Hur Man INTE Kör Ifrån Snuten!!!!!!

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
bebbe skrev:
Tur att snubben inte hade XT för då hade han fått lägga om taktiken :tungan

Men då hade det ju inte gått i 150 från början utan han hade myst omkring o lyssnat på det ihåliga smattret från enstånkan som plågas hårt för att hålla samma tempo som familjebilarna i den täta morgon trafiken.

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Hoj
Kawasaki zzr600
Mike the bike skrev:
Dessutom kör han bara strax över Sveriges löjliga fartbegränsningar där det är fritt fram å utan risk för andra då han inte är en idiot som somliga tycks vilja påpeka.

"I morses när jag i vanlig ordning åkte in till Östra sjukhuset för å träffa min för 3:e gången inlagda sambo så råkade jag passera en svart Saab i cirka 150km/h förbi tv huset vid delsjöområdet där det råkar vara 50 väg."

Strax över..?
Tur att det är en påhittad historia.. :död

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Mike the bike skrev:
Det vill ju han med men det har varit lika torka med bankörning på sista tiden pga sjukdomar i familjen.

Men gasbehovet minskar ju tyvärr inte för det så ibland när vägarna öppnar sig utan trafik å med blå himmel så bara händer det, högerhanden gör en cirkelrörelse nedåt helt oförklarligt. :hihi

/Mike

Hur går dessa ursäkter:

- "Personen i fråga gör aldrig något som skulle kunna vara till fara för andra."
- "inte att det är farligt med höga hastigheter på landsväg. "
- "Dessutom kör han bara strax över Sveriges löjliga fartbegränsningar där det är fritt fram å utan risk för andra"

ihop med detta:

"så råkade jag passera en svart Saab i cirka 150km/h förbi tv huset vid delsjöområdet där det råkar vara 50 väg"

?

Enligt det senare påståendet rörde det sig varken om en landsväg eller att ha varit utan risk/fara för andra.

FUCKOFAKTOR 101,5%

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
ush skulle aldrig utsätta mig för de där riskerna om ja var far så otroligt egoistiskt. men annars vet ja inte. bara mött polisen inte fått häng.

vad har polisen för motorcyklar? bmw? xr? prestanda på dem? bumsarna

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Åh gud så häftig du är, jag blir så impad att jag skakar av åtrå! Fyfabbilubban så jättesupermegacoolt, vilken tur att du skrev denna illa maskerade skryttråd här på SH, annars hade världen gått miste om denna enastående berättelse om mod, heroism och civil olydnad!

Coola Ola

Guest
jP skrev:
Hur går dessa ursäkter:

- "Personen i fråga gör aldrig något som skulle kunna vara till fara för andra."
- "inte att det är farligt med höga hastigheter på landsväg. "
- "Dessutom kör han bara strax över Sveriges löjliga fartbegränsningar där det är fritt fram å utan risk för andra"

ihop med detta:

"så råkade jag passera en svart Saab i cirka 150km/h förbi tv huset vid delsjöområdet där det råkar vara 50 väg"

?

Enligt det senare påståendet rörde det sig varken om en landsväg eller att ha varit utan risk/fara för andra.

FUCKOFAKTOR 101,5%

De som känner personen som den här storyn handlar om vet att han är en sansad snubbe och absolut inget moppefucko. Jag vet inte varför han körde i 150 km/h på den sträckan och håller med om att det inte var speciellt smart. Jag tycker normalt sett att de flesta som snackar om hur balla de är när de kör för fort är verkliga töntar men i det här fallet så vet jag att det inte var frågan om att försöka verka tuff. Själv har jag gjort en del dumheter som jag inte är direkt stolt över men ärligt talat, nästan alla med sporthoj eller motard har nog gjort det, eller?

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Chille skrev:
vad exakt finner du störtlöjligt? Allt är ju bara påhittat.
Vad exakt är skillnaden om historian är påhittad eller inte? Den är ju lika störtlöjlig i vilket fall.

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
MostWanted_NKPG skrev:
ush skulle aldrig utsätta mig för de där riskerna om ja var far så otroligt egoistiskt. men annars vet ja inte. bara mött polisen inte fått häng.

vad har polisen för motorcyklar? bmw? xr? prestanda på dem? bumsarna
Den snabbaste av dem har cirka 140 häst tror jag.

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Nu skall vi kommaihåg att även om denna sträcka är en 50-sträcka, så är sikten mycket bra. På båda sidor är det typ 5m gräs vid sidan av vägen. efter gäset är det en cykelbana på ena sidan och ett staket med spårvagnspår på andra.
Finns det något ställe man kör 150 på 50-väg, är det just där!

Ta det lugn i fortsättningen bara! har du sådan tur en gång kommer du inte ha det två!! Tänk på ungen

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
Matin skrev:
Vaknat på fel sida idag? :)

Nej, men är trött på alla moraliserande individer. Att folk har kört ifrån länsman har och kommer alltid att ske. Jag tycker att det kan vara lite festligt att läsa om sådana sitationer.

För en del här inne har ju varit med om samma sak och känner då igen sig själv och kommer ihåg just dom bitarna som beskrivs. (adrenalin,stress etc)´.

Men så finns det alltid några som ska vara bror duktig. Och påpeka hur fuckad, löjlig, oansvarlös vederbörande är.

Det är det jag blir trött på, men jag lär väl få leva med det.

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Skärpning

Satan vad negativa en del är.

Jag får nog säga att "nästan" alla jag kör eller har kört med kör på detta sätt nästan jämt.

Vad fan tror ni det blir om man släpper ut hojar till Svensssons med prestanda som formel1 bilar :kocko

Jag kan lova att en stor del men såklart INTE alla moralkärringar hade haft svårt att hålla sig på en liknande hoj.

Eller tänk om alla Svensson körde formelbil på gatan, men blev tillsagda att ALDRIG köra för fort.

Hade det funkat tror ni???

Nä det tror inte jag heller!

Faktum är att om jag ligger i 50 å gör en omkörning av låtsäga 2 bilar som ligger tätt så har jag ca 150 på mätaren strax innan jag passerat bil nummer 2.

DET BETYDER INTE ATT JAG FORTSÄTTER ATT HÅLLA 150 FÖR DET!!!

Om du/ni gör en omkörning accelererar inte ni då för att göra en säker omkörning??

I såfall vid slutet av omkörningen har inte ni en högre hastighet än den tillåtna då??

Jag bara undrar.

Min hoj gör 0-200 på låga 7or :yoparty :yoparty

Hur fan skall jag eller någon annan kunna framföra den lagligt, jag bara undrar.

Den som säger sig kunna det har då fn aldrig kört någon.

/Mike

Cujo

Medlem
Gick med
18 Nov 2003
Hoj
När jag blir stor ska jag ha en...
Mike the bike skrev:
Satan vad negativa en del är.

Jag får nog säga att "nästan" alla jag kör eller har kört med kör på detta sätt nästan jämt....

....Den som säger sig kunna det har då fn aldrig kört någon.

/Mike

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Last edited:

Cujo

Medlem
Gick med
18 Nov 2003
Hoj
När jag blir stor ska jag ha en...
Polisen skall jaga brottslingar, istället för för att trakassera hederligt folk i trafiken!!!

Vad som är lämplig hastighet avgörs av följande faktorer. Väglag, väder, aktuell trafiksituation samt fordonets skick, och förarens kondition.

Vad som står på de där jävla skyltarna är bara en mycket grov rekommendation.

/

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Chille skrev:
Nej, men är trött på alla moraliserande individer. Att folk har kört ifrån länsman har och kommer alltid att ske. Jag tycker att det kan vara lite festligt att läsa om sådana sitationer.

För en del här inne har ju varit med om samma sak och känner då igen sig själv och kommer ihåg just dom bitarna som beskrivs. (adrenalin,stress etc)´.

Men så finns det alltid några som ska vara bror duktig. Och påpeka hur fuckad, löjlig, oansvarlös vederbörande är.

Det är det jag blir trött på, men jag lär väl få leva med det.
I din värld måste alla vara av samma åsikt som du menar du, annars är man en sån där förkastlig moralnisse?
Hade en bekant som körde ihjäl sig nu i augusti...och detta trots att han höll sig på sin sida. Bara det att det hade varit strömavbrott i området och vattenfall var ute med en servicebil och hade stannat en bit från en kurva med saftblandarn på och var inne i skogen och kopplade om i strömskåpet. Detta hade passerat obemärkt om killen hade haft mer sansad fart, men tyvärr :död

Vi hade en här i stan som också trodde det var säkert att passera trafik i vänsterfilen i +100 km/h över den övriga trafikens hastighet...honom hittade de ungefär 200m framför den plats en bil hade bytt fil...

Tillslut...skriver man på ett Internet-forum, så får man vara beredd på att inte enbart få ryggdunkningar i belöning för sitt inlägg.

Tycker killen i berättelsen skulle tänkt mer på sina barn, som precis hade blivit 3 till antalet. De har rätt till sin pappa!

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
MTS 1200 S
måste faktiskt säga att jag håller med mike... e ingen fan av vansinnesfärd på allmän väg, men drar gärna på lite ibland kortare sträckor. Och om jag kör om, alt passerar någon om vägen har fler än två filer ser jag till att dra på ordentligt för å komma ur "döda vinkeln" / fel fil, så fort som möjligt!
men i den här tråden tycker jag moralkakorna är värre en fortkörningshistorien!

Tråden heter "Hur man INTE kör ifrån polisen" och jag tycker inte den e särskillt "skrytsamt" skriven. kanske mike the bike fick sig en tankeställare som han delade med sig av? om man snabbt synar hans tidiger inlägg ligger de ganska långt från moppefuckonivå...tycker jag i alla fall.

tycker dubbelmoralen på SH börjar spåra ur... visst, det finns många medlemmar och alla diskuterar inte samma sak, men många är ganska aktiva vad det än gäller. Trådar om topphastigheter, dödsolyckor, stunt hitochdit trängs bredvid varandra helt urskiljningslöst. å hur stor % av medlemmarna här tänjer sina "gränser" på banor och inhängnade omr?

// bagerah

har tröttnat...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept