Hur ofta får du försvara ditt hojval?

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
Får försvara det både nu & då... är med i en mc klubb där det råder lite delade meningar vad kvalité och märkesbetingade frågor.... vissa är honda fanatiker, andra bmw mm mm

Endel frågar vad man har, när man säger vad man har, vet de inte/knappt vad det är, kanske ett ointresse? eller så har de inte ens hojkort.... se till att skaffa både kort och hoj så kan vi jämföra :tummenupp:arsele

Sen är f-premien endel i vad man kan unna sig på 2 hjul :huvet

citerar mig själv -"Det viktiga är inte vad du har, utan hur roligt man har"

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Fick ofta frågan...

- Ohh cool R1´a

(När jag körde en Suzuki K5)

- Eeee. Nej, det är en Suzuki, och deras model heter GXSR 1000!

- Jaha. ok. R1 är coolt. Varför köpte du inte en R1?

- Jo! för att dom har 10 hk mindre och väger mera. Och jag tycker att den här e snyggare.

-Jaha, det var som fan. Och sen sparkar dom lite på framhjulet och klämmer på frambromsen. Och sen kommer en harang om att dom haft en DT50 när dom va 15år. Som var trimmad och gick som fan :D

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Fick ofta frågan...

- Ohh cool R1´a

- Jo! för att dom har 10 hk mindre och väger mera. Och jag tycker att den här e snyggare.

-Jaha, det var som fan. Och sen sparkar dom lite på framhjulet och klämmer på frambromsen. Och sen kommer en harang om att dom haft en DT50 när dom va 15år. Som var trimmad och gick som fan :D

Haha! Riktigt bra skrivet!

// Afterburner

"Jag KAN inte dö, jag har livförsäkring" är ett bättre svar.

Haha! :D

Last edited:

Pirate

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Hoj
Ingen just nu
Fick ofta frågan...

- Ohh cool R1´a

Klockrent!
Det där händer ofta.

Eller den här då:

-Snygg hoj! vad är det för nån?

Jag: Fireblade -09

- Shit! Jävligt fräck. Hur snabbt går en sån?

Jag: 300, typ

- O helvete, hur vågar du köra på en sån! Jag hade kört ihjäl mig direkt.

-------------------

Ja man kan ju faktiskt TA DET LUGNT med en Fireblade men det verkar inte som folk ser sånt. Här är det allt eller inget, för folk.

Skumt..

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Åker 90 tals special ducce bland rad4 1000cc åkare som referar om sin hojar som K5:an, K6:an, rettan, -06:an och liknande.

Behöver man säga mer? :D

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
själv har man en BMW r1150gs och folk säger att det är en gubbhoj... men jag får väll finna mig i det...jag fyller ju trotts allt 25 i år.

Men jag har fanemej billig försäkring:rolleyes:

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Det är sällan någon, som inte själv är hojintresserad, som överhuvudtaget fattar vad det är jag åker på. Har däremot fått förklara ett antal gånger att det INTE är den nya V-Maxen...
Däremot brukar de flesta gilla ljudet från 1700cc V-Twin genom två öppna Akra-pipor :tummenupp

Å andra sidan skiter jag rätt armtjockt i vad folk tycker: Jag har en MT-01 för att JAG vill ha en MT-01 :rolleyes:

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Har en k5a och därför behöver jag aldrig försvara den! Alla vet att den kör skiten ur alla hojjar i samma årskull.

Lill-Sunken

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
KTM 690 smc r - 12
Fick ofta frågan...

- Ohh cool R1´a

:banana

Haha så klockrent :p

Sen är ju en vanlig med när dom skryter om sina polare eller sin farsa.

- Min farsa har en "bla bla" den är mycket snyggare än din och han drar dig vilken dag som helst.

- "ok" Skriver ner det i mitt block så att jag aldrig glömmer det.

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Jag är trött på allt tjat om penisförlängare.. Bara för att jag har den fetaste hoje OCH den längsta kuken... :hihi

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
sportbike in da house:
Hur ofta får du försvara ditt hojval?

Jag kör varje sommar en hel massa hojar, mina egna, våra firma demos, lånade från andra handlare, lånade från importörer, etc. så vid det här laget har dom flesta runt mig vant sig vid att jag kan dyka upp på allt från en HD 39'a lillsida till en Vespa (ny eller gammal), till min Dee-Dee Ducati, till en Tuono, en Victory, en HD, PVC scooters av alla slag eller annat och inte många vågar ifrågasätta mina val däremot är det många som vill ta en tur på det jag åker och är det inte mina privata fordon så är det helt OK.

Snackar vi klädsel & utrustning däremot så är det ofta den ifrågasätts,
"hur fan kan du åka med STR Chinos, STR Skinnjacka, Puma stövlar och värsta HJC carbon krukan på en sporthoj!!!"
"fan ser dig aldrig med samma hjälm! hur många har du??"
"crosshjälm utan skärm med SPY brillor på en Monster!!! va fan är det för look???"
och så vidare i all oändlighet, men egentligen är det inget jag behöver försvara, jag är som jag är...

DP says: Bara döda fiskar färdas medströms....

Last edited:

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Kört och kör alla möjliga varianter av hojar och konstiga frågor regnar ständigt över mig :gnissla

Varför har du en sådan hoj?
Och så tittar de på mig som om jag vore dödssjuk eller om jag eventuellt utvecklat schitzofreni (hur fan stavas det?)

Jävlar va' coolt, hur fort går den?
-Hur menar du? Här på parkeringen går den alldeles lagom sakta och försiktigt.

En medelålders customåkare frågade;
Hur snabbt tar du upp den?
-Va?
På bakhjulet.
-Det beror på omständigheterna sa jag och gick därifrån utan att vänta på svar och utan att förstå vad han egentligen ville veta.

Sen är det ganska kul med klädsel till diverse hojtyper.....
Ibland har jag fiskarkläder(goretex) till sporthoj och raceställ till custom och offroad och då blir man idiotförklarad från alla håll och kanter :)

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Aldrig.

Men det beror nog på att Hondan inte väcker några heta känslor. Den är lite som en Opel Astra, sticker inte ut. Enda gången någon kommenterat var nog när Nash tyckte att det var ocoolt att ha standardutblås och inte slipon.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
De flesta som kör 600 eller 750 har inte tillräckligt stora kastanjer för att köra 1000.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Det är mest folk i min omgivning som får försvara sina val när de har köpt pistmaskiner (TDM) och liknande. :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024