Hur många mil körde du i dag?

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Hej Doolar, är bilden vid fjorden möjligen Lysebotn?
Och den med stenen möjligen tagen någon mil norr om Rysstad i Norge, en naturlig badplats utanför Valle…? ?
Stämmer x2!

Vi fick köra Lysebotn i sol och torrt utan en enda bil både ner och upp igen!

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Stämmer x2!

Vi fick köra Lysebotn i sol och torrt utan en enda bil både ner och upp igen!
Aahh…bara att gratulera då! ?
Folk jag hört besöka Lysebotn visar att det är allt för vanligt med regn eller dimma, om inte annat på vägen dit över fjällen.
Körde där själv i somras och hade lite lycka med oss när vi körde dit.
Vi planerade egentligen dagen innan men bytte plan med dagen efter.
Ett norskt mc-gäng vi träffade samma morgon hade försökt köra till Lysebotn dagen innan, precis som vi ursprungligen planerade.
Men de fick vända igen då det var en vägg av dimma, och rent farligt att ens försöka fortsätta.

Ni körde ca 320 mil ser jag, inget ösregn eller annat oväder på resan?

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
? Dagens tur i det fantastiskt fina vädret började med en smärre fulkörning när vi genade genom Skogskyrkogården och cykelväg. Första målet var Pungpinan där dom körde sin årliga loppis. Jocke hittade en dötuff skinnpaj till dot.com och ett suveränt pris.

? Vidare dom fina vägarna till Vissvass där rådjuren hoppade ut ur buskagen framför näsan på oss. Fulkörning (vilket inte alla kände sig helt bekväma med) till Åvaviken där ytterligare finvägar tog vid.

? Nu var gubbsen hungriga så vi drog till ett av våra stamställen, Lezzet. Otroligt lågt pris på käk och mycket att stoppa i foderluckan. Även klubbor lyckades några proppa i sig efter den bastanta måltiden ?

? En del hade konstigt nog inte fått nog och gomagen ville få sitt så vi drog till Kandy'z som har 57 sortes kulglass och 750 sorters smågodis??

? Nu blir det framstupa sidoläge i soffan en stund...

20230917_111248.jpg20230917_113506.jpg20230917_121727.jpg20230917_122104.jpg20230917_131603.jpg20230917_134956.jpg20230917_140952.jpg

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
? Dagens tur i det fantastiskt fina vädret började med en smärre fulkörning när vi genade genom Skogskyrkogården och cykelväg. Första målet var Pungpinan där dom körde sin årliga loppis. Jocke hittade en dötuff skinnpaj till dot.com och ett suveränt pris.

? Vidare dom fina vägarna till Vissvass där rådjuren hoppade ut ur buskagen framför näsan på oss. Fulkörning (vilket inte alla kände sig helt bekväma med) till Åvaviken där ytterligare finvägar tog vid.

? Nu var gubbsen hungriga så vi drog till ett av våra stamställen, Lezzet. Otroligt lågt pris på käk och mycket att stoppa i foderluckan. Även klubbor lyckades några proppa i sig efter den bastanta måltiden ?

? En del hade konstigt nog inte fått nog och gomagen ville få sitt så vi drog till Kandy'z som har 57 sortes kulglass och 750 sorters smågodis??

? Nu blir det framstupa sidoläge i soffan en stund...

View attachment 489778View attachment 489779View attachment 489780View attachment 489781View attachment 489782View attachment 489783View attachment 489784
Klassisk hojmys! ?
Inte fin i kanten, och inte korvmojjen heller, inte hälsoriktigt, utan typisk mc-runda-käk ?
Hade det varit övernattning och mat på kvällen så fattas bara en god öl till det hela.
Och de där blandade vägarna som ibland leder oss in på kanske mindre vägar och annat underlag än vi tänkt oss.
Med det där fina vädret och glada minerna som bara en härlig runda med hoj och vänner kan ge.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Aahh…bara att gratulera då! ?
Folk jag hört besöka Lysebotn visar att det är allt för vanligt med regn eller dimma, om inte annat på vägen dit över fjällen.
Körde där själv i somras och hade lite lycka med oss när vi körde dit.
Vi planerade egentligen dagen innan men bytte plan med dagen efter.
Ett norskt mc-gäng vi träffade samma morgon hade försökt köra till Lysebotn dagen innan, precis som vi ursprungligen planerade.
Men de fick vända igen då det var en vägg av dimma, och rent farligt att ens försöka fortsätta.

Ni körde ca 320 mil ser jag, inget ösregn eller annat oväder på resan?
Vi var i Norge i september, och körde 320 mil. Klart vi hade ösregn, mitt uppe på fjället. Det regnade så jävligt så vi bara skrattade. Vi hade översvämningar och varningar runt om oss kring Voss, men lyckades missa alla stora dramer. Enorm tur hade vi!

Men att få köra Lysebotn 100% utan andra fordon båda vägarna i strålande solsken och torrt, det räknar jag inte med att det ska hända igen. Jag filmade hela turen upp med 360-kamera, så det är inte omöjligt att det kommer en snutt här.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
606fa7c2147dd8818b15d2fe7284c5fc.jpg

Tre gubbar ville dricka kaffe med utsikt. 20 mil blev det i finvädret.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Blev ungefär samma antal mil idag. +50.

Tack till @IQ för tipset om Vena-Tuna! (Även om det inte var till mig specifikt.)
Den vägen var, märkligt nog, också kul på båda hållen och andra gången visste man var grusbilarna dretlat!

Rumskulla -Vimmerby körde vi bara halva sträckan denna gång, dvs bara ena riktningen p g a tidsnöd.

Vilken helg! Kan leva med avsaknaden av sol, särskilt nu när skuggorna blir långa och bländningen kommer lägre.

Det här med att det är lite insekter. Info: De är runt Vimmerby.

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Bara 5-6 mil idag.
valet stod mellan att tvätta och putsa hojen eller ta tillfället i akt och köra en runda i det sköna vädret.
Ville inte köra en lång inlandsrunda, så det det blev jakt på en glass fram mot kvällen vid kusten och stadsbyggden.
Va f-n…snart sagt parkeringsavgift eller i alla fall p-skiva även för mc i minsta vrå.
Klagshamns hamn overrated, och hade inte lust att ställa hojen och gå 500m på chans att det fanns en öppen glasskiosk.
Körde till brofästet vid Öresundsbron istället.
Fin utsikt, men i övrigt inget att se eller göra.
In till Limhamn och hittade en glasskiosk.
God glass, men den satt ovanpå struten så all glass åkte i marken när jag sträckte mig efter hjälmen :huvet
Va sjutton, det var nog inte meningen att jag skulle slarva i mig en glass…
In mot centrum bara för att testa med hoj.
Helt värdelöst, bara mini-rondeller, farthinder och 30-40 km/h genom hela stan, plus vägarbeten och avstängda gator.
Malmö är en fordonsfientlig stad milt sagt.
Nå, ut ur stan efter en massa spilld tid, ut på landet och njut av det sköna vädret istället.
Det är på landsvägarna man skall åka hoj på, och hålla sig så långt borta från storstad som möjligt.

Bifogat

• IMG_2407.jpeg
    IMG_2407.jpeg
    2.4 MB · Visningar: 9
  • IMG_2406.jpeg
    IMG_2406.jpeg
    3 MB · Visningar: 9

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
28 mil grus m.m i Sörmland, slabblunch på pizzerie arena i Gnesta och fika på Emma Grön. I övrigt har jag ingen aning om var vi varit, som vanligt kompis som guidade.

Bifogat

• IMG_5163.jpeg
    IMG_5163.jpeg
    3.4 MB · Visningar: 7

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Bara 5-6 mil idag.
valet stod mellan att tvätta och putsa hojen eller ta tillfället i akt och köra en runda i det sköna vädret.
Ville inte köra en lång inlandsrunda, så det det blev jakt på en glass fram mot kvällen vid kusten och stadsbyggden.
Va f-n…snart sagt parkeringsavgift eller i alla fall p-skiva även för mc i minsta vrå.
Klagshamns hamn overrated, och hade inte lust att ställa hojen och gå 500m på chans att det fanns en öppen glasskiosk.
Körde till brofästet vid Öresundsbron istället.
Fin utsikt, men i övrigt inget att se eller göra.
In till Limhamn och hittade en glasskiosk.
God glass, men den satt ovanpå struten så all glass åkte i marken när jag sträckte mig efter hjälmen :huvet
Va sjutton, det var nog inte meningen att jag skulle slarva i mig en glass…
In mot centrum bara för att testa med hoj.
Helt värdelöst, bara mini-rondeller, farthinder och 30-40 km/h genom hela stan, plus vägarbeten och avstängda gator.
Malmö är en fordonsfientlig stad milt sagt.
Nå, ut ur stan efter en massa spilld tid, ut på landet och njut av det sköna vädret istället.
Det är på landsvägarna man skall åka hoj på, och hålla sig så långt borta från storstad som möjligt.
Jösses, det där lät inget vidare. Men kan då bara bli bättre nästa tur får du tänka ?

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Jösses, det där lät inget vidare. Men kan då bara bli bättre nästa tur får du tänka ?
Nä, men jag tänkte ge lite stadskörning en chans.
Det har byggts mycket i utkanterna och fortsatt belamrats utmed kusten vilket jag följde.
Du vet, se om det fanns någon charm med det, eller om jag helt skall stryka det på listan för framtiden.
Nä, värdelöst, i alla fall Malmö som stad.
Men en erfarenhet rikare.
Enda anledningen skulle vara om jag hade ett ärende och körde hojen dit av någon anledning.

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Nä, men jag tänkte ge lite stadskörning en chans.
Det har byggts mycket i utkanterna och fortsatt belamrats utmed kusten vilket jag följde.
Du vet, se om det fanns någon charm med det, eller om jag helt skall stryka det på listan för framtiden.
Nä, värdelöst, i alla fall Malmö som stad.
Men en erfarenhet rikare.
Enda anledningen skulle vara om jag hade ett ärende och körde hojen dit av någon anledning.
Du får hänga på den här turen framöver om du har vägarna förbi så kan jag visa "Stockholm by Night" ?

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Du får hänga på den här turen framöver om du har vägarna förbi så kan jag visa "Stockholm by Night" ?

Ja det skulle vara väldigt trevligt.
Finns inte riktigt möjlighet nu tyvärr att dra iväg så till hufvudstaden.
Men händer det vid fler tillfällen om ett år eller två så vem vet ?
Ungarna har liksom några år kvar innan de är utflugna ur boet hehe

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det blev en kort runda på 8 mil med Enköping som rundningsmärke. Skönt att åtminstone få den lilla svängen efter en vecka ute på vift.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati