Hur många mil körde du i dag?

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
En ok regnjacka räcker långt. In fact, drar aldrig på, tar inte ens med, regnbyxor utan kör i skinn. Senaste turen fick brorsan ha jackan mot blöta och fartvind. Vi köpte varsitt ställ på bike i trollhättan för 700 på en tripp för många år sen. Byxorna slängda men bara jackorna har varit väl värda sina pengar! Nu hittade han inte sin. Jag klarade mig med allvädersjacka med goretex. Inga häftiga regn men rätt frekvent denna gång, så vi klarade oss bra. Tunna handskar, (Halvarsson), som funkar blöta och sen torkar fort är min melodi. Resten brukar klara sig, men tömma fickor och packa ner i påse är en bra grej, plånbok och telefon t ex. Kåpfri körning.
Tyvärr så har jag växt ur mitt skinnställ, annars räckte det för kortare turer. Men vatten verkar ha en tendens att leta sig in i skarvar och glipor efter att tag i alla fall. Sen är det lite halvjobbigt att köra i regn ändå, visiret immar och det blir regndroppar på. Stänker och skvätter från mötande bilar. Men snart kommer väl sommaren tillbaka, med 25 grader och sol.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Tyvärr så har jag växt ur mitt skinnställ, annars räckte det för kortare turer. Men vatten verkar ha en tendens att leta sig in i skarvar och glipor efter att tag i alla fall. Sen är det lite halvjobbigt att köra i regn ändå, visiret immar och det blir regndroppar på. Stänker och skvätter från mötande bilar. Men snart kommer väl sommaren tillbaka, med 25 grader och sol.
Aj då. Hoppas optimala omständigheter infinner sig, du hemlige, så att du kan få några fulländade kilometrar i år!

Tulla bara inte på säkerheten. Passa på att deffa nu och anpassa kroppen efter skinnstället, så du kan njuta fullt ut, förvissad om att du även nått den grad av relativ säkerhet som är möjlig.
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Vet inte, 27-28 ca.
Först ner till dottern för att äta upp hennes mat och umgås. Sen tillbaka och fullgöra min plikt som handledare, andra rundan, i strålande väder. Den blev ca 10 mil + lite nötande på ffa lågfarten.

Om detta kan man säga att handledaren gör enastående framsteg, särskilt vad gäller grenen tålamod! Det borde rendera i någon slags belöning och gör också det då adepten driver ett matetablissemang, dessutom mitt favoritställe i trakten.

Adepten imponerade. Detta var andra gången på banan, första utan körlärare och det kan inte vara mycket som fattas till att han sätter det även med lite stresspåslag. Därtill verkade mina uppsträckningar gällande placering ha tagit, mye bedre. Dock blinkades det lite slumpartat, blinkers glömdes på eller användes rentav inte alls. Ger inte stödgas i kurvorna och tappar fart. Måste fixas innan den olaten cementerats.

Det är kul att kunna hjälpa, särskilt någon som sätter värde på det. Kockens hoj behövde också tillsyn. Hoppas det hjälpte. Såna där spökfel...
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Snyggt!
Karriärtips ifall du är trött på ditt nuvarande jobb:
Skriv ut på tjockt papper, kosta på dig en riktigt bra ram, ställ ut på Moderna museet och skaffa dig på så vis en inkomst bestående av stipendier och statlig konstnärslön.

= nytt kneg, med sovmorgon varje dag! (y) ?
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Snyggt!
Karriärtips ifall du är trött på ditt nuvarande jobb:
Skriv ut på tjockt papper, kosta på dig en riktigt bra ram, ställ ut på Moderna museet och skaffa dig på så vis en inkomst av stipendier och statlig konstnärslön.

= nytt kneg, med sovmorgon varje dag! (y) ?

Du sa något där....

Det fick mig och tänka att det skulle kunna bli intressant ifall man tog liknande från olika banor och sedan skrev man ut dom på samma bild, överlagrade.
 

tt600s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Nov 2021
Hoj
Honda VTR1000F
Innan regnet. Stack ut med YZF runt 08:30 och körde en av favoritvägarna sen direkt byta till Transalpen för grus o skog fram till ca 12 då regnet kom. Mil blev ihop bara ca 5 mil. Men kul som alltid
d9d08bde20e89b91ecf65bc089fefc7c.jpg
d25965e18b85ebf9e6230e7cbdfc7288.jpg
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
~30, snabba och inspirerande idag, där navigatorn tog mej på några nya småvägar, varav noll grusväg (oj!!?)
Men det var en chansning med vädret...

Blev Kjula för att kolla dragracing.
Nästan där och efter 30minuter "runtomkringkörning" där Google ena gången hänvisade till uppenbart obefintliga grusvägar och nästa, vägar bort från målet gav jag upp och upptäckte samtidigt att skitvädret kom snabbare mot kusten än tänkt..

Som ett ödets ironi såg jag (såklart) skylten "dragracing" när jag fortsatte mot Mariefred för en supergod mjukglass ?

Den uppmärksamme vet det inte är första gången ?).
Glass, koll i väderappen och sen snabb hemfart, rakt mot ovädret.

Han precis in innan "sprinklern" drog igång på riktigt, lagom till MotoGP, jag är nöjd ändå ?

20230806_133020.jpg
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
7 magiska mil med "Tårtsmulan" som min wingman.
Testade nyförvärvet, en egentligen alldeles för modern farkost, med Euro4-motor, vilket verkar innebära stora svårigheter att få den att överskrida de normsättande 47km/h :unsure:
Men det få bli senhöstens utmaning att försöka få fart på den, inför kommande sommar, nu blev det mer funktionskontroll.

Söndagstour_3.jpg

Med tillhörande "grovfika".
Några sommarfik längs Luelå älvdal har fortfarande öppet ett tag till.

Söndagstour_1.jpg

Fiket hade även en pågående loppis.
Jag var extremt nära att "trilla dit" på Sovjetunionens svar på Stigas farkost.
Klarade mig troligtvis på grund av begränsade lastmöjligheter.

Söndagstour_2.jpg
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top