Det var inte så att du mötte en FJR och en Monster på väg mot Vena innan man kommer fram strax utanför Tuna?Igår blev det 38 mil uteslutande på landsbygdens små vägar.
Några av sträckorna var det bästa jag hittills hittat i Sverige!
Helt klart slets inte bakdäcket platt igår … ?
View attachment 489819View attachment 489821View attachment 489822View attachment 489820View attachment 489823
Ca kl 14:30, för mig i en vänsterkurva?Det var inte så att du mötte en FJR och en Monster på väg mot Vena innan man kommer fram strax utanför Tuna?
Stämmer. Var på väg att skriva högerkurva, för det var det för mig. Sen visste jag inte riktigt var du mötte FJRen och var du var då. Kurvorna kom tätt där, tjohoo!Ca kl 14:30, för mig i en vänsterkurva?
I så fall ja!
Vilka satt på dessa hojar? ?
Jag blev överraskad, förste mötet på flera mil på dessa ”ödevägar”. ?
Förvånansvärt lite hojar överhuvudtaget ute igår.
Eftersom jag också bor i trakterna tar jag gärna emot lite tips, har inte heller så mycket koll på vägarna i nordost. Men norr om Växjö brukar jag köra från jobbet i Braås mot Ramkvilla, sedan finns det fina vägar mot Lamhult, Asa; Åby.Stämmer. Var på väg att skriva högerkurva, för det var det för mig. Sen visste jag inte riktigt var du mötte FJRen och var du var då. Kurvorna kom tätt där, tjohoo!
Då var det vi, jag på den senare. Den andre är inte reggad här, vad jag vet. Isf kör han incognito, vilket inte skulle förvåna mig...
Jag blev inte klok på vad det var för hoj förrän jag såg den framifrån på dina bilder. Stilrent ekipage!
Vi såg inte heller många, en och annan chopper o glidare i tätort. Vi passerade ett fåtal hojar, knappt några möten.
Intresserad av dina rutter! Som bild försvinner många riktmärken. Jag är en stofil. Kör på (allt sämre) minnesbilder och karta med lite för dålig upplösning. Vi verkar föredra lite samma sträckningar men jag har vita fält lite norr om Wexiö och ostsidan norråt.
Undrar om du kan dela med dig mer på något sätt?
Hade jag rätt om Korrö/Bro?
Kolla gärna in Älmeboda, Bro och vägarna därikring. En del är dock i dåligt skick.Eftersom jag också bor i trakterna tar jag gärna emot lite tips, har inte heller så mycket koll på vägarna i nordost. Men norr om Växjö brukar jag köra från jobbet i Braås mot Ramkvilla, sedan finns det fina vägar mot Lamhult, Asa; Åby.
På Korrö var jag igår, men med bil då familjen var med. Där nere är det fint.
Jag tänker sammanställa de bra och roliga vägarna jag hittar.Stämmer. Var på väg att skriva högerkurva, för det var det för mig. Sen visste jag inte riktigt var du mötte FJRen och var du var då. Kurvorna kom tätt där, tjohoo!
Då var det vi, jag på den senare. Den andre är inte reggad här, vad jag vet. Isf kör han incognito, vilket inte skulle förvåna mig...
Jag blev inte klok på vad det var för hoj förrän jag såg den framifrån på dina bilder. Stilrent ekipage!
Vi såg inte heller många, en och annan chopper o glidare i tätort. Vi passerade ett fåtal hojar, knappt några möten.
Intresserad av dina rutter! Som bild försvinner många riktmärken. Jag är en stofil. Kör på (allt sämre) minnesbilder och karta med lite för dålig upplösning. Vi verkar föredra lite samma sträckningar men jag har vita fält lite norr om Wexiö och ostsidan norråt.
Undrar om du kan dela med dig mer på något sätt?
Hade jag rätt om Korrö/Bro?
Eftersom jag också bor i trakterna tar jag gärna emot lite tips, har inte heller så mycket koll på vägarna i nordost. Men norr om Växjö brukar jag köra från jobbet i Braås mot Ramkvilla, sedan finns det fina vägar mot Lamhult, Asa; Åby.
På Korrö var jag igår, men med bil då familjen var med. Där nere är det fint.
Lattjo!22,5 mil,ca hälften kors och tvärs genom Tiveden.
Åtorp-Finnerödja hade jag som träningssträcka mellan 0400 och 0500 på morgonen i flera år....Lattjo!
Tived kyrka - Undenäs är för go! ...o upp till Röfors, eller Finnerödja Åtorp...eller Hova, beroende på var man är.
Trivs o köra däruppe!
Till de boendes stora förtjusning...Åtorp-Finnerödja hade jag som träningssträcka mellan 0400 och 0500 på morgonen i flera år....
Hade jag otur såg jag kanske en tidningsbil eller mjölkbilen,ibland
Agusa och ner till Andrarum är riktigt trevlig...Fick till det otroligt bra idag i det perfekta vädret såsom att dagen började med en rolig hojrunda som avslutades vid verkstaden i Trelleborg som skulle serva min hoj.
Efter servicen så var det bara att lägga upp en ny runda så jag kom hem igen, totalt ungefär 27 mil.
(Agusa fick 2 besök)
En av mina favoritsträckor här i Skåne, vid ett tillfälle tidigare i år så avverkade jag sträckan 5 gånger på rad........ mysAgusa och ner till Andrarum är riktigt trevlig...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|