Hur mycket drar din mc?

Hur mycket drar din mc?


  • Antal röstningar
    0

Svenesse

Streetfighter
Gick med
9 May 2007
Ort
Dalsjöfors
Hoj
Honda VFR800 -98
Jag bryr mig inte vad min drar jag bara njuter av att köra omkring :) det är värt varenda spänn
 

ThunderAss

MedLem
Gick med
22 Nov 2007
Ort
Nära Umä
Hoj
Kawa ZX12R
Min trimmade Blackbird var svår att få under 0,8 och den drog gärna litern om man var lite aktiv... Och det var man ju gärna, konstigt va?

ZX12:an går att köra hyfsat snålt med tanke på effekten. Drog en touringsväng i våras och i Norrlands inland håller man inte direkt 75 km/h mellan bensinmackarna. För det mesta höll vi oss runt 130-140 och då verkar den ta 0,65 ungefär.

MEN! Vem bryr sig... Jag kör hoj för att det är roligt, inte för att spara pengar.
 

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
Min 600:a drar lätt 0,7-0,8 om jag kör på (ibland mer), vilket jag gör för det mesta men jag har inte hoj för att det är billigt heller.. :)
 

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Hotell Gripen
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
lite över litern vid normalt bombtempo, marginellt mindre lite lugnare. Trodde det var Superduken som dog sjukt mycket, men de flesta verkar ju ha hög förbrukning.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Duccen ligger runt 0.6 vid "normal" körning dvs lite smått över hastightetsgränserna men inte toktempo. På bana får man lägga på både en, två och tre dl.
Är en tämligen sansad förare på landsväg.

DR:n drar väl typ samma, fast den har jag aldrig haft ut på bana... :banana
 

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Ja
Hoj
KTM Alpentwin
Tycker inte du ska klaga, min drar runt 1 liter milen om man snålkör, kör man bana / alternativt lite mer inspirerat så går 18 liter på 2-3 timmar.. :)

Byta hoj för att den drar för mycket soppa? bah, du kan lika gärna skaffa en miljöbil ju :tummenupp
 

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
När man håller normalt tempo blir det ungefär 0.4-0.5 l/mil. Kan dock dra mer när man väl börjar gasa med 2-taktarn :yoparty
 

Horm

Meldem
Gick med
26 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
WR450
Brukar ligga runt 0,7l/mil med Cbr'en på dom normala turerna.
Tror jag haft ner den i 0.55 på en lugn tur en gång.

Körde brorsans CB500A 06:a på en norge tur i somras. I Norge hade jag ner den i 0.42l/mil.
Sen tillbaka inne i sverige och i lite högre tempo ville den ha runt 0.6-0.65.

Allt kan gå billigt, bara man inte kör så fort. Med Ktm 950sm körde jag på 0.46 i Norge. Låg oftast runt 0,65-0,8 i Sverige.
 

axelsson_vpg

Guest
jag blir typ sur när jag läser tråden... vem fan bryr sig. vad har du för konto nr så ska du få 50kr extra som en rolig hoj kostar i bensin mot en äcklig gammal 500.. usch.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Hoj vette faan, har aldrig orkat bry mig så väsrt om det! Bilen snittar jag 1.4-1.5 blandad körning, de e inge roligt när man pluggar! Fast hellre har roligt och köra än betala för nått som är tråkigt :p
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
jag blir typ sur när jag läser tråden... vem fan bryr sig. vad har du för konto nr så ska du få 50kr extra som en rolig hoj kostar i bensin mot en äcklig gammal 500.. usch.
Oj då, du blir ”typ sur”.

Jag kör drygt 2000 mil per säsong. Om jag kan spara 0,2 liter / mil blir det ca 5200 kr mindre att betala till Statoil över en säsong. Om jag sparar 0,3 liter / mil (vore snudd på möjligt om jag bytte min Bandit 1200 mot en BMW Scarver) blir det 7800 kr mindre.

0,8 liter / mil = 1600 liter ≈ 20 800 kr
0,6 liter / mil = 1200 liter ≈ 15 600 kr
0,5 liter / mil = 1000 liter ≈ 13 000 kr

Vill du fortfarande ha mitt PG-nummer? :cool:
 

Bifogat

  • ioLoadImageCA6JAM4A.jpg
    ioLoadImageCA6JAM4A.jpg
    44.6 KB · Visningar: 60
  • image_1_46197LOGO.jpg
    image_1_46197LOGO.jpg
    14.3 KB · Visningar: 54
Last edited:

Zelda

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Umeå
Hoj
Z750 Kawazaki 2008
Min Z750 drar ca 0.6-0.7 l / mil.
Bänkad/mappad PCIII och Kn-filter. Tycker det är mycket, dock är inte mitt främsta mål med min MC-körning låg bränsleförbrukning. Tur det.
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag har någongång försökt köra ytterst sakta i se så 50-100km för att kolla bränsleförbrukningen, men har har märkt att oberoende körstil så ligger det ändå omkring 0.6. har fått ner det till 0.58, medan rejälbuskörning har gett se sådär 0.65.
 

namn

Guest
vad det kostar när jag tankar är helt ovidkommande, däremot vill jag få ut så många mil som möjligt på varje tankning, det blir fort mil när man pendlar 14 mil om dagen, så lägre förbrukning eller större tank det kvittar, bara jag får fler mil/tankning.

men en fundering som dök upp, dom flesta verkar inte bry sig alls vad bränsleekonomin blir på en sommar men samtidigt så skriks det högt om höga försäkringspremier ??? när jag köpt mina hojar så har jag från första början räknat på vad det kommer att kosta, och om kalkylen spricker har jag gjort en dålig kalkyl eller ett dåligt köp. jag räknade med 0.8/mil och ligger runt 0.7-0.8 så 20-22 mil då är det läge att fylla på.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top