Hur Man INTE Kör Ifrån Snuten!!!!!!

Coola Ola

Guest
Avarage skrev:
Var på väg in till Avenyn för drygt 10 år sedan. Kom körandes förbi Lisebergs huvudentré när två killar kommer blåsandes i höger körfällt uiiilandes. Själv körde jag lugnt och försiktigt som brukligt! Kort efter killarna kommer fabror blå på en civil FJ1200 med packfickor och antenn bak på kutsen!

Båda killarna svänger höger bort mot Scandinavium likaså vår vän av ordning. Tog inte många sekunder för mig att byta fil för att se hur det här skulle sluta! :hihi

Den ena killen prejade polisen upp mot trotoaren ca. 50 m innan trafikljuset utanför Scandinavium. Polisen rycker tändningsnyckeln och stoppar den i sin mun. Kör därefter fram till den andra killen, som nu står still vid rödljuset och inte ont anandes väntar på grönt ljus, fortfarande omedveten om att hans polare saknar möjlighet att starta sin "moppe"!

Snuten rycker, som sagt var, även den andra killens nyckel och saken är biff, båda fick sig nog ett allvarligt snack med lagens långa arm. Hur det slutade, dvs. hur mycket böterna var på och ev. andra rättsliga påföljder förtäljer icke historien eftersom jag icke stannade och frågade FJ1200-piloten vad som komma skulle!

Rätt coolt att lyckas med bedriften att få stopp på två hojar inom 100 m. Fast det var då det. Idag tvivlar jag på att han hade lyckats!

Vad dessa killar hade gjort, förutom uiilat, vet jag dock inte. Enl. lagen räcker å andra sidan det! Fast snuten agerade ganska aggresivt i sitt sätt att stoppa dessa, i och med att han prejade upp killen mot trotoarkanten, så han måste nog varit ganska förbannad!?


// Niklas

Jävligt vass snut helt klart! Hade mc-snutarna haft vassare hojar än BMW så hade nog inte många fortkörare kommit undan.
 

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Monster S4R
Så sant så sant.
/M


KickAss_Prod´s skrev:
Men detta är väl ett forum för oss med sporthoj från början?
Köper man en sporthoj för att jämt o ständigt söndags köra?
Klart man vill skriva av sig om vad som hänt. Tror inte alls det var för o "kolla hur cool jag är"

Tänk om alla moral bögar kunde låta bli o spy galla över en sån här tråd endast 1 GÅNG!!! Är det överhuvudtaget möjligt??

Det har blivit alldeles för mycket gnäll här på SH det sista.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Mike the bike skrev:
Kört cross i många år samt haft mc kort sen jag var 16.

Bara en notering.

/Mike
ok, det har iofs jag med, visst kan man köra hoj då, men det vete fan hur mycket det påverkar att köra 200+ i trafiken.
nåja, struntsama, gjort är gjort.

Allmänt riktat:
Sen funderar jag över det här med "moralkärring", var kommer det in?
Är man det för att man inte tycker dra snuten historier är skitkul?
Är det enbart tillåtet att gilla tokåkning?
Eller är det som en viss känd mc-klubb skrev, att alla kör lika jävligt så varför ska vi bry oss.
Jag tycker själv det är skillnad på det här, det finns de som kanske kör hårt med hojen MEN som har förstånd att veta när han bör slå av o lugna ner sig, oftast samma person som inte försöker imponera på andra.
Den som vill impa på andra håller i ännu värre så fort nån ser eller för att kunna berätta sina historier för andra.

Sen är det tröttande med de här "du har fel hoj så håll käften" inläggen, vad fan har hojen med ens erfarenheter att göra?
Skitfolket på SH skulle ju dissa en snubbe som har fel hoj med 20 års erfarenheter av alla möjliga hojar framför en nybakad person med senaste 04an som står o skrävlar om sina bedrifter.

Sen har vi inläggen om att det ju blivit så mycket gnäll på sistonde, barn som inte märkt att folk dör som flugor på hojarna i år uttrycker ofta detta, inte sällan ser man samma personer i dödstrådarna skrivandes RIP, kanske samma dag.
Det räknas som gnäll när nån blir påkommen att han gjort fel, men är det nån okänd eller med låg ballhetsstatus då är det nakcskåt!! som gäller.

Så tänker jag om SH iaf.
 
Last edited:

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Silwer skrev:
ok, det har iofs jag med, visst kan man köra hoj då, men det vete fan hur mycket det påverkar att köra 200+ i trafiken.
nåja, struntsama, gjort är gjort.

Allmänt riktat:
Sen funderar jag över det här med "moralkärring", var kommer det in?
Är man det för att man inte tycker dra snuten historier är skitkul?
Är det enbart tillåtet att gilla tokåkning?
Eller är det som en viss känd mc-klubb skrev, att alla kör lika jävligt så varför ska vi bry oss.
Jag tycker själv det är skillnad på det här, det finns de som kanske kör hårt med hojen MEN som har förstånd att veta när han bör slå av o lugna ner sig, oftast samma person som inte försöker imponera på andra.
Den som vill impa på andra håller i ännu värre så fort nån ser eller för att kunna berätta sina historier för andra.

Sen är det tröttande med de här "du har fel hoj så håll käften" inläggen, vad fan har hojen med ens erfarenheter att göra?
Skitfolket på SH skulle ju dissa en snubbe som har fel hoj med 20 års erfarenheter av alla möjliga hojar framför en nybakad person med senaste 04an som står o skrävlar om sina bedrifter.

Sen har vi inläggen om att det ju blivit så mycket gnäll på sistonde, barn som inte märkt att folk dör som flugor på hojarna i år uttrycker ofta detta, inte sällan ser man samma personer i dödstrådarna skrivandes RIP, kanske samma dag.
Det räknas som gnäll när nån blir påkommen att han gjort fel, men är det nån okänd eller med låg ballhetsstatus då är det nakcskåt!! som gäller.

Så tänker jag om SH iaf.

Det var det bästa inlägget på SH jag någonsin läst. :Bugar
Från killen som alltid stannar för polisen, mesfaktor 100 men jag har än så länge inte varit med om en olycka sen kortet införskaffades för 9 år sedan.
 

Art Vandalay

#149 Open
Gick med
9 Nov 2003
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Deimos skrev:
Det var det bästa inlägget på SH jag någonsin läst. :Bugar
Från killen som alltid stannar för polisen, mesfaktor 100 men jag har än så länge inte varit med om en olycka sen kortet införskaffades för 9 år sedan.
"Stannar alltid för polisen" Varför behöver du göra det om du nu e så laglydig??Konstigt!! :7peta
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
Art Vandalay skrev:
"Stannar alltid för polisen" Varför behöver du göra det om du nu e så laglydig??Konstigt!! :7peta

För att tro det eller ej men ibland har dom flygande kontroller... :rolleyes:
 

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Short Valley
Hoj
KTM
Silwer skrev:
Men det tror jag, det finns ingen anledning att skriva denna tråden annars, för vem fan bryr sig om det där egentligen?

Du bryr dig inte men vi andra kan tycka att det är intressant när en hojbroder vill skriva av sig.

Silwer skrev:
Vad du tycker SH ska vara skiter väl jag i, sitt o bjäbba cooooola polisjakter och skit om du vill.

Ujj ujj ujj! Vaknat på fel sida? Köp dig en Africa twin så mår du nog bättre!

Silwer skrev:
Folk borde sköta sitt så slipper man som du menar "moralgnälltrådar" och alla mår bra.

Precis! Sköt ditt istället för att gnälla i var & varannan tråd! Inte all som bor här inne som du kanske...


Silwer skrev:
Sen har vi inläggen om att det ju blivit så mycket gnäll på sistonde, barn som inte märkt att folk dör som flugor på hojarna i år uttrycker ofta detta, inte sällan ser man samma personer i dödstrådarna skrivandes RIP, kanske samma dag.

:klappar

Som sagt vissa befinner sig inte här inne jämt & ständigt... Get a Life!

Over & out!
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Silwer skrev:
ok, det har iofs jag med, visst kan man köra hoj då, men det vete fan hur mycket det påverkar att köra 200+ i trafiken.
nåja, struntsama, gjort är gjort.

Allmänt riktat:
Sen funderar jag över det här med "moralkärring", var kommer det in?
Är man det för att man inte tycker dra snuten historier är skitkul?
Är det enbart tillåtet att gilla tokåkning?
Eller är det som en viss känd mc-klubb skrev, att alla kör lika jävligt så varför ska vi bry oss.
Jag tycker själv det är skillnad på det här, det finns de som kanske kör hårt med hojen MEN som har förstånd att veta när han bör slå av o lugna ner sig, oftast samma person som inte försöker imponera på andra.
Den som vill impa på andra håller i ännu värre så fort nån ser eller för att kunna berätta sina historier för andra.

Sen är det tröttande med de här "du har fel hoj så håll käften" inläggen, vad fan har hojen med ens erfarenheter att göra?
Skitfolket på SH skulle ju dissa en snubbe som har fel hoj med 20 års erfarenheter av alla möjliga hojar framför en nybakad person med senaste 04an som står o skrävlar om sina bedrifter.

Sen har vi inläggen om att det ju blivit så mycket gnäll på sistonde, barn som inte märkt att folk dör som flugor på hojarna i år uttrycker ofta detta, inte sällan ser man samma personer i dödstrådarna skrivandes RIP, kanske samma dag.
Det räknas som gnäll när nån blir påkommen att han gjort fel, men är det nån okänd eller med låg ballhetsstatus då är det nakcskåt!! som gäller.

Så tänker jag om SH iaf.
Ja så är det, man kan leka struts och stoppa huvudet i sanden, men verkligheten kommer alltid ikapp dig.
 

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Art Vandalay skrev:
"Stannar alltid för polisen" Varför behöver du göra det om du nu e så laglydig??Konstigt!! :7peta

Hmmm. Ja du. Har blivit stoppad i diverse förarkontroller samt nykterhetstest. Du förstår, sånt förekommer faktiskt lite här och var på våra svenska vägar. Det som är konstigt är att du inte verkar veta att man kan faktiskt bli stoppad UTAN man gjort nått fel. :fakta
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
KickAss_Prod´s skrev:
:klappar

Som sagt vissa befinner sig inte här inne jämt & ständigt... Get a Life!

Over & out!


Som du säkert förstår så menar Silwer att samma person som "skryter" om sin feta polisjakt och vansinnesfärd i stan, i nästa olyckstråd skriver ett tomt "R.I.P." med någon gråtande smiley efter.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav1 skrev:
Som du säkert förstår så menar Silwer att samma person som "skryter" om sin feta polisjakt och vansinnesfärd i stan, i nästa olyckstråd skriver ett tomt "R.I.P." med någon gråtande smiley efter.
Fast om du påpekar det dubiösa i detta för höga verderbörande, är du en fåkunning imbecill som bör stenas. Givetvis med arton :kulspruta efter.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
valmers skrev:
Fast om du påpekar det dubiösa i detta för höga verderbörande, är du en fåkunning imbecill som bör stenas. Givetvis med arton :kulspruta efter.

Eventuellt inledande smileylinjen med :mad:
:machinegun bör också finnas med för den perfekta balansen.
 

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Monster S4R
Visst dom kollar just nu på fjr1300 :hihi :hihi

Lycka till säger jag bara.

/Mike

Coola Ola skrev:
Jävligt vass snut helt klart! Hade mc-snutarna haft vassare hojar än BMW så hade nog inte många fortkörare kommit undan.
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Mike the bike skrev:
Kört cross i många år samt haft mc kort sen jag var 16.

Bara en notering.

/Mike

Hmmm, jag har haft B-kort i 14 år nu. Måste ju innebära att jag är en jävel på att köra. :) Måste ringa Ferrari med en gång, dom har säkert en F1 bil som står o väntar på bara mig... :D
 

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Monster S4R
Både du å jag vet ju att jag är den snabbare av oss 2 eller hur :D :D :D

Jag funderar på en Ferrari Spider till våren, vi får väl se.

/Mike


CorbenDallas skrev:
Hmmm, jag har haft B-kort i 14 år nu. Måste ju innebära att jag är en jävel på att köra. :) Måste ringa Ferrari med en gång, dom har säkert en F1 bil som står o väntar på bara mig... :D
 

Rocco

Guest
Gustav1 skrev:
Som du säkert förstår så menar Silwer att samma person som "skryter" om sin feta polisjakt och vansinnesfärd i stan, i nästa olyckstråd skriver ett tomt "R.I.P." med någon gråtande smiley efter.

Så du menar att om man kör vansinnesfärder så får man inte sörja :va eller har jag missuppfatat som vanligt :confused:
PS Gustav1: Det som står här efter har inget med ditt inlägg och göra

*************************************************************

Sen det här med att gnälla och köra igång en moral tråd av allt är faktiskt lite jobbigt... så jag undarar.... Finns det överhuvudtaget en möjlighet att alla som inte gillar när man kör för fort och sånt skulle kunna vara vänlig och skippa inläggen ? Om det stör Er låt det störa Er! Vi andra som nu råkar "gilla" lite spänning i våra gråa vardagar kanske kan få läsa om en "Hollywood" producerad jakt :)

Så på mina bara knän :Bugar jag till Er... Jag vet att Ni är bättre än jag på alla sätt och vis!

// Rocco som inte har moral/vett och samvete! men som inte kör "Hollywood" style! :angel
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top