Rackarns att Cygnusen är så trång i cockpit, hade varit skoj att försöka sig på en IBA med den. Jag TROR att den rutt vi körde hade varit lämplig då den erbjuder få stopp och vägvinnande sträckor utan alltför hög tillåten maxfart.
6,9 vilda!!! - Är det en Lead 100cc?2000 mil!
View attachment 499902
Ja, ni fattar. Inte riktigt så mycket idag, kanske - men jag har redan kört mer än årssnittet för denna 15 år gamla scooter.
Uppdraget idag var ett specialuppdrag: köra torrt i tanken på E5 95 oktan pumpbränsle och låta rövdyno och GPS över tidigare fastställd testslinga avgöra om det finns någon km/h extra att hämta med spritfri Aspensoppa.
Allt räknas i kampen för att landa en Ironbuttkörning med bara 6.9 hästar till förfogande.
...och självklart missade jag hundrametersnollan eftersom jag stirrade förhäxat på GPSen istället.
Vad annat var att vänta...?
Det där såg alldeles fantastiskt trevligt ut10 mil. Grusbus varvat med asfaltsvägar i minsta mån.
Nu ska jag inte va sån..men herrns kroppsbyggnad? Boxare, brottare kör ju inlindad i folie sen in Bastu!... Tips?
6,9 vilda!!! - Är det en Lead 100cc?
Imponerande, eller intressant, eller värt att dryfta över en kväll i Cafe Dunken!
Vissa saker som man får för sig, gnager sig in i det innersta, och måste till slut effektueras.
Synd att inte Smokey Yunick finns att rådfråga längre, jag tror att han hade kunna ha några kreativa lösningar på lut.
Men....gör det!
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |