Hur många mil körde du i dag?

Nåt tjugotal mil. Inledde med att strunta i att det regnade och åkte till MC Bolaget för att få Yamahan servad. De är inte auktoriserade för märket, men trumfar det med kundbemötande i högre klass än båthandlarna i min grannkommun.
Sen blev det besök på några mc-butiker i Täby och Väsby. De två i Väsby bemödade sig med att försöka sälja något till mig.

25 mil i Uppland. Glädjen av att "Reparation av ytskikt" betydde svart och fin asfalt byttes mot gringubbe när det blev några km "0-32" mellan Östervåla och Månkarbo.

Tur att man inte åker sporthoj!

25 mil i Uppland. Glädjen av att "Reparation av ytskikt" betydde svart och fin asfalt byttes mot gringubbe när det blev några km "0-32" mellan Östervåla och Månkarbo.

Tur att man inte åker sporthoj!
Nä, sporthoj åker man inte, man kör aktivt men inte alltid på attack!

Jag funderar på om jag borde ha något som inbjuder mindre till att vrida på gasen. Även en naken cykel kan inspirera till asocial körstil.
Jag fundrade på nån 250-500 sportis för att få sportkänslan med lägre hastighet. Känns som att hojen trivs bäst med 140+ numera.

Jag vet inte vad de här blommorna heter men dom växte utmed en gammal byväg. Drog faktist nästan 3 mil i skogen igår. Härligt köra runt med lill-hojen nu. Upptäckte nya vägar då grannen börjat klippa fram de som nästan helt hade växt igen.
IMG_20240526_123107314.jpg

...varför har du ens hoj...?
:unsure:

Är genuint nyfiken!
Eller är det för att du hoppas på att din/dina hojar ska bli samlarklenoder som du kan trygga din pension med när du avyttrar dem...?

Det där frågar jag mig själv ibland… köpte en s1000rr ny 2019 och har kört den lite drygt 300 mil på 5 år…

Köpte nyligen en crosshoj som jag topprenoverade och sedan kört ganska exakt 0 timmar…

Vad håller jag på med egentligen?!?

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...