Hur Man INTE Kör Ifrån Snuten!!!!!!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Mike the bike skrev:
Satan vad negativa en del är.

Jag får nog säga att "nästan" alla jag kör eller har kört med kör på detta sätt nästan jämt.

Vad fan tror ni det blir om man släpper ut hojar till Svensssons med prestanda som formel1 bilar :kocko

Jag kan lova att en stor del men såklart INTE alla moralkärringar hade haft svårt att hålla sig på en liknande hoj.

Eller tänk om alla Svensson körde formelbil på gatan, men blev tillsagda att ALDRIG köra för fort.

Hade det funkat tror ni???

Nä det tror inte jag heller!

Faktum är att om jag ligger i 50 å gör en omkörning av låtsäga 2 bilar som ligger tätt så har jag ca 150 på mätaren strax innan jag passerat bil nummer 2.

DET BETYDER INTE ATT JAG FORTSÄTTER ATT HÅLLA 150 FÖR DET!!!

Om du/ni gör en omkörning accelererar inte ni då för att göra en säker omkörning??

I såfall vid slutet av omkörningen har inte ni en högre hastighet än den tillåtna då??

Jag bara undrar.

Min hoj gör 0-200 på låga 7or :yoparty :yoparty

Hur fan skall jag eller någon annan kunna framföra den lagligt, jag bara undrar.

Den som säger sig kunna det har då fn aldrig kört någon.

/Mike

Var detta på allvar eller? Du får väl ställa av hojen då om du inte klarar av den. Köp en Virago.

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
CBR1000RR -08
Väldigt bra skrivit av Baghera eller hur det nu stavades. Här på forumet verkar det vara mer lagligt att köra på bakhjulet kors och tvärs än att köra fort, men är det så enligt lagen? Bakhjulet är vårdslöshet medans en fortkörning är, ja en fortkörning! dvs ganska mild sak. iofs att köra ikapp dom blåa är ju ett värre brott men det har inget med själva körstilen "att köra fort" att göra... dom hade lika gärna i detta fall inte funnits där, om så var fallet hade det varit mindre farligt att köra 150??? Nä, tycker inte jag...

Alla gasar och busar med hoj, folk missbedömmer och olyckor händer tyvärr, men det är sånt som inte går att komma ifrån på en raket med prestanda som gjort för att bli astronaut!

Lite trött så det låter kanske osammanhängande men var tvungen att vetilera litegrann...

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
Matin skrev:
I din värld måste alla vara av samma åsikt som du menar du, annars är man en sån där förkastlig moralnisse?
Hade en bekant som körde ihjäl sig nu i augusti...och detta trots att han höll sig på sin sida. Bara det att det hade varit strömavbrott i området och vattenfall var ute med en servicebil och hade stannat en bit från en kurva med saftblandarn på och var inne i skogen och kopplade om i strömskåpet. Detta hade passerat obemärkt om killen hade haft mer sansad fart, men tyvärr :död

Vi hade en här i stan som också trodde det var säkert att passera trafik i vänsterfilen i +100 km/h över den övriga trafikens hastighet...honom hittade de ungefär 200m framför den plats en bil hade bytt fil...

Tillslut...skriver man på ett Internet-forum, så får man vara beredd på att inte enbart få ryggdunkningar i belöning för sitt inlägg.

Tycker killen i berättelsen skulle tänkt mer på sina barn, som precis hade blivit 3 till antalet. De har rätt till sin pappa!

Av alla inlägg jag har sett från dig under den tid jag läst trådar här så är du en av dom som ska vara så extremt duktig. Med andra ord: en moralnisse.

Jag hoppas verkligen att du lever upp till det när du är ute och åker också.

Fast det kanske är omöjligt att köra olagligt med en AT. :D

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
bagerah skrev:
måste faktiskt säga att jag håller med mike... e ingen fan av vansinnesfärd på allmän väg, men drar gärna på lite ibland kortare sträckor.

Om den nämda historien inte var en vansinnesfärd, vänligen ge ett exempel på en.

- Piloten i historien körde i 150 knyck på 50 väg
- Piloten får polishäng mitt i stan, o drar ifrån genom att köra mot rött.
- Trots tidigare händelse samma dag ligger personen i fråga o pressar i 200 på E6an

o vidare, om jag tillåts citera piloten

"HÖga siffror har jag nu på mätaren som jag inte ens vill tala om, men de ger mig en mindre flygtur pga ett gupp i vägen"

Jo, det låter sannerligen som han har allt under kontroll, så någon vansinnesfärd kan det inte vara att tala om
:rolleyes:

// En som ofta själv kör över hastighetsgränsen

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Chille skrev:
Av alla inlägg jag har sett från dig under den tid jag läst trådar här så är du en av dom som ska vara så extremt duktig. Med andra ord: en moralnisse.

Jag hoppas verkligen att du lever upp till det när du är ute och åker också.

Fast det kanske är omöjligt att köra olagligt med en AT. :D
Jaså, du har gått å irriterat dig på mig. Hur vill du att jag ska vara då? Ska jag uppmuntra och vara positiv mot sånt som jag genom erfarenhet lärt mig är på fel sida marginalerna? För att sedan i nästa tråd om tragiskt bortgång beklaga händelsen och skänka tankarna åt de anhöriga...

Verkar vara vanligt här på sporthoj.com att man antingen ser allt i svart eller vit. Om någon påpekar det dumdristiga att köra med full speta genom stan, så behöver det inte nödvändigt vis betyda att den personen själv kör 5km/h under gällande hastighetsgräns med keps under hjälmen och hytter med näven åt alla som kör snabbare.

Sedan är det alltid lika kul när folk måste blanda in ens hojval :)
Ganska säker att en AT går bättre än ingen hoj.... :D

Istället för att hoppa på mig personligen kan du ju komma med egna inlägg där du försöker visa hur liten risk körningen i berättelsen egentligen var osv.

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
HAR FOLK INGET BÄTTRE FÖR SIG ÄN ATT VARA SÅ JÄVLA DUKTIGA!

Detta händer dagligen och det är folk som är duktigt mycket sämmre på att köra hoj en mikes polare. Med tanke på familjesituation och liknande VET jag att denna förare INTE utsätter sig själv eller andra för LIVSFARA.

GNÄLL PÅ GHOST RIDER I STÄLLET han kör mycket fortare och farligare med enda anledning att käna dollars och med tanke på att ingen vet vem han är så kan ingen uttala sig om hans skicklighet när det gäller idiotkörning i tät trafik.

Mv. Oskar

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld
Mike the bike skrev:
Har man varit med om något högst osannolikt å för den delen också stressande så kan det vara skönt att få prata av sig.

Å vill man ha någon sorts förståelse så bör man prata med likasinade.

/Mike

Har varit med om? Det var ju påhittat.....eller? :)

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
triple skrev:
Nu skall vi kommaihåg att även om denna sträcka är en 50-sträcka, så är sikten mycket bra. På båda sidor är det typ 5m gräs vid sidan av vägen. efter gäset är det en cykelbana på ena sidan och ett staket med spårvagnspår på andra.
Finns det något ställe man kör 150 på 50-väg, är det just där!

Att tänka på i just DET området är att det finns gott om kaniner och harar. Kör där på kvällen om du aldrig gjort det skall du få se att de sitter utmed gräsmattorna inte SÅ sällan!

Visst finns det ställen som är betydligt mer olämpade för den typen av sätt att framföra fordon i så hög hastighet på (om man nu har gällande hastighetsbegränsning som referens vill säga). Och visst jag har också gjort dylika idiotsaker, dvs. kört fort men aldrig försökt köra ifrån farbror blå. Men det fråntar mig inte ansvaret om något händer och jag var lika idiotisk då som killen i denna historia var när han körde 150 km/h i tättbebyggt område!

Nu gick ju allt bra för denna påhittade person så vi andra kan väl lära oss av denna berättelse att man bör tänka sig för både en och två gånger om man skulle hamna i en likartad situation. Det är väl endå EN av orsakerna till att denna diskusion förs, eller?

// Niklas

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chille skrev:
Nej, men är trött på alla moraliserande individer. Att folk har kört ifrån länsman har och kommer alltid att ske. Jag tycker att det kan vara lite festligt att läsa om sådana sitationer.

För en del här inne har ju varit med om samma sak och känner då igen sig själv och kommer ihåg just dom bitarna som beskrivs. (adrenalin,stress etc)´.

Men så finns det alltid några som ska vara bror duktig. Och påpeka hur fuckad, löjlig, oansvarlös vederbörande är.

Det är det jag blir trött på, men jag lär väl få leva med det.
Men du har ju inte ens någon hoj, tänker du dra snuten med en trampcykel eller :hihi

Chille

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
GSXR1100R skrev:
Men du har ju inte ens någon hoj, tänker du dra snuten med en trampcykel eller :hihi

Har försökt ett antal ggr, men aldrig lyckats. :va

hojen kommer, en chaajna moppe som ska göra 70 blås. Då får dom passa sig. :hihi

Chille

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
Matin skrev:
Jaså, du har gått å irriterat dig på mig. Hur vill du att jag ska vara då? Ska jag uppmuntra och vara positiv mot sånt som jag genom erfarenhet lärt mig är på fel sida marginalerna? För att sedan i nästa tråd om tragiskt bortgång beklaga händelsen och skänka tankarna åt de anhöriga...

Verkar vara vanligt här på sporthoj.com att man antingen ser allt i svart eller vit. Om någon påpekar det dumdristiga att köra med full speta genom stan, så behöver det inte nödvändigt vis betyda att den personen själv kör 5km/h under gällande hastighetsgräns med keps under hjälmen och hytter med näven åt alla som kör snabbare.

Sedan är det alltid lika kul när folk måste blanda in ens hojval :)
Ganska säker att en AT går bättre än ingen hoj.... :D

Istället för att hoppa på mig personligen kan du ju komma med egna inlägg där du försöker visa hur liten risk körningen i berättelsen egentligen var osv.

Liten risk i körningen? Jag har svårt att tro att det inte var någon risk inblandad i denna "påhittade" story. Det var säkert skitfarligt. Men det är sånt som händer, det finns faktiskt folk som inte är lika duktiga som er. Och stannar och gärna lämnar över lappen utan att blinka.

Men som någon sa att han skulle ha stannat direkt för att då har dom antagligen inga konkreta bevis och då är chansen större att man klarar kortet.

I och försig så kan även poliser salta historier.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
hornet oskar skrev:
GNÄLL PÅ GHOST RIDER I STÄLLET han kör mycket fortare och farligare med enda anledning att käna dollars och med tanke på att ingen vet vem han är så kan ingen uttala sig om hans skicklighet när det gäller idiotkörning i tät trafik.

Mv. Oskar
Sluta med det där gnyendet om att GR är okänd osv, det är tröttande i längden.

Sen får nästa person som skriver "påhittad historia" full pott i idioti.
Det räcker med den löjliga förtydligen nu, jag tror alla i Sverige förstår hur det ligger till nu.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Mike the bike skrev:
Satan vad negativa en del är.

Den som säger sig kunna det har då fn aldrig kört någon.

/Mike
Var inte du absolut nybörjare för max nåt år sen?
Det lät då som om du knappt kunde framföra en hoj.
Nu åker du fullt överallt, är det banåkningen som gjort dig till en sån lugn förare i trafiken?:lol

Ernst

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
KTM 660 RALLY
Mike the bike skrev:
Här kommer sagan om de 3 poliserna.

OBS! Detta är en "påhittad" saga om hur bisarr en dag i Götet kan bli.

Alla personer i denna berättelse är påhittade, allt är skrivet i jagform men bara för att förtydliga storyn.

OBS!! Detta handlar absolut inte om mig, bara om nån som liknar mig å min hoj väldigt mycket.

I morses när jag i vanlig ordning åkte in till Östra sjukhuset för å träffa min för 3:e gången inlagda sambo så råkade jag passera en svart Saab i cirka 150km/h förbi tv huset vid delsjöområdet där det råkar vara 50 väg...

:) Skön läsning såhär ibörjan på veckan, bitvis taskiga betyg från somliga som måste leka "CSI, amateur edition" :hihi om allt som sägs.
Det är ju trots allt så att det är var mans skyldighet att förbättra alla historier självupplevda eller återgivna.
4 gasrullar av 5 möjliga från mig. Yea!
/E

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
hmmm, denna historia påminner mig lite om en annan påhittad historia som McB skrev för ett tag sen...

Kul att dem inte fick tag på "dig" men ännu trevligare är det när du mår bra så här i efterhand. Samt att "peppar peppar ta i trä" inget otrevligt hände på vägen då "du" körde sådär snabbt.

Herregud, är det inte bättre o bli av med kortet än att ligga på sjukhuset? :7peta

Vill helst inte höra fler påhittade historier från din sida! :rolleyes:

Ta hand om dig...

Chille

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
snowwhite skrev:
hmmm, denna historia påminner mig lite om en annan påhittad historia som McB skrev för ett tag sen...

Kul att dem inte fick tag på "dig" men ännu trevligare är det när du mår bra så här i efterhand. Samt att "peppar peppar ta i trä" inget otrevligt hände på vägen då "du" körde sådär snabbt.

Herregud, är det inte bättre o bli av med kortet än att ligga på sjukhuset? :7peta

Vill helst inte höra fler påhittade historier från din sida! :rolleyes:

Ta hand om dig...

Jag tänkte också direkt på McB, och sådana historier ÄR trevliga. men ack så farliga. :)

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Cujo skrev:
Polisen skall jaga brottslingar, istället för för att trakassera hederligt folk i trafiken!!!

Vad som är lämplig hastighet avgörs av följande faktorer. Väglag, väder, aktuell trafiksituation samt fordonets skick, och förarens kondition.

Vad som står på de där jävla skyltarna är bara en mycket grov rekommendation.

/

Hehe, du var la för go :yoparty
För två år sedan när jag körde som hederligt folk i stoppade polisen mig och trakasserade mig med en laserpistol, trots att jag hävdade att jag bara kört lite snabbare än de rekommenderat tog de mitt körkort ändå.. jävla svin :kulspruta :kulspruta :kulspruta :mad:

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Ninjaboy skrev:
Var detta på allvar eller? Du får väl ställa av hojen då om du inte klarar av den. Köp en Virago.

nu är inte jag ute efter att kritisera dig på något sätt. jag måste bara få fråga om du klarar av att köra laglydigt med din hoj. du har ju typ det snabbaste man överhuvudtaget kan äga. jag vet inte hur många timmar jag har setat och tittat på siffran 296km/h som anges som din hojs toppfart. fy faaaaaaaaaaaaaaaan så jävla fort jag skulle köra om jag ägde en sån. förstår inte hur man kan låta bli.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
bmwjohan skrev:
nu är inte jag ute efter att kritisera dig på något sätt. jag måste bara få fråga om du klarar av att köra laglydigt med din hoj.

En sak bara när det gäller sånt här, det är en viss skillnad på vad man gör och vad man väljer att skryta om på ett forum, folk kanske kör hårdare än du tror, men får absolut ingen kick av att sitta o tjafsa på forumet om det.
Vad skönt om fler var sånna.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Silwer skrev:
En sak bara när det gäller sånt här, det är en viss skillnad på vad man gör och vad man väljer att skryta om på ett forum, folk kanske kör hårdare än du tror, men får absolut ingen kick av att sitta o tjafsa på forumet om det.
Vad skönt om fler var sånna.

jo visst är det skillnad på det, men det jag reagerade på var bara att ninjaboy skrev ett inlägg som jag tolkade som att han kör laglydigt med sin superduperultrasnabbahögfartsmonstermaskin vilket jag inte kan förstå hur man kan klara av. jag har för dålig självdiciplin för att klara av nått sånt.

sen undrar jag varför allt som har något med fortkörning att göra alltid måste tolkas som skryt. kan det inte bara tolkas som att han underhåller oss med lite underhållande information. mike the bike förgyller verkligen min dag med en sån här tråd i alla fall. jag ser det inte alls som skryt

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln