Det måste ha varit lokala skurar. Här i Norrtälje regnade det hela dagen till ca kl 15 på em. Och så ska det tydligen hålla på resten av veckan.@Tammer Skojar du? Det var ju sol hela dagen förutom innan 8-9 på morgonen.
3 mil, körde bort mot Rosenhill café och där stod 4-5 mc-poliser. De skulle väl hålla vägarna säkra där denna onsdag.
Är du säker på att du inte är i Göteborg?I Norrtälje med omnejd har det regnat till och ifrån sedan onsdag förra veckan = en vecka drygt. Inte hela tiden, men några skurar varje dag. Ibland hela dagen.
Så kan det ju vara. Ska gå ut en sväng och se om jag känner igen mig, då är jag sannolikt i Stockholm.Är du säker på att du inte är i Göteborg?
RäspäkCt, shit vad jag är klar med hoj och regn29. Helsike vad det regnade när jag lämnade Stockholm. Och trafikkaos var det också.
För mig känns turer på mindre än ett par timmar som halvmesyrer. Det är först då nånstans som jag verkligen har släppt vardagslunken bakom mig och helt ägnar mig åt att köra mc.Ni som åker sådär 20-30 mil på en tur - är det bara på kul eller har man nått mål, nåt syfte? Jag undrar eftersom jag också tycker det är kul, men tröttnar efter ca en halvtimme. Sen blir det bara mer av samma sak, man sitter där och brummar fram och undrar vad man håller på med. Kommer hem och är nöjd med hojåkandet några dar tills man blir sugen på en sväng igen.
Ni som åker sådär 20-30 mil på en tur - är det bara på kul eller har man nått mål, nåt syfte? Jag undrar eftersom jag också tycker det är kul, men tröttnar efter ca en halvtimme. Sen blir det bara mer av samma sak, man sitter där och brummar fram och undrar vad man håller på med. Kommer hem och är nöjd med hojåkandet några dar tills man blir sugen på en sväng igen.
Bodde jag i de trakterna skulle jag antagligen ha samma syn på hojåkandet, Norrland har andra vyer och säkert mindre störande biltrafik på vägarna. Stockholmstrakten är ganska platt, och det är bilar överallt som man får passa dig för. Köer, trafikljus och annat elände som man slipper norr om Gävle.Grejen med hoj är att vägen är målet. Sedan kan man lägga till speciella resmål eller helt enkelt ta vägar du aldrig åkt förut och vara beredd på att stanna till och titta på intressanta saker.
Ett tips är att åka upp på berg, ofta en smal skogsväg sista biten till en mast eller liknande. Fin utsikt och trevlig körning.
20-30 mil är ingenting för en tur, det är snarare framkörning till startpunkt för en helgtur som kanske landar in på 150 mil eller så. Men börja där du är.
Här en tur som jag tänker köra nu lö-sö. Har 36 mil enkel till startpunkt Åsele.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |