? (Norrländsk fråga, jag vet)

En jäkla tur du hade iaf!
Jag har inga korvlådor... Har du kyla i nån av dina? Precis påbörjat en mctur på några dagar, var någon timme från hemmet med ca-tid att passa i Kinna, sen vidare mot Stora Höga.

Nu inkvarterad i närheten av Kinnekulle, mätt och belåten. Mycket fin körning. Nu är vi 2 st fr o m Stora Höga.

Vägtips från Hällekis och runda norr om Vänern? Funderar på att kroka nerom Undenäs via Hova och upp över Tived, men sen då?

Viltet tas tillvara även i dessa nejder. Pendlarna hade alltid minst yxa, kniv och säck i bilen när jag jobbade på scan. Tillgång och kunnandet hade de liksom.

Last edited:

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Drygt 25 mil idag. Bl a till fiket vid Skokloster. Ny ägare(?), ny inredning, nytt sortiment. Jag backade ut och åkte vidare.
Det var bättre förr!

0,37 i snitt är en ok soppaförbrukning.

Bild från igår. Slingerbulten Raceway, nyasfalterad och fin.

Fotocred Segus Basse Foto

ad5d8bc798cea6a99c578a806b7d325c.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Drygt 25 mil idag. Bl a till fiket vid Skokloster. Ny ägare(?), ny inredning, nytt sortiment. Jag backade ut och åkte vidare.
Det var bättre förr!

0,37 i snitt är en ok soppaförbrukning.

Bild från igår. Slingerbulten Raceway, nyasfalterad och fin.

Fotocred Segus Basse Foto

ad5d8bc798cea6a99c578a806b7d325c.jpg

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur var det med gruset? Hört att det finns en del lite förrädiskt efter dom la ut det efter asfalteringen.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hemma igen efter ca 200 mil sen i fredags morse. Nog hoppade det ut ett rådjur till vid Seglora. Bambi gav bättre marginal denna gång, så alla hela. Aldrig sett så mycket räv. De står apatiska vid vägkanten. 4 st överkörda låg det också. Typiskt nog vid vatten. Kanske är deras vanliga vattenhål torrlagda?

Nå, 200 mil på 4 dagar och ändå inte varit längre norrut än strax nedanför Laxå. Mycket cirklar och 8or ffa på hemvägen . Detta för att skaffa mig bättre kännedom om några regioner. Återstår att se hur mycket som fastnat...

Får bli Dalsland nästa runda.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...