Hur många mil körde du i dag?

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
För kanske 20 år sen la jag ner mängder med pengar på cyklar av alla de slag, fullfjädrande, kolfiberramar, U name it.
För att inte tala om kläder, pedaler och skor.
Hamnade på en släpkärra då en bil plötsligt gjorde en högersväng mitt framför näsan, slog mig rätt ordentligt och tröttnade på att jonna.
Denna gång lånade jag en cykel över sommaren och sköt bakdäcket efter 300 meter så jag fick gå med eländet i en halvmil i alla fall.

Nåja, på´n igen....
Man har alltid med sig grejer för att fixa en punka - både på hoj med o utan motor!!! Du är en rutinerad herre så det borde du veta ;)
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
25 mil på väg till Karlskrona. Gav upp efter det regnat halva vägen och sökte skydd i ett vindskydd. Otroligt blöta. Idag vänder vi åter med sol på himlen.
 

Bifogat

  • IMG_20240615_162640881_HDR.jpg
    IMG_20240615_162640881_HDR.jpg
    6.8 MB · Visningar: 19

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
28 mil. Öm i baken trots test av motsvarigheten till BBL, nämligen GGH.
Gällivare Gel Häng.
1000002263.jpg
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Det blev ändå 20 mil totalt.
Det blev som ett sista hejdå till TTRen, som nu kanske behöver leta efter ett annat hem.
De spontana turerna utan något mål har lyst med sin frånvaro, eftersom jag har landat mer i arbetsmängden och inte behöver rensa lika frekvent.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Tror inte vi möttes denna gången?
View attachment 499794
18 mil blev rundan.
Jag var mest runt Mien/Åsnen. Kalvsvik bevistades ett flertal ggr. Dångebo och Kållebo. Mycket kul som Yxnamåla(?). Korvomos i Tingsryd, Kaffe i Konga och finburgare i Mörrum som avslutning. Körde planlöst och hade kul. Nu kör jag en snäll och förlåtande bandit, Duccen står. Försöker komma tillrätta med min däckmördarkörstil. Inga framsteg än, vad jag kan förstå.
Borde blivit drygt 30 mil, nånting.
 

tt600s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Nov 2021
Hoj
Honda VTR1000F
Drygt 9 mil mest grusbus.
e7308f51282ed8f7eaf2e2166aa94102.jpg
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
En knapp mil, fram & tillbaka till Opus besiktningsstation för den allra sista besiktningen för aktuell hoj. Den var 100% tiptop och jag var nästan mallig. Hastighetsmätaren slutade fungera på vägen dit. Jag fick dagens andra tvåa på dagens andra protokoll och jag tror de tyckte synd om mig.
 

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
2000 mil!

IMG_20240619_165823.jpg

Ja, ni fattar. Inte riktigt så mycket idag, kanske - men jag har redan kört mer än årssnittet för denna 15 år gamla scooter.

Uppdraget idag var ett specialuppdrag: köra torrt i tanken på E5 95 oktan pumpbränsle och låta rövdyno och GPS över tidigare fastställd testslinga avgöra om det finns någon km/h extra att hämta med spritfri Aspensoppa.
Allt räknas i kampen för att landa en Ironbuttkörning med bara 6.9 hästar till förfogande.

...och självklart missade jag hundrametersnollan eftersom jag stirrade förhäxat på GPSen istället.
Vad annat var att vänta...?
 

916sp

Sporthojsnörd
Gick med
23 Feb 2013
Ort
Grimeton
Hoj
916 sp 1994,916 strada 1994, , Benelli 900sei 1983
Nästan 15 mil,till Fritsla på Fordonsträff.
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
2000 mil!

View attachment 499902

Ja, ni fattar. Inte riktigt så mycket idag, kanske - men jag har redan kört mer än årssnittet för denna 15 år gamla scooter.

Uppdraget idag var ett specialuppdrag: köra torrt i tanken på E5 95 oktan pumpbränsle och låta rövdyno och GPS över tidigare fastställd testslinga avgöra om det finns någon km/h extra att hämta med spritfri Aspensoppa.
Allt räknas i kampen för att landa en Ironbuttkörning med bara 6.9 hästar till förfogande.

...och självklart missade jag hundrametersnollan eftersom jag stirrade förhäxat på GPSen istället.
Vad annat var att vänta...?
Nå blev det någon km extra på Aspensoppa?
 

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Nå blev det någon km extra på Aspensoppa?


För tidigt att säga. Jag har en 25 km-slinga, lite lagom kuperad och som normalt sett utsätter den lille scootern för både med- och motvind.

5 körningar är gjorda på vanligt pumpbränsle, och dom diffar sinsemellan rätt påtagligt, främst beroende på blåst.

Nu har jag 1 vända på Aspen, och det säger inte så mycket.
Jag hoppas på liknande vindförhållanden som de andra (finns noterat) så får vi se. Besked följer.
 

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Ort
Sthlm
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
För tidigt att säga. Jag har en 25 km-slinga, lite lagom kuperad och som normalt sett utsätter den lille scootern för både med- och motvind.

5 körningar är gjorda på vanligt pumpbränsle, och dom diffar sinsemellan rätt påtagligt, främst beroende på blåst.

Nu har jag 1 vända på Aspen, och det säger inte så mycket.
Jag hoppas på liknande vindförhållanden som de andra (finns noterat) så får vi se. Besked följer.
Nu ska jag inte va sån..men herrns kroppsbyggnad? Boxare, brottare kör ju inlindad i folie sen in Bastu!... Tips?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top