Hur många mil körde du i dag?

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Det ena utesluter inte det andra för mig.
Har också hundratals personer kring mig under arbetsveckorna, vissa skapar man bättre relationer till än andra.
Men när jag åker hoj så ser jag ett stort värde i att kunna stanna till där JAG vill stanna, och inte känna en stor suck från omgivningen.
Ibland är det kul att dela en resa med flertalet andra, för annars kanske den inte blir av.
Men ofta känner jag att det är skönt att helt äga din tillvaro.
Jo, alla är vi olika och tur är väl det ? Min grupp där jag gör turer står det inskrivet i "lagen" att gruppen styrs med "demokratisk diktatur" så inga problem med suckande omgivning ? Dessutom lirar det med att folk kör kör i sin "egen takt" då vi väntar in varandra då dom vet delmålen. Funkar förvånansvärt bra och folk nöjda till 99% trots att jag alltid kör vilse (våga vägra GPS) och stannar i tid och otid tar en cigg ?

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Jag skulle kört ca 15mil igår men Teneren ville inte gå riktigt och framdäcket på VFR:n är sopslut :huvet

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
839910d75a3a63a80dce4254c23034e2.jpg

Kanske 5 mil på syditaliensk landsbygd, befriande fritt från turism.

En dubbel espresso på torgets café och hackigt samtal med tandlös gubbe 90-nånting som VAR MED i Odessa 1944 när ryssen bombade där förra gången.

Perspektiv!

Och moped är faktiskt rätt trevligt, hade förstås hellre kört en Vespa 150 med handväxel men syster och hustru hanterar en automatpiaggio enklare.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
839910d75a3a63a80dce4254c23034e2.jpg

Kanske 5 mil på syditaliensk landsbygd, befriande fritt från turism.

En dubbel espresso på torgets café och hackigt samtal med tandlös gubbe 90-nånting som VAR MED i Odessa 1944 när ryssen bombade där förra gången.

Perspektiv!

Och moped är faktiskt rätt trevligt, hade förstås hellre kört en Vespa 150 med handväxel men syster och hustru hanterar en automatpiaggio enklare.
Norsk moppe?

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Ca 10 mil igår. Körde till Blidö å träffa en spanjor på färjorna. Han hade nåt så ovanligt som en Benelli 1150. Vi hade mycket att tala om under färjorna.
Det gick bra å köra motorväg med min.
I 140 körde jag avslappnat.
Men körde i blandad hastighet
Väldigt vackert ute nu i Sverige å vädret var perfekt

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
220 mil på fyra dagar, måndag-torsdag.
Skåne till Lysebotn.
Skitväder upp till Norge med 55 mil ösregn…och småregn därutöver ??️?️?️?☔️
Varken allvädersstället eller stövlarna klarade detta.
Stövlarna lajvade akvarium så att jag fick improvisera med plastpåsar resten av resan.
Stället klarade inte heller pärsen, och vatten rann från ärmarna mellan membranet och yttertyget in i handskarna…
Nå, extra regnjacka var medtagen och skyddade vidare när det regnade på.
Tisdagen var vigd åt Lysebotn, men vädret lovade massvis med regn, så vi bytte rutt mot onsdagen.
Tisdagen blev en rundtur upp och runt Telemarken förbi Ryjkan och Setesdal. Vädret var blandat men okej, och vi kunde njuta av trolska miljöer och vackra vägar, och övernattning i Rysstad.
Väderprognosen kollades noga flera gånger varje dag…kanske, kanske inte okey väder till Lysebotn.
Onsdagen välsignades vi med i huvudsak vackert väder, och färden till Lysebotn blev magisk!
På vägen ner för serpentinvägen vi Lysebotn så mötte vi en exakt likadan Moto Guzzi V100 som min.
Jädra skit, nu måste jag byta hoj igen, det är ju rena dussinhojen tydligen ?

1690549254956.jpeg
1690549285835.jpeg
1690549310318.jpeg

Last edited:

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
11.
Sen blev det en omkullkörning i en rondell, vilket ju var sämre.
Men ny blinkers beställd, nya handskar inköps i morgon och sen är vi på banan.

Någon gång måste vara den första och är det inte värre så är ju det en bra första gång.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Ca 40, liksom igår och i förrgår.
Kört en Östergötlandtur ToR med yngste brodern. Vi har kul. Mycket kvalitativ körning trots blandat väder. Vi fick alla favoritsträckor i torrt väglag, om än inte alltid på första försöket. Hittade också nya guldkorn.

Vi turistade också. Vi tittade på ett gammalt träd, 900 år ca. Vandringen var 200 m i vardera riktningen. Jag ger er "Kvilleeken":

Bifogat

• 20230728_113221.jpg
    20230728_113221.jpg
    3.2 MB · Visningar: 14

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ca 40, liksom igår och i förrgår.
Kört en Östergötlandtur ToR med yngste brodern. Vi har kul. Mycket kvalitativ körning trots blandat väder. Vi fick alla favoritsträckor i torrt väglag, om än inte alltid på första försöket. Hittade också nya guldkorn.

Vi turistade också. Vi tittade på ett gammalt träd, 900 år ca. Vandringen var 200 m i vardera riktningen. Jag ger er "Kvilleeken":
Det brukade finnas en stor jävla tall vid eken med, men den blåste ner. Och när du ändå var i trakten kollade du väl på runkesten med?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati