Helt okay höjning.
...på en MT5a.
På MC? Då krävs nog Biltemas dubbellyse och felvänt framdäck för att balansera ut tilltaget.
Det funkar kanske, men att tillföra en kinesisk osäkerhetsfaktor på en motorcykel och i motorcykelkörningen känns så där.
Som andra sagt: rake måste följa gaffelförlängningen. Annars...
Den enda harmonin i detta exemplet: sissybaren lajnar med gaffellutningen. Intrycket försvinner dock direCkt när ser att baklampan liksom lyser ner i marken.
Körmässigt?
Tja, du ändrar på något väsentligt.
Till det bättre? Knappast.
Hojen kommer högst troligt bli mer "trögstyrd" i form av att instyrningarna i kurva blir segare och mer diffusa.
Något en Intruder behöver...?
Jag vet inte. Jag har aldrig kört någon.
Det finns genomgripande förändringar och ombyggnader av motorcyklar där många goda egenskaper medvetet offras på ett altare av konstnärlighet, vilja att uttrycka en känsla och skapa skönhet.
Somliga lyckas. Avgjort färre än alla som börjar, så mycket är klart. Samtliga står med ett resultat - färdigt eller ej, som har sämre köregenskaper och bruksvärde än det dom började med.
Det kan man tydligen ta, om man bygger för show.
Nu har du redan beställt grejerna. Vill du behålla dem så råder även jag dig att köra några hundra mil med hojen i grundskick för att lära dig den och förstå sig på den.
Du skall ha tid att sitta vid många slags sjöar och betrakta hojen i olika slags ljus för att se vad du vill ändra, ta bort eller kanske möjligen lägga till för att få fram det stuk just du vill ha.
Jag tvivlar på att det är en decimeter gaffelförlängare du egentligen är ute efter när du lärt känna hojen.