Hur många mil körde du i dag?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Typ fyra. Behöver extraljus, för endurolampa med H4 gör då ingen glad. Tur jag visst ungefär hur vägen ringlade sig ute i skogen. 😅

View attachment 506155
Ska testa kampanjledlampa för H4 från jula då jag har ett ofattbart dåligt helljus. 350 spänn för ett par. En till mig och en till bror min. En forummedlem längre upp i tråden monterade en sådan i sin kawatwin och verkade belåten, så jag testar.

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Ska testa kampanjledlampa för H4 från jula då jag har ett ofattbart dåligt helljus. 350 spänn för ett par. En till mig och en till bror min. En forummedlem längre upp i tråden monterade en sådan i sin kawatwin och verkade belåten, så jag testar.
En polare monterade Biltema extraljus/arbetsljus på sin hoj. Brassade på bra! Men mer bråte på styret. På min gamla Sherco fick jag låna hemmabyggd huvudstrålkastare byggd på biltema extraljus. Ljusbilden var ju helt galen men otroligt bra ljus! Tror inte det bländade mötande trafik...jättemycket. 😎

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
En polare monterade Biltema extraljus/arbetsljus på sin hoj. Brassade på bra! Men mer bråte på styret. På min gamla Sherco fick jag låna hemmabyggd huvudstrålkastare byggd på biltema extraljus. Ljusbilden var ju helt galen men otroligt bra ljus! Tror inte det bländade mötande trafik...jättemycket. 😎
Mitt tips gick ut på att byta lampa och det förbättrar ju inte vad den sitter i. Har nåt xenonfjärrljus här men var ska man montera det och ballasten, stor som ett halvt bregottpaket?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Helt rätt, 6 grader varmt. :tummenupp

Körde lite över 20 mil idag och totalt blev det över 45 mil i helgen. Ingen grusväg men lätt fuktig väderlek gjorde att min finhoj ändå såg ut som en SkitHoj som körts på grus. :rodnar
Men eftersom jag körde småvägar slapp jag åtminstone skiten från bilar! :tummenupp

Lämnade både kommunen och länet men sov i en säng. Nu tältade jag förra helgen så man ska inte klaga. ;)

1731266361123.png

1731266316186.png

1731266267962.png

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Helt rätt, 6 grader varmt. :tummenupp

Körde lite över 20 mil idag och totalt blev det över 45 mil i helgen. Ingen grusväg men lätt fuktig väderlek gjorde att min finhoj ändå såg ut som en SkitHoj som körts på grus. :rodnar
Men eftersom jag körde småvägar slapp jag åtminstone skiten från bilar! :tummenupp

Lämnade både kommunen och länet men sov i en säng. Nu tältade jag förra helgen så man ska inte klaga. ;)

View attachment 506302

View attachment 506301

View attachment 506300
All heder åt dig! Personligen tycker jag att det är vidrigt att köra hoj nu...

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Det är ju nu man slipper svettas så jävligt. Ganska skönt faktiskt. Men iallafall på västkusten är det ju sällan sol på vintern. Det är lite trist. 6 grader och solsken skulle det varit. Inte den konstanta grå massan som hänger över huvudet. Det är Danmarks fel

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
De forummedlemmar som bor lite norrut vet att man kan ha 6 grader och duggregn mitt i sommaren. Så kan det även vara i både Norge och Finland så är man en solskensåkare som inte är rätt klädd blir det naturligtvis jobbigt.
Nu har jag jobbpendlat i många år med min lilla gula skoter 🛵 :kär och tyvärr är "dåligt" väder inte ett giltigt frånvaroskäl. :(
Nu hade jag ett mål och hade jag kört motorväg och inte trevliga småvägar hade nog jag också tyckt det var vidrigt. :hej

DogOnWheels

Har bara Yamaha’er
Gick med
4 Apr 2019
Hoj
BT1100, XT660R, FJR1300
Fick ett stolleryck och drog ut åffrodden på lunchen idag (kan jobba hemifrån då och då) för att stilla abstinensen. Ett par mil blev det, men det är jobbigt med lågt solsken och igenimmat visir, trots pinlock.
Nästa vecka väntar minusgrader och snö och skit så man får väl härda ut till bättre tider.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år