Nä, sporthoj åker man inte, man kör aktivt men inte alltid på attack!25 mil i Uppland. Glädjen av att "Reparation av ytskikt" betydde svart och fin asfalt byttes mot gringubbe när det blev några km "0-32" mellan Östervåla och Månkarbo.
Tur att man inte åker sporthoj!
Jag funderar på om jag borde ha något som inbjuder mindre till att vrida på gasen. Även en naken cykel kan inspirera till asocial körstil.Nä, sporthoj åker man inte, man kör aktivt men inte alltid på attack!
Jag fundrade på nån 250-500 sportis för att få sportkänslan med lägre hastighet. Känns som att hojen trivs bäst med 140+ numera.Jag funderar på om jag borde ha något som inbjuder mindre till att vrida på gasen. Även en naken cykel kan inspirera till asocial körstil.
Fick ihop lite mer jag på avrostningen på Gillinge.Lite drygt 12 mil inkl två timmar på bana med olika bromsövningar. Och vilket väder!
View attachment 498906
...varför har du ens hoj...?Först var det alldeles för kallt, och nu är det alldeles för varmt för att åka en sväng. +27° här i Stockholmstrakten.
GinstJag vet inte vad de här blommorna heter men dom växte utmed en gammal byväg. Drog faktist nästan 3 mil i skogen igår. Härligt köra runt med lill-hojen nu. Upptäckte nya vägar då grannen börjat klippa fram de som nästan helt hade växt igen.
View attachment 498943
Det är nästan skämspoäng på att inte veta det. Jag tackar! Nu kommer jag aldrig glömma det.
Du kunde gissat på raps!Det är nästan skämspoäng på att inte veta det. Jag tackar! Nu kommer jag aldrig glömma det.
...varför har du ens hoj...?
Är genuint nyfiken!
Eller är det för att du hoppas på att din/dina hojar ska bli samlarklenoder som du kan trygga din pension med när du avyttrar dem...?
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|