Hur många mil körde du i dag?

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Föredömligt och föga förvånande att du såg hojarna. Man skulle kunna tro att jag hade min osynlighetscape på mig av bilisternas uppträdande att döma, men det var jag inställd på.
Värre var när jag "tack vare" tc tappade allt driv när jag skull svänga vänster ut på en väg och spann till i gruset.
Vad gör det om det spinner lite? Bara viker sig när drivet försvinner. Gick bra, så ännu har jag inte bidragit till kommande premiehöjningar.
Blev det bromsspår på nåt onämnbart ställe?:rofl

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Körde typ sex-sju mil idag för att det var så soligt. Torra, fina och i princip grusfria vägar här nere i sydvästra Skåne men satan i gatan vad kallt det var, några grader över nollan men var en riktigt genomträngande kyla. Hade tänkt köra längre men var helt stelfrusen efter typ halva turen och då har jag ändå värmehandtag på hojen (och eftersom det är en Ducati så är det inbyggd rumpvärme…). Kul att få komma och blåsa ur lite hur som ?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Blev det bromsspår på nåt onämnbart ställe?:rofl
Absolut inte, jag skrattade bara rått åt faran.
Däremot sved det, för en ynka sekund, till i börslädret. Fixar sig med lite läderbalsam.
Paradoxen är att det var när jag skulle lämna "övningsplatsen" med målade markeringar för koner, garagevändningar mm som körskolorna använder/använde för sina körövningar. Hade stannat där för att ringa och lätta mig...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
10-11 mil, mest ärenden via de trevligare vägarna i nejden. Inga missöden. Mötande bilister har ljussignalerat på mig ett bra tag och jag har dragits med uselt ljus, halvljus bättre än hel. Jag sänkte ljusinställningen lite på måfå mot garageporten, svängde sen in på carspect och den hygglige besiktningsmannen kollade inställningen, free of charge, som nu istället var något låg. Ska mörkertestas också.

Nu var det bara vita dekalade bilar med ljusramp på taket som blinkade. De är väl glada att se motorcyklar på vägarna igen, vårtecken. Så många poliser känner jag inte.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
7 mil men med snöskoter i jakten på en förrymd Jämthund. Rymde då ett gångjärn på hundgården helt oförklarligt gått sönder. Tack och lov har han återfunnits oskadd efter att skällt älg i ca 80 cm djup snö.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Idag vart 2,5 mil enduro körning.. Va lite sämre grepp i nysnön... Inatt blir de kallt å de kommer å frysa på..

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
6 mil idag med nya hojen.
Blir regn och dåligt väder ett tag igen, så den torra och ibland solglimtande senare eftermiddagen idag får man vara tacksam för.

Bifogat

• 0835FCD8-4C31-4F14-B460-0A85CC40D7CB.jpeg
    0835FCD8-4C31-4F14-B460-0A85CC40D7CB.jpeg
    3.2 MB · Visningar: 31
  • 0BB8CF23-7515-447A-8478-20875CBF5878.jpeg
    0BB8CF23-7515-447A-8478-20875CBF5878.jpeg
    4.6 MB · Visningar: 31

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Jag har inte sett en hoj på vägarna sen november. Förra veckan snöade det rejält, i går regnade det hela dan och var 3 grader, vem kör hoj då?

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Kan ju hända att vädret i övriga landet inte är samma som i Stockholm? ;) Skåne hade väl 12 plus och sol igår tex. Då skulle jag kunna tänka mig att köra.

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Kan ju hända att vädret i övriga landet inte är samma som i Stockholm? ;) Skåne hade väl 12 plus och sol igår tex. Då skulle jag kunna tänka mig att köra.
Vet inte inte om det skiljde sig, men 8gr såg jag på termometern, även på hojens utetemp mätare.
Men fuktigt värre.
Bara halva eftermiddagen som var duglig, och då mest de stora vägarna.

mB.

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2023
Hoj
2023, BMW, F750GS
6 grader i 08:a, 1.2 mil, känna på väglaget, kallt, grus och vått.
Ingen hit, väntar ett tag till, kanske runt påsk?
Novis mc-åkare

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Hoj
2009 BMW F800R
Idag 3,5mil till jobbet, premiär för årets pendling! 2 plusgrader är lite svalt, men kör man inte längre än så så går det bra. Det blir lika långt hem, minst! :yoparty

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0