Hur Man INTE Kör Ifrån Snuten!!!!!!

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Monster S4R
Nu var det ju inte jag.

Men jag pratade precis med killen med den blåa 10an då 6an uteslutande är hans rejshoj.

Han sa att han förmodligen inte får en blund inatt för han är fortfarande helt adrenalinstinn.

Han sa dessutom att han absolut inte gjorde detta för att få vara cool utan snarare ville behålla kortet, vilket i sig är svårt med den hojen men ändå lätt om du förstår mig rätt.

Dessutom kör han bara strax över Sveriges löjliga fartbegränsningar där det är fritt fram å utan risk för andra då han inte är en idiot som somliga tycks vilja påpeka.

Själv tycker jag att han är rätt trevlig faktiskt.


/Mike




Villee skrev:
:ajjabajja Men jävlar vilken adrenalin rusch du måste haft! Var det 10an eller 6an?
 

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Compton
Hoj
R1 -04
Hahaha

Jag tror det var dig jag mötte på Söderleden.... :yoparty

Gick ganska snabbt så jag tror inte du han reagera på att jag hälsade på dig men det spelar ingen roll för nöden har ingen lag...
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Din polare hängde alltså av Bumsen? Vanlig radiobil skulle jag nog inte stanna för, men Mc:n skulle jag inte våga dra..
 

Coola Ola

Guest
Mike the bike skrev:
bla bla bla
Själv tycker jag att han är rätt trevlig faktiskt.


/Mike

Åh fan, då kanske vi inte tänker på samma. Snubben jag tänkte på är ett riktigt svin som slår barn och häller sand i tanken på konkurrenternas hojar.
 

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Monster S4R
Ja, nej då är det inte han :hihi

/Mike

Coola Ola skrev:
Åh fan, då kanske vi inte tänker på samma. Snubben jag tänkte på är ett riktigt svin som slår barn och häller sand i tanken på konkurrenternas hojar.
 

back in black

Ringräv
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
RF 900 rgv 250
Mike the bike skrev:
OBS! Detta är en "påhittad" saga om hur bisarr en dag i Götet kan bli.
/Mike
Jag har alltid varit svag för sagor :hihi
Bara lite nyfiken. Hur kunde ngn tappa plånboken?
Gott att det gick bra. :tummenupp
Mcfen kanske viftade med sitt magiska spö fastän ngn körde Kawa.
 

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Monster S4R
Golf Goretex jacka med icke vindtåliga dragkedjor.

Det var hojen om fixade biffen.

/Mike


back in black skrev:
Jag har alltid varit svag för sagor :hihi
Bara lite nyfiken. Hur kunde ngn tappa plånboken?
Gott att det gick bra. :tummenupp
Mcfen kanske viftade med sitt magiska spö fastän ngn körde Kawa.
 

katten roffe

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2003
Ort
i diket
Hoj
en metall pinne
bra gjort

Det är bra att någon visar poliserna vart skåpet ska stå
Hade det vart jag så hade jag lekt med dem istället där är så lata de grisarna :kocko

De ska inte tro de äger värden för att de är snutar och :kocko :kocko
 

Coola Ola

Guest
katten roffe skrev:
Det är bra att någon visar poliserna vart skåpet ska stå
Hade det vart jag så hade jag lekt med dem istället där är så lata de grisarna :kocko

De ska inte tro de äger värden för att de är snutar och :kocko :kocko

Men du, grattis för fan. Du har vunnit första pris i tävlingen "Veckans moppefucko". För ironin är väl död?
 

Loader

Nu går vi mot ljusare tider
Gick med
1 Jun 2003
Ort
Norberg City
Hoj
Bülldog
katten roffe skrev:
Det är bra att någon visar poliserna vart skåpet ska stå
Hade det vart jag så hade jag lekt med dem istället där är så lata de grisarna :kocko

De ska inte tro de äger värden för att de är snutar och :kocko :kocko

HAHAHA, ja jävlar ja....
:tomten
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag vill inte på något sätt uppmuntra den här sortens beteende, men historien hade en viss charm ändå. :rolleyes:
Gör inte om det bara :7peta!
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Tur att snubben inte hade XT för då hade han fått lägga om taktiken :tungan
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Yamaha_Fille skrev:
Polisen fick ju inte stopp på honom, det måste väl ändo ses som mkt positivt.

Snarare det att både den uppdikade föraren och hans medtrafikanter kom undan utan personskador!

Ärligt talat om det nu hade varit en verklig händelse så hade det väl ändå inte varit så jobbigt att stanna första gången när Saaben slog på blåljuset. Har man tur så har de bara sett att man kört grymt mycket för fort men ingen teknisk bevisning som stödjer deras berättelse vilket gör det mycket svårare för dem i rätten.

Och om nu polisen HADE kommit ikapp, springandes, kan man fortfarande hävda att man faktiskt inte såg dem i backspegeln utan hade brådis som attan upp till just Östra sjukhuset och att det var väldigt dumt att köra så men man hade tyvärr helt enkelt tankarna på att snabbt komma upp till sin kära som ligger med svåra smärtor, bla. bla. bla

Vem vet har man tur får man behålla kortet! Om inte så blir man av med det kanske 2 månader so what tråkigt ja visst men man överlever även det!

Att sedan gasa 200 km/h på dagen (som jag antog att denna påhittade historia utspelar sig) förbi Mölndal är att BE om att få polisen efter sig!

Nu är ju historiuen påhittad så det finns väl ingen alnledning att bli upprörd/irriterad eller vad man nu kanske blir när man läser den! Men en allmän reflektion från min sida baserad på verkliga händelser dock inte självupplevda är att man inte bara riskerar sin egna hälsa utan även andras och om man, som man kan anta, huvudfiguren var nybliven pappa bör han ta sig en allvarlig funderare på hur han vill att livet för sitt barn skall se ut i framtiden! Vilka alternativ finns:

1.) Pappa lycklig med körkortet i behåll!

2.) Pappa körkortslös i några månader (Hur tar man sig då upp till sjukhuset när ens barn behöver läkarvård?)

3.) Pappa körkortslös och en mc som behöver lagas för ett GÄNG tusenlappar.

4.) Pappa körkortslös för lång tid och vållande till allvarlig personskada/annans död för resten av livet. Vilket tär på psyket!

5.) Pappa körkortslös och själv allvarligt skadad, kanske med krävande vård för att kunna leva över hela huvud taget (a la Christoffer Reeves). Vem skall då följa barnet till dagis första gången? Vem skall barnet då leka med när mamma inte orkar? osv. osv.

6.) Faderslös (Barnet får höra i skolan de andra barnen prata om mamma & pappa. Till och med lärarna säger jämt mamma/pappa. Men lilla XXX/YYY HAR ingen pappa längre förhan försökte köra ifrån polisen och körde ihjäl sig när XXX/YYY var nästan nyfödd? Hur skall mamma orka med barnet utan avlastning?

Vilken tur att historen var uppdiktad och OM det nu mot förmodan inte skulle vara en uppdiktad histora att alternativ 1 var det som föll ut just den här dagen! Tur för barnet vill säga!

// Niklas
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Bra skriven story. Eftersom den är uppdiktad.

Anledningarna till att INTE köra ifrån snuten av Average var bättre. Men den var ju också uppdiktad.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top