Hur många mil körde du i dag?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Igår blev det 38 mil uteslutande på landsbygdens små vägar.
Några av sträckorna var det bästa jag hittills hittat i Sverige!
Helt klart slets inte bakdäcket platt igår … ?
View attachment 489819View attachment 489821View attachment 489822View attachment 489820View attachment 489823
Det var inte så att du mötte en FJR och en Monster på väg mot Vena innan man kommer fram strax utanför Tuna?

(Var du så långt söderut som trakterna av Bro, Kårrökrokarna? Det är bild 2 jag åsyftar.)

Last edited:

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
S1000R M
Det var inte så att du mötte en FJR och en Monster på väg mot Vena innan man kommer fram strax utanför Tuna?
Ca kl 14:30, för mig i en vänsterkurva?
I så fall ja!
Vilka satt på dessa hojar? ?

Jag blev överraskad, förste mötet på flera mil på dessa ”ödevägar”. ?
Förvånansvärt lite hojar överhuvudtaget ute igår.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Ca kl 14:30, för mig i en vänsterkurva?
I så fall ja!
Vilka satt på dessa hojar? ?

Jag blev överraskad, förste mötet på flera mil på dessa ”ödevägar”. ?
Förvånansvärt lite hojar överhuvudtaget ute igår.
Stämmer. Var på väg att skriva högerkurva, för det var det för mig. Sen visste jag inte riktigt var du mötte FJRen och var du var då. Kurvorna kom tätt där, tjohoo!

Då var det vi, jag på den senare. Den andre är inte reggad här, vad jag vet. Isf kör han incognito, vilket inte skulle förvåna mig...

Jag blev inte klok på vad det var för hoj förrän jag såg den framifrån på dina bilder. Stilrent ekipage!

Vi såg inte heller många, en och annan chopper o glidare i tätort. Vi passerade ett fåtal hojar, knappt några möten.

Intresserad av dina rutter! Som bild försvinner många riktmärken. Jag är en stofil. Kör på (allt sämre) minnesbilder och karta med lite för dålig upplösning. Vi verkar föredra lite samma sträckningar men jag har vita fält lite norr om Wexiö och ostsidan norråt.

Undrar om du kan dela med dig mer på något sätt?

Hade jag rätt om Korrö/Bro?

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Stämmer. Var på väg att skriva högerkurva, för det var det för mig. Sen visste jag inte riktigt var du mötte FJRen och var du var då. Kurvorna kom tätt där, tjohoo!

Då var det vi, jag på den senare. Den andre är inte reggad här, vad jag vet. Isf kör han incognito, vilket inte skulle förvåna mig...

Jag blev inte klok på vad det var för hoj förrän jag såg den framifrån på dina bilder. Stilrent ekipage!

Vi såg inte heller många, en och annan chopper o glidare i tätort. Vi passerade ett fåtal hojar, knappt några möten.

Intresserad av dina rutter! Som bild försvinner många riktmärken. Jag är en stofil. Kör på (allt sämre) minnesbilder och karta med lite för dålig upplösning. Vi verkar föredra lite samma sträckningar men jag har vita fält lite norr om Wexiö och ostsidan norråt.

Eftersom jag också bor i trakterna tar jag gärna emot lite tips, har inte heller så mycket koll på vägarna i nordost. Men norr om Växjö brukar jag köra från jobbet i Braås mot Ramkvilla, sedan finns det fina vägar mot Lamhult, Asa; Åby.
På Korrö var jag igår, men med bil då familjen var med. Där nere är det fint.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Eftersom jag också bor i trakterna tar jag gärna emot lite tips, har inte heller så mycket koll på vägarna i nordost. Men norr om Växjö brukar jag köra från jobbet i Braås mot Ramkvilla, sedan finns det fina vägar mot Lamhult, Asa; Åby.
Kolla gärna in Älmeboda, Bro och vägarna därikring. En del är dock i dåligt skick.
Jag förutsätter att du kört Lessebo - Ljuder - Långasjö -Pellamåla - Eringsboda?

Baka gärna in Rottne, sen Drev och Tolg, till att börja med. Det kan du knyta ihop med skitfin slinga uppom Vrigstad, Stockaryd. Jag brukar komma upp via Ohs, Nydala, Vrigstad, Stockaryd ner till Rörvik och sen försöker jag hålla söderut tills jag känner igen mig i de småställen du nämnt.

Viss varning för vägen över Viås från Braås till Ramkvilla. Tar man det väääldigt försiktigt i de sista kilometerna när man kör östsidan av sjön upp kanske både fortplantningsorgan och "radialpackboxpackningarna" i gaffeln överlever...

Men jag har glömt gobitarna kring Lammhult! Borta!

Nu blev det en del väster...och söder...

Last edited:

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
S1000R M

Jag tänker sammanställa de bra och roliga vägarna jag hittar.
Det gäller att göra det direkt, annars glömmer jag var på rundan det var ... :(
Vill bara ta med de som har bra beläggning, gillar inte när det studsar för mycket.

Nej, i Korrö trakten var jag inte igår.

Jag har hittat ett fin sträcka nodväst om Nybro, jag återkommer om det när jag hittar den på kartan :)

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Skulle köra från Göteborg till en adress i Onsala (Kungsbacka kommun).
Dit är det c:a 4 mil enkel väg
När jag kom hem stod trippmätaren på 14 mil.
Måste ha kört fel någonstans... :)

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Fick till det otroligt bra idag i det perfekta vädret såsom att dagen började med en rolig hojrunda som avslutades vid verkstaden i Trelleborg som skulle serva min hoj.
Efter servicen så var det bara att lägga upp en ny runda så jag kom hem igen, totalt ungefär 27 mil.
(Agusa fick 2 besök)

Street Bandit

Sporthojsnörd
Gick med
30 May 2013
Hoj
HD Street Bob,Yamaha xtz660,Yamaha SR500,Zundapp KS 125
Lattjo!

Tived kyrka - Undenäs är för go! ...o upp till Röfors, eller Finnerödja Åtorp...eller Hova, beroende på var man är.

Trivs o köra däruppe!
Åtorp-Finnerödja hade jag som träningssträcka mellan 0400 och 0500 på morgonen i flera år....
Hade jag otur såg jag kanske en tidningsbil eller mjölkbilen,ibland

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Personbästa på Jawan, 9 mil. Snittfart 27 kmh.

Nu när jag kom hem så låg det handlingar till nytt körkort. Snart så!

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
Honda CBF600 -04
Från Tyresö genom Storstaden till Viksjö vid 1430: lagom innan köerna börjat i stan. Har satt i fordret i sommarjackan men det var ju jättevarmt. Snart höstdagjämning och över 20 grader. Sen åter när mörkret fallit och rusningstidens köer upplösts: Svalt och skönt
Drygt 8 mil

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Hoj
2009 BMW F800R
Fick till det otroligt bra idag i det perfekta vädret såsom att dagen började med en rolig hojrunda som avslutades vid verkstaden i Trelleborg som skulle serva min hoj.
Efter servicen så var det bara att lägga upp en ny runda så jag kom hem igen, totalt ungefär 27 mil.
(Agusa fick 2 besök)
Agusa och ner till Andrarum är riktigt trevlig... :cool:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Knappt 13 mil idag. Jag mötte ganska många motorcyklister och alla utom en hälsade tillbaka. Han hade skitful motorcykel med massa reflexer i gult och blått.
Vägen mellan Jumkil och Vänge är lite smal för vissa möten, men både bussen och jag bromsade så jag fick bara tillfälligt höjd puls.
Screenshot_20230922_174049_calimoto.jpg

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...