Hur Man INTE Kör Ifrån Snuten!!!!!!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
äH, dEt däR vA vÄll iNget,,,,, :kocko :kocko :kocko vi i KEX dRar sNuTten PHET på bAKan varje dA,,,,!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :arsele :arsele :yoparty :yoparty :blah :kulspruta :kulspruta
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
valmers skrev:
äH, dEt däR vA vÄll iNget,,,,, :kocko :kocko :kocko vi i KEX dRar sNuTten PHET på bAKan varje dA,,,,!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :arsele :arsele :yoparty :yoparty :blah :kulspruta :kulspruta

Hej Valmers,jag är en glad kille på 34 vårar *sol* som undrar hur gör man egentligen gör när man vill gå med i KEX?

Jag undrar om dom har några inträdesprov och hur dom går till?


I.ntresserad
 

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Avarage skrev:
Att tänka på i just DET området är att det finns gott om kaniner och harar. Kör där på kvällen om du aldrig gjort det skall du få se att de sitter utmed gräsmattorna inte SÅ sällan!

Visst finns det ställen som är betydligt mer olämpade för den typen av sätt att framföra fordon i så hög hastighet på (om man nu har gällande hastighetsbegränsning som referens vill säga). Och visst jag har också gjort dylika idiotsaker, dvs. kört fort men aldrig försökt köra ifrån farbror blå. Men det fråntar mig inte ansvaret om något händer och jag var lika idiotisk då som killen i denna historia var när han körde 150 km/h i tättbebyggt område!

Nu gick ju allt bra för denna påhittade person så vi andra kan väl lära oss av denna berättelse att man bör tänka sig för både en och två gånger om man skulle hamna i en likartad situation. Det är väl endå EN av orsakerna till att denna diskusion förs, eller?

// Niklas

Man skall tänka sig för minst tre gånger...
Alla med mycket effekt HAR kört ALLDELSES för fort, ingen tvekan. Men det är inte coolt att dra snuten för det, tror inte Mike tycker det heller.
Själv höll jag 149 strax innan en laserkontroll, trodde att jag höll 50 förbi, men körde visst 72… Dock är jag en snäll kille så jag stannade (jag trodde bara dom ville klaga på dämparen eftersom jag trodde jag bromsade mer…)

Vad hararna beträffar är dom många, men i rusningstrafik få. Eftersom dom genom naturligselektion "lärt sig" att inte springa där just då!
 

Coola Ola

Guest
Långa farbron skrev:
Hej Valmers,jag är en glad kille på 34 vårar *sol* som undrar hur gör man egentligen gör när man vill gå med i KEX?

Jag undrar om dom har några inträdesprov och hur dom går till?


I.ntresserad

Det går ju lite lösa rykten om hårdingarna i KEX men jag har hört man bl.a. måste hjula i 150 km/h ett par km genom karlstads centrum sittandes baklänges och med benen på styret. Det var det valmers försökte göra när han klotade förra året.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Coola Ola skrev:
Det går ju lite lösa rykten om hårdingarna i KEX men jag har hört man bl.a. måste hjula i 150 km/h ett par km genom karlstads centrum sittandes baklänges och med benen på styret. Det var det valmers försökte göra när han klotade förra året.


På trehjuling eller mc? :tungan

Ädit:Måste man ha en tatuering för att få vara med i KEX?
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Långa farbron skrev:
Hej Valmers,jag är en glad kille på 34 vårar *sol* som undrar hur gör man egentligen gör när man vill gå med i KEX?

Jag undrar om dom har några inträdesprov och hur dom går till?


I.ntresserad
KEX är en tvåmansklubb, ungefär som en kajak, det finns inte plats för fler outlaws i KEX :mad: :va :arsele
 

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Short Valley
Hoj
KTM
Silwer skrev:
En sak bara när det gäller sånt här, det är en viss skillnad på vad man gör och vad man väljer att skryta om på ett forum, folk kanske kör hårdare än du tror, men får absolut ingen kick av att sitta o tjafsa på forumet om det.
Vad skönt om fler var sånna.

Men detta är väl ett forum för oss med sporthoj från början?
Köper man en sporthoj för att jämt o ständigt söndags köra?
Klart man vill skriva av sig om vad som hänt. Tror inte alls det var för o "kolla hur cool jag är"

Tänk om alla moral bögar kunde låta bli o spy galla över en sån här tråd endast 1 GÅNG!!! Är det överhuvudtaget möjligt??

Det har blivit alldeles för mycket gnäll här på SH det sista.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Vaddå hur man inte kör från snuten. Låter för mig som ett ganska bra sätt. Körkortet har du kvar, kreditkort får du nya, ja till och med tusenlappen hittade till pappa igen!
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Mike the bike skrev:
Satan vad negativa en del är.

Min hoj gör 0-200 på låga 7or :yoparty :yoparty

Hur fan skall jag eller någon annan kunna framföra den lagligt, jag bara undrar.

Den som säger sig kunna det har då fn aldrig kört någon.

/Mike

Den var dålig :kocko :kocko
Om vägverket får syn på det där så kommer de omedelbart att förbjuda sådana tingestar....
Jag vill fortsätta köra plastraket
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
GSXR1100R skrev:
KEX är en tvåmansklubb, ungefär som en kajak, det finns inte plats för fler outlaws i KEX :mad: :va :arsele

Jag råkar närma mig 40-strecket och vet inte vad ni pojkspolingar pratar om? DET måste vara tecken på att man börjar bli gamal eller senil! :arsele

KEX = ???

Förmodligen en förkortning men för vad? Kärringar med EXtrem Noja eller Korta EXtrema ... (nä nu skall vi inte bli snuskiga :hihi ). Vad eller vilka är KEX och vad kännetecknar dem???

Har nämligen aldrig hört talas om det!

// Niklas
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
bmwjohan skrev:
jo visst är det skillnad på det, men det jag reagerade på var bara att ninjaboy skrev ett inlägg som jag tolkade som att han kör laglydigt med sin superduperultrasnabbahögfartsmonstermaskin vilket jag inte kan förstå hur man kan klara av. jag har för dålig självdiciplin för att klara av nått sånt.

Oj, det har visst postats om mig medan jag vandrat i andra trådar så att säga.

Jag kör inte heller laglydigt med min "superduperultrasnabbahögfartsmonstermaskin" men har inget behov att prata om det men eftersom jag ifrågasätts något p g a min hoj så får jag väl deklarera min syn på saken. Jag kör för fort, alldeles för fort rätt ofta, men försöker göra det med hänsyn till omgivningen så att det bara är jag som skadas om det händer något. Övriga lagar bryter jag inte mot oavsett om jag är på/i ett fordon eller inte. Om polisen kallar så stannar jag, det har med min samhällssyn att göra.

Jag har alltså aldrig stött innebörden av historien även om jag tyckte den var underhållande att läsa samt att han hade tur, inte bara med att inte åka fast, dessutom var plånboksincidenten rent av riktigt dråplig. :hihi

Däremot det inlägg jag kommenterade kunde jag inte riktigt avgöra om det var på allvar eller inte, därav frågan. Det är ju bara enfaldigt att påstå att om man köper en snabb hoj är man inte ansvarig för sina gärningar för hojen är ju så snabb och ingen kan stå emot. Försök med det vid rättegången. Låg nivå av en som verkar varit med om en del i livet. Det verkar finnas många som resonerar som så att hastighetsgränser och andra lagar inte gäller deras hojar eftersom de är så snabba och måste/ska framföras så. Med tanke på hur mycket vänner vi motorcyklister har i andra samhällskretsar så kan man ju inte annat än oroas över hur länge vi kommer att kunna köpa och köra dessa maskiner som jag älskar. Försäkringsbolagen gör ju redan sitt bästa för att eliminera oss som kunder och vissa verkar inte förstå sambandet mellan deras gärningar och förändringar för oss sporthojsåkare.

Men felfri är jag alltså inte själv, något kan mycket väl hända när jag åker för fort också men är nästan mer orolig bland andra trafikanter när jag inte åker för fort. Då jag bor i Linköping är ju möjligheterna att köra bana som substitut rätt goda så jag försöker allt mer gå över till det för mina kickar.
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Avarage skrev:
Jag råkar närma mig 40-strecket och vet inte vad ni pojkspolingar pratar om? DET måste vara tecken på att man börjar bli gamal eller senil! :arsele

KEX = ???

Förmodligen en förkortning men för vad? Kärringar med EXtrem Noja eller Korta EXtrema ... (nä nu skall vi inte bli snuskiga :hihi ). Vad eller vilka är KEX och vad kännetecknar dem???

Har nämligen aldrig hört talas om det!

// Niklas
KEX - Karlstads Exkrementer :yoparty :brinnerup :kocko
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
KickAss_Prod´s skrev:
. Tror inte alls det var för o "kolla hur cool jag är"

.
Men det tror jag, det finns ingen anledning att skriva denna tråden annars, för vem fan bryr sig om det där egentligen?

Vad du tycker SH ska vara skiter väl jag i, sitt o bjäbba cooooola polisjakter och skit om du vill.
Jag vet inte hur man måste köra sporthoj, jag känner heller inget behov av att framhäva hur jävligt jag kör eller inte, folk borde sköta sitt så slipper man som du menar "moralgnälltrådar" och alla mår bra.

edit: TYCKER JAG, bäst att tillägga så ingen börjar gråta.
 
Last edited:

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Mike the bike skrev:
Nu var det ju inte jag.

Men jag pratade precis med killen med den blåa 10an då 6an uteslutande är hans rejshoj.

Han sa att han förmodligen inte får en blund inatt för han är fortfarande helt adrenalinstinn.

Han sa dessutom att han absolut inte gjorde detta för att få vara cool utan snarare ville behålla kortet, vilket i sig är svårt med den hojen men ändå lätt om du förstår mig rätt.

Dessutom kör han bara strax över Sveriges löjliga fartbegränsningar där det är fritt fram å utan risk för andra då han inte är en idiot som somliga tycks vilja påpeka.

Själv tycker jag att han är rätt trevlig faktiskt.


/Mike


He he he.... :D

Galet men.... ändå roligt. Det gick ju bra i alla fall.
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
JAG tycker tråden var intressant.
JAG tycker att det är okej att riskera andra trafikanters liv så till den milda grad som personen i historien gjorde.
JAG hade (antagligen) gjort samma sak om jag hade satts i den situationen.
JAG tycker inte att hastighetsbegränsningar gäller folk som kan köra snabbare och fortfarande ha kontroll över situationen.
JAG tycker att det gamla talessättet "kör snabbt men inte över din förmåga" gäller.

OBS! Detta är min personliga åsikt OBS!
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
GSXR1100R skrev:
KEX - Karlstads Exkrementer :yoparty :brinnerup :kocko


Äh KEX är gammalt :tomten dom hade sin chans.
Nu har jag startat en egen klubb :yoparty

Har tom en egen symbol som jag redan monterat på hojen,Och jag har redan sett flera som har börja använda den för att stödja mig i kampen mot KEX :3freak :mad:

Nu är det KEX vs LGF =Långa Genialiska Farbron.


Här är min symbol :yoparty
 

Bifogat

  • LGF skylt.jpg
    LGF skylt.jpg
    1.8 KB · Visningar: 25
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top