Coola Ola
Guest
Avarage skrev:Var på väg in till Avenyn för drygt 10 år sedan. Kom körandes förbi Lisebergs huvudentré när två killar kommer blåsandes i höger körfällt uiiilandes. Själv körde jag lugnt och försiktigt som brukligt! Kort efter killarna kommer fabror blå på en civil FJ1200 med packfickor och antenn bak på kutsen!
Båda killarna svänger höger bort mot Scandinavium likaså vår vän av ordning. Tog inte många sekunder för mig att byta fil för att se hur det här skulle sluta!
Den ena killen prejade polisen upp mot trotoaren ca. 50 m innan trafikljuset utanför Scandinavium. Polisen rycker tändningsnyckeln och stoppar den i sin mun. Kör därefter fram till den andra killen, som nu står still vid rödljuset och inte ont anandes väntar på grönt ljus, fortfarande omedveten om att hans polare saknar möjlighet att starta sin "moppe"!
Snuten rycker, som sagt var, även den andra killens nyckel och saken är biff, båda fick sig nog ett allvarligt snack med lagens långa arm. Hur det slutade, dvs. hur mycket böterna var på och ev. andra rättsliga påföljder förtäljer icke historien eftersom jag icke stannade och frågade FJ1200-piloten vad som komma skulle!
Rätt coolt att lyckas med bedriften att få stopp på två hojar inom 100 m. Fast det var då det. Idag tvivlar jag på att han hade lyckats!
Vad dessa killar hade gjort, förutom uiilat, vet jag dock inte. Enl. lagen räcker å andra sidan det! Fast snuten agerade ganska aggresivt i sitt sätt att stoppa dessa, i och med att han prejade upp killen mot trotoarkanten, så han måste nog varit ganska förbannad!?
// Niklas
Jävligt vass snut helt klart! Hade mc-snutarna haft vassare hojar än BMW så hade nog inte många fortkörare kommit undan.