Hur många mil körde du i dag?

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Lilla Peking
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Från nästan full tank tills jag fick köra ecodriving sista 3 milen hem på sista ångorna. Hittade så många nya roliga (och lite skrämmande) vägar med bara krokar på. Passerade säkert 15 sjöar. Vart jag körde vet jag inte riktigt, passerade Yxnerum minns jag iaf.
Parkerat och satt på alzheimerssnöret ?
Fii faan att en kan ha't så gött och motogphelg dessutom!
20230909_143306.jpg
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
14 mil plus att jag och mina polare fick se runt 100 hojar (mest motard) i ett sällskap, någon nämnde en tjej som har 100000 följare på Instagram som en av förarna där.
Körningen filmades av personer i en cabriolet.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sådär 21 mil, tog och övningskörde med madamen till Rosenhill och mötte en polare där. :yoparty Tog en fika och åkte hem. Madamen har börjat känna sig hemma på hoj nu, så till den grad att hon började klaga över de fånigt låga hastighetsbegränsingarna, 80 på en fin krokig väg?! Det är ju trams! :hihi
 
Last edited:

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Hi
Som utpräglad "korvkioskåkare" blir man lite fascinerad av de här som kör 40-50 mil på en dag, eller mer. Man kan läsa om dagsturer på 70-80 mil ibland. Jag tycker det är kul att dra iväg, känna accet och frihetskänslan. Men detta avtar efter några kilometer, eller i alla fall en 5-6 mil, och då börjar man längta efter solstolen eller soffan hemma. Nu kör jag i o f s utan kåpor och riktiga skyddskläder, så det kan vara en bidragande orsak. 80-tals twinnar har dessutom en ganska rå motorgång som också gör att man kroknar efter nån timme.

Denna långhelgen började torsdag och hem imorgon så blev det 85+37+53+62+58mil ganska bra helg
 

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Ort
Degeberga
Hoj
2009 BMW F800R
Som utpräglad "korvkioskåkare" blir man lite fascinerad av de här som kör 40-50 mil på en dag, eller mer. Man kan läsa om dagsturer på 70-80 mil ibland. Jag tycker det är kul att dra iväg, känna accet och frihetskänslan. Men detta avtar efter några kilometer, eller i alla fall en 5-6 mil, och då börjar man längta efter solstolen eller soffan hemma. Nu kör jag i o f s utan kåpor och riktiga skyddskläder, så det kan vara en bidragande orsak. 80-tals twinnar har dessutom en ganska rå motorgång som också gör att man kroknar efter nån timme.
Du behöver nog uppgradera till en lite roligare hoj. Det kan absolut vara trevligt med en lugn stilla runda på en gammal trevlig hoj (som min 125:a scooter tex), men det är inte så kul i längden. Skaffa en lite större, kanske nån 500 eller så, så ska du se att det blir roligare med lite längre rundor!
Sen är det ju så bra att man får välja själv, är det inte roligt att köra hoj mer än korta sträckor är det ok det med! ?
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
IMG_20230910_193757.jpg
14 mil på mestadels 70-krok.
När man kör samma sträcka i en loop, så vet man att det är en bra väg.
Vägen i sig mynnar ut i Gräfsnäs, där man svänger höger och sen kör tillbaka där den började på en annan väg som också den varnar för kurvigt vägparti.

Bilden är från pissepaus precis utanför sjön Kotten på väg till Trollhättan.

Ska jag ha kvar det här åbäket över vintern så blir det stålomspunnet. Har fått en förkärlek för trailbraking, men den är rätt svampig i känslan tyvärr.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Runt 45 mil igår, (glömmer alltid mäta, räknar tankar), och en av de alltmer sällsynta turerna med yngste brodern, (mycket kul att köra med). V Blekinge - Ängelholm ToR på väldigt roliga och bekanta vägar.
Började i högsommarvärme. Mat på Filles i Bromölla. Vid Skånes Fagerhult mot Hishult kom molnen, diset och svalkan, 93% luftfuktighet i Ängelholm där vi hälsade på ytterligare en bror. Mer mat och ännu godare.
Hann lite kul till, Bassholmavägen bl a, sen luffade vi hem från Perstorp på stora tråkvägar i mörker. Rutten ser nog ut som dotterns första teckningar. Ett nystan med ett avslutande rakt streck.
En kul em och soft kväll.
Ca 2 1/2 tank huvudsakligen väl använt bränsle.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top