Hur många mil körde du i dag?

Nikehaj

Sporthojsnörd
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , och en jävla massa mc under 40+år :)
Tyvärr, hojsäsongen är över för i år. 14° och regnar varje dag. Men vi kommer igen 2025!
Haha Tammer Trollet! 14 grader är för kallt brr..bättre hemma bakom tangenterna :) Syns 2025! på sr 250! Classic! ..:fyllisar
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Två mil på 125:an här på kvällen, en liten tur mellan förberedelserna hemma inför årets första semesterresa med familjen.

Fick en nyfiken polisbil efter mig, så är det ju att köra gammal småttinghoj, men de tappade väl intresset efter slagning på regnumret och körde på annat håll. Jag fortsätter att vänta på att bli stannad av polis, senaste gången var 2013. Inte en endaste nykterhetskoll, ingenting. Rätt otroligt egentligen. Kör väl för mesigt numera. 🙈
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Två mil på 125:an här på kvällen, en liten tur mellan förberedelserna hemma inför årets första semesterresa med familjen.

Fick en nyfiken polisbil efter mig, så är det ju att köra gammal småttinghoj, men de tappade väl intresset efter slagning på regnumret och körde på annat håll. Jag fortsätter att vänta på att bli stannad av polis, senaste gången var 2013. Inte en endaste nykterhetskoll, ingenting. Rätt otroligt egentligen. Kör väl för mesigt numera. 🙈
Kan ju inte köra mer än 500 meter innan farbror blå är på mig sista året. Men de undrar aldrig om jag är nykter.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
8-9, tillräckligt för att upptäcka att bränslelampan inte fungerar.
Som tur var var det bara 500m från soppastation, och efter 100m uppför så var det bara att rulla till pumpen.
Tydligen lyckades jag sparka av den fula växelpinnelagningen i processen, så fick laga en nödlösning på parkeringsplatsen i byn.
Men trots det nöjd, skitkul att åka Aprilia.

Sånadär äventyr erbjuds helt enkelt inte dem som köper ny japanare. :hihi
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Det här var en mycket bra dag, jag klev ur sängen vid 5, käkade frukost i lugn och ro, 6:30 rullade jag ut på en sexmila på trampcykeln, dusch och en macka, sen blev det 36 mil på hojen.
Sex mil på trampjonne, jag dör efter 5 km, vad gör jag för fel?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Sex mil på trampjonne, jag dör efter 5 km, vad gör jag för fel?
Har du kört 55km på rena dödsryckningar?
Skapligt isf.
Man börjar alltid för hårt, för så har man alltid cyklat.
Har du gjort det några gånger känner kroppen igen sig och du slipper kärlkramp, tror jag. Vätska?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ni har rätt båda två, taskig kondis. Kommer att cykla till jobbet i åtta veckor nu, återkommer med rapport.
(om jag ens orkar logga in)
Jag tror alltid jag kan lura mig till att ”nu ska jag ta det lugnt och sen öka”. Värsta självbedrägeriet. Sen kommer man in i det iaf, än så länge, om inget händer…
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Ni har rätt båda två, taskig kondis. Kommer att cykla till jobbet i åtta veckor nu, återkommer med rapport.
(om jag ens orkar logga in)
Det där med däcken gör stor skillnad - bytte däck utan att bry mig särskilt mycket och gick från 45 till 50 minuter i "normaltid" på jobbresan (inga stopp på vägen så det var lätt att jämföra) - bytte ganska snart igen
Bästa däck hittills på en pendlarhoj blev detta https://www.continental-tires.com/p...chMode=sbs&pogSegment2MappingDTacs=Urban/Tour

Som synes inte särskilt mycket mönster så det är olämpligt på blöta stenlagda gator
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Det där med däcken gör stor skillnad - bytte däck utan att bry mig särskilt mycket och gick från 45 till 50 minuter i "normaltid" på jobbresan (inga stopp på vägen så det var lätt att jämföra) - bytte ganska snart igen
Bästa däck hittills på en pendlarhoj blev detta https://www.continental-tires.com/p...chMode=sbs&pogSegment2MappingDTacs=Urban/Tour

Som synes inte särskilt mycket mönster så det är olämpligt på blöta stenlagda gator
För kanske 20 år sen la jag ner mängder med pengar på cyklar av alla de slag, fullfjädrande, kolfiberramar, U name it.
För att inte tala om kläder, pedaler och skor.
Hamnade på en släpkärra då en bil plötsligt gjorde en högersväng mitt framför näsan, slog mig rätt ordentligt och tröttnade på att jonna.
Denna gång lånade jag en cykel över sommaren och sköt bakdäcket efter 300 meter så jag fick gå med eländet i en halvmil i alla fall.

Nåja, på´n igen....
 
Nyheter
Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Invigning MC Collection

Någon i folksamlingen på me...

Stenegärd på Tidö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Customiserade CL:s-modeller på Wheels and Waves

Honda presenterar 16 custom...

KTM fyller på med Enea Bastianini och Maverick Viñales

KTM har presenterat en helt...

Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Top