Hur många mil körde du i dag?

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Tog en tripp till Husqvarna o Gränna. Besökte Husqvarna fabriksmuseum - väl värt ett besök. Där fanns det mesta - motorsågar, gevär, symaskiner, gräsklippare, spisar..... och en massa motorcyklar. Hela museet och omgivningarna andas historisk fabriksmiljö och innovationsförmåga. Ca 40 mil alltsomallt
1689929907005.png
1689929840759.png
1689930011067.png1689930064269.png

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Kungälv-Rossö tor ca 30 mil. Mestadels gamla E6 + ett par mindre vägar. Mängder med "raggarbilar" o andra amerikanare, verkade sammanstråla på Rabbalshede marknadsplats. Klarade mig från regn ända till 5km hemifrån, då vräkte det ner.

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Jupp, men ser så ensamt ut. Trevligare i mitt tycke ifall man åtminstone är minst två på en tur... Men vi alla är olika i tycke och smak ?
Tur är väl det att vi är olika.
Nu vet jag inte om J-zer åkte ensam men tycker det kan vara på sin plats att kommentera att alla vill inte ha folk runt sig jämt.

Jag själv har ett jobb som har att göra med folk hela dagarna så när jag väl får möjlighet att åka MC är det min egentid som jag värderar högt. Behöver den ”ventilen” att slippa vara social och bara göra det jag själv vill. Min sambo har som tur är full förståelse i det behovet och låter mig få åka på mina turer.

Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Nu vet jag inte om J-zer åkte ensam men tycker det kan vara på sin plats att kommentera att alla vill inte ha folk runt sig jämt.

Jag själv har ett jobb som har att göra med folk hela dagarna så när jag väl får möjlighet att åka MC är det min egentid som jag värderar högt. Behöver den ”ventilen” att slippa vara social och bara göra det jag själv vill. Min sambo har som tur är full förståelse i det behovet och låter mig få åka på mina turer.
Precis så är det för mig!
Jag kör för att få vara ifred och inte vara nåbar.

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.

Håller med.

Sen har jag noterat att när jag åker i grupp så kör jag antingen upp tempot till 110 så jag knappt hänger ihop, eller så låter jag andra bestämma och då går det alldeles för långsamt. Märkligt.

Sen är iofs favorittiden för egen kontemplationsfärd vid 06-09 på söndagar. Ont om andra att vara social med.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Precis så är det för mig!
Jag kör för att få vara ifred och inte vara nåbar.
Håller med.
Begränsat sällskap kan vara trevligt, absolut.
Men dom flesta turer gör jag för att känna fullständig ro i själen.
Och med fler personer i sällskapet så minskar både flexibiliteten och min egna möjlighet till själavård.
Men, jag är inte en total eremit, så en viss mix av touringupplevelser med likasinnade är väldigt trevligt.
Och efterhand så kristalliserar det ut sig vilka vi som passar ihop är.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F

Jag har även haft jobb som innefattar hundratals människor i stort sett varje dag. Men dessa är/var inget intresse för mig och träffa privat. Några ja, och dessa sög jag upp och träffar än idag. Men olika är vi som sagt i tycke och smak, hurvida att ha personer omkring sig ?

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Jag åker alldeles alldeles ensam. Jämnt.

Förr när vi åkte till Norrtälje-träffen och kortegen ut till campingen, 4000 hojar, då var det häftigt för en gosse på en KS125, bomullstält och en massa starköl. Även senare med CB500an. Vi var ett gäng från Sköndal på 6-7 hojar ungefär.

Mälaren Runt åktes några gånger på 90-talet. Ännu fler hojar än i Norrtälje.

Nu åkte jag Mälaren Runt med Kawa 750 twinen. Två eller tre år sedan. Blöjcustom, lite mer åt det ursprungliga. Det var väl främst ett chopper-evenemang från början? Fest på en chopperklubb någonstans utmed sträckan?

Nu är alla välkomna. Iofs då också.

Nåväl, jag åkte med till Gröndal där det var uppehåll av något slag. Kollade på hojar. Fanns varken något TDM900 eller 750 LTD Twin. Av andra modeller fanns det dubbletter, trippletter, fyrplingar och 13 på dussinet.

IMG_0161.jpeg

Så jag tyckte att det räckte och åkte hem. Det var inte så kul Innan jag åkte så plockade jag upp en av dessa:

IMG_0469.jpeg

Den har hängt med till 15 länder och fem ensamresor. Kul för den. Å så bytte jag till Svedea också. Några år senare. Pga premien.
Kawans stöd är för kort. Så det fick bli en sten när Kawan och jag var i Norge häromnyss.

Har du inte åkt MR så gör det. Eller gör som du vill.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Jag åker alldeles alldeles ensam. Jämnt.

Förr när vi åkte till Norrtälje-träffen och kortegen ut till campingen, 4000 hojar, då var det häftigt för en gosse på en KS125, bomullstält och en massa starköl. Även senare med CB500an. Vi var ett gäng från Sköndal på 6-7 hojar ungefär.

Mälaren Runt åktes några gånger på 90-talet. Ännu fler hojar än i Norrtälje.

Nu åkte jag Mälaren Runt med Kawa 750 twinen. Två eller tre år sedan. Blöjcustom, lite mer åt det ursprungliga. Det var väl främst ett chopper-evenemang från början? Fest på en chopperklubb någonstans utmed sträckan?

Nu är alla välkomna. Iofs då också.

Nåväl, jag åkte med till Gröndal där det var uppehåll av något slag. Kollade på hojar. Fanns varken något TDM900 eller 750 LTD Twin. Av andra modeller fanns det dubbletter, trippletter, fyrplingar och 13 på dussinet.

View attachment 487143

Så jag tyckte att det räckte och åkte hem. Det var inte så kul Innan jag åkte så plockade jag upp en av dessa:

View attachment 487144

Den har hängt med till 15 länder och fem ensamresor. Kul för den. Å så bytte jag till Svedea också. Några år senare. Pga premien.
Kawans stöd är för kort. Så det fick bli en sten när Kawan och jag var i Norge häromnyss.

Har du inte åkt MR så gör det. Eller gör som du vill.
Tack för en trevlig/intressant berättelse i vanlig ordning. Sånt här värdesätter jag ?

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Jag har även haft jobb som innefattar hundratals människor i stort sett varje dag. Men dessa är/var inget intresse för mig och träffa privat. Några ja, och dessa sög jag upp och träffar än idag. Men olika är vi som sagt i tycke och smak, hurvida att ha personer omkring sig ?
Det ena utesluter inte det andra för mig.
Har också hundratals personer kring mig under arbetsveckorna, vissa skapar man bättre relationer till än andra.
Men när jag åker hoj så ser jag ett stort värde i att kunna stanna till där JAG vill stanna, och inte känna en stor suck från omgivningen.
Ibland är det kul att dela en resa med flertalet andra, för annars kanske den inte blir av.
Men ofta känner jag att det är skönt att helt äga din tillvaro.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati