Hur Man INTE Kör Ifrån Snuten!!!!!!

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Värnamo
Hoj
XT600e -99
kaZmur skrev:
JAG tycker tråden var intressant.
JAG tycker att det är okej att riskera andra trafikanters liv så till den milda grad som personen i historien gjorde.
JAG hade (antagligen) gjort samma sak om jag hade satts i den situationen.
JAG tycker inte att hastighetsbegränsningar gäller folk som kan köra snabbare och fortfarande ha kontroll över situationen.
JAG tycker att det gamla talessättet "kör snabbt men inte över din förmåga" gäller.

OBS! Detta är min personliga åsikt OBS!


Hade du försökt dra en MC-snut med en 125:a? :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Långa farbron skrev:
Äh KEX är gammalt :tomten dom hade sin chans.
Nu har jag startat en egen klubb :yoparty

Har tom en egen symbol som jag redan monterat på hojen,Och jag har redan sett flera som har börja använda den för att stödja mig i kampen mot KEX :3freak :mad:

Nu är det KEX vs LGF =Långa Genialiska Farbron.


Här är min symbol :yoparty
Enmansklubbar råkkar, har du ryggmärke :yoparty
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
kaZmur skrev:
JAG tycker inte att hastighetsbegränsningar gäller folk som kan köra snabbare och fortfarande ha kontroll över situationen.
Den typiske 125-föraren med andra ord.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Långa farbron skrev:
Hej Valmers,jag är en glad kille på 34 vårar *sol* som undrar hur gör man egentligen gör när man vill gå med i KEX?

Jag undrar om dom har några inträdesprov och hur dom går till?


I.ntresserad
Du måsste

- kunna uuuiiila phETT!!!!!!!!!!!!! :yoparty
- dissa alla Måral KÄRRINGAR på SH :arsele
- va falig outlaw :kulspruta
- våga uuiiila förrbi snut hus stations parkeringen :D :tummenupp
- tjöpa våran PHETA tröjja, inngen får åka utan tröjja utanpå skin stälet :fatta!
 

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Sthlm
Hoj
r1 -04
jag gör vad som helst!!!

Långa farbron skrev:
Äh KEX är gammalt :tomten dom hade sin chans.
Nu har jag startat en egen klubb :yoparty

Har tom en egen symbol som jag redan monterat på hojen,Och jag har redan sett flera som har börja använda den för att stödja mig i kampen mot KEX :3freak :mad:

Nu är det KEX vs LGF =Långa Genialiska Farbron.


Här är min symbol :yoparty


Jag hakar gärna på! :D

Vad är inträdesprovet då? :yoparty



I´ll do anything!!! :Bugar
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Varför kan inte alla dessa moralkärringar köpa sin en Suz intruder eller liknande.

Fast jag saknar och söker en tråd där någon försökt dra snuten och torskat....varför får man aldrig läsa någon sådan tråd ?
 
Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Twosaint skrev:
Varför kan inte alla dessa moralkärringar köpa sin en Suz intruder eller liknande.

Fast jag saknar och söker en tråd där någon försökt dra snuten och torskat....varför får man aldrig läsa någon sådan tråd ?

Kanske för att vi alla är morakärringar i någons ögon. Det finns alltid någon med "lägre" moral än du själv som säkert skulle tycka att just du är en moralkärring. :fakta :)
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Murphys law, så det finns andra på denna planet som djävulen tycker det är kul att lägga krokben för!! :Bugar ,trodde jag var ensam

btw, :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Twosaint skrev:
Varför kan inte alla dessa moralkärringar köpa sin en Suz intruder eller liknande.

Fast jag saknar och söker en tråd där någon försökt dra snuten och torskat....varför får man aldrig läsa någon sådan tråd ?


jag har sett en. Det var en kille som försökte dra snuten, fastnade dock polisens spikmattor. Polisen "tog fel" gubbe, dom letade efter en kille på hoj som hade rånat en bank. Dom lyckades dock stanna "fel" kille. Han fick 6 mån på kåean om jag inte missminner mig.

Med reservation för ev. fel.
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
RWD skrev:
Hade du försökt dra en MC-snut med en 125:a? :)
Haha, inte för allt i världen, men om jag nu hade suttit på en ZX10 som Mikes polare :D
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Bingo skrev:
Den typiske 125-föraren med andra ord.
Skitsnack! Finns säkert lika många personer med A-kort som med A1-kort som har samma åsikt.
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
ååååååå vilka dubbelmoraltanter, njut av historien istället. och var glad att ingen skadade sig!
 

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Monster S4R
Kört cross i många år samt haft mc kort sen jag var 16.

Bara en notering.

/Mike

Silwer skrev:
Var inte du absolut nybörjare för max nåt år sen?
Det lät då som om du knappt kunde framföra en hoj.
Nu åker du fullt överallt, är det banåkningen som gjort dig till en sån lugn förare i trafiken?:lol
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Twosaint skrev:
Varför kan inte alla dessa moralkärringar köpa sin en Suz intruder eller liknande.

Fast jag saknar och söker en tråd där någon försökt dra snuten och torskat....varför får man aldrig läsa någon sådan tråd ?


Var på väg in till Avenyn för drygt 10 år sedan. Kom körandes förbi Lisebergs huvudentré när två killar kommer blåsandes i höger körfällt uiiilandes. Själv körde jag lugnt och försiktigt som brukligt! Kort efter killarna kommer fabror blå på en civil FJ1200 med packfickor och antenn bak på kutsen!

Båda killarna svänger höger bort mot Scandinavium likaså vår vän av ordning. Tog inte många sekunder för mig att byta fil för att se hur det här skulle sluta! :hihi

Den ena killen prejade polisen upp mot trotoaren ca. 50 m innan trafikljuset utanför Scandinavium. Polisen rycker tändningsnyckeln och stoppar den i sin mun. Kör därefter fram till den andra killen, som nu står still vid rödljuset och inte ont anandes väntar på grönt ljus, fortfarande omedveten om att hans polare saknar möjlighet att starta sin "moppe"!

Snuten rycker, som sagt var, även den andra killens nyckel och saken är biff, båda fick sig nog ett allvarligt snack med lagens långa arm. Hur det slutade, dvs. hur mycket böterna var på och ev. andra rättsliga påföljder förtäljer icke historien eftersom jag icke stannade och frågade FJ1200-piloten vad som komma skulle!

Rätt coolt att lyckas med bedriften att få stopp på två hojar inom 100 m. Fast det var då det. Idag tvivlar jag på att han hade lyckats!

Vad dessa killar hade gjort, förutom uiilat, vet jag dock inte. Enl. lagen räcker å andra sidan det! Fast snuten agerade ganska aggresivt i sitt sätt att stoppa dessa, i och med att han prejade upp killen mot trotoarkanten, så han måste nog varit ganska förbannad!?


// Niklas
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
valmers skrev:
Du måsste

- kunna uuuiiila phETT!!!!!!!!!!!!! :yoparty
- dissa alla Måral KÄRRINGAR på SH :arsele
- va falig outlaw :kulspruta
- våga uuiiila förrbi snut hus stations parkeringen :D :tummenupp
- tjöpa våran PHETA tröjja, inngen får åka utan tröjja utanpå skin stälet :fatta!


För sent GXSR 1100 slängde ut mig och sa att du och han hade ingått partnerskap så jag har redan startat en egen klubb :gnissla

LGF står för allt som inte KEX (=Kinkiga enerverande eX ) gör. :mad:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top