Hur ofta får du försvara ditt hojval?

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Inte behövt försvara hojvalet någon gång, däremot valet att köra hoj. Efter att en närstående blev påkörd med sin hoj 06 och omkom har jag fått höra många gånger att jag är "dum i huvudet som fortsätter köra efter en sådan sak". Men det hjälper ju ingen att jag slutar med det jag gillar mest. Då blir jag bara grinig och apatisk. Det ÄR farligt att köra hoj, men det är farligt att leva också, så man får väl passa på med det man gillar innan det är för sent.

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Jaha... så alla som kör 1000cc har hängpung menar du?:D

Visst fan ligger det något i det du säger, och det är skitjobbigt med en stor drule och massor av pung som hänger och dinglar. Det är därför jag kör med perforerat skinnställ så det blir kallt som fasiken och då är problemet liksom bortblåst:D:D

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
Det är sällan någon, som inte själv är hojintresserad, som överhuvudtaget fattar vad det är jag åker på. Har däremot fått förklara ett antal gånger att det INTE är den nya V-Maxen...
Däremot brukar de flesta gilla ljudet från 1700cc V-Twin genom två öppna Akra-pipor :tummenupp

Å andra sidan skiter jag rätt armtjockt i vad folk tycker: Jag har en MT-01 för att JAG vill ha en MT-01 :rolleyes:

Yamaha MT-01 är allt en bra fin hoj med... hade man obegränsat med kulor & utrymme skulle jag handla en direkt, har provkört en 2ggr latjo hoj :tummenupp

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
KTM 500 SMR
Visst fan ligger det något i det du säger, och det är skitjobbigt med en stor drule och massor av pung som hänger och dinglar. Det är därför jag kör med perforerat skinnställ så det blir kallt som fasiken och då är problemet liksom bortblåst:D:D

Själv kör jag alltid i Speedos och reflexväst, men det är klart... har ju både mer flöjt än pung och en lam cheyhoj:tuttar

kenth ericsson

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
-06 hayabusa
Fick mycket bannor förr för att man överhuvudtaget körde hoj och hade smått.
Typ "tänker du inte på vad du riskerar med att köra hoj, barnen kan bli utan pappa".
Snäll, dum eller klok? som man var så lyssnade man på detta och lade hojåkandet på hyllan.
Men aldrig något om hojvalet, varken då eller nu.

Ahhhh.. kan bara hålla med.. så fruktansvärt tröttande o höra det j-la glirandet från svärmor o resten av "lilla Italien" inte en tanke på att fjällan rider en häst längs en landsväg??? O en häst kan ju inte få för sig saker om dom e rätt uppfostrade.Nä för en häst e ju en häst?? o dom går inte lika fort osv,osv,, köpte en hjälm till min 7 åriga dotter för min tanke var att hon kunde åka runt kvarteret och jag skulle slippa skämmas... Trodde jag skulle få gruppstryk. Jag skulle hållt käften o behållt hennes cykelhjälm..:näsblod

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Ofta för tydligen tillverkar BMW enbart "gubbhojar" enligt många. Undrar om det kommer sitta kvar i sommar när S1000RR kommer ut på vägarna. :rolleyes:

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
Jaha... så alla som kör 1000cc har hängpung menar du?:D

Alla har hängpung då den sitter under k*ken. lätt-anatomiläsning:arsele
haha...

sen är inte kubiken av intresse, utan att ha kul på 2 hjul, själv som i grupp... :tummenupp

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
plåtniklas in da house:
Undrar om det kommer sitta kvar i sommar när S1000RR kommer ut på vägarna

Eftersom BMW loggorna är ganska diskreta på den så kommer förståsigpåarna klart identifiera den som en "retta" "bläjd" "busa" eller "gixxer" fan på en Aprilia står det ofta med stora bokstäver men ändå påstår samma förståsigpåare "det där du är en bläjd"...

Wicked in da house:
och en lam cheyhoj

Eftersom du både är "med-lem" och Ducce ägare är du nog välbekant med svaret man ger till förståsigpåare, "nej den är inte trasig, den ska låta så"....

DP says: förståsigpåare är det roligaste som finns, man ljuga upp dom i brygga.....

Last edited:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Alltså just det här med "Jag hade kört ihjäl mig direkt". Är människor helt handikappade och av totalt avsaknad av allting?

Bara för man kör hoj, betyder det inte att man måste köra ihjäl sig direkt. Är så jävla less på just den kommentaren. Får höra den 15 gånger / säsong.

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
aldrig, men kanske det beror på att jag är tjej och ingen behöver påpeka att nån speciell hoj är nån form av pensiförlängare...visst kan jag få höra att :
-duktig du är (ja för att jag är tjej-bah:gnissla)som skaffat mckort men gud så farligt det är!"
varpå jag säger att:
- det farliga är alla dumma bilister som inte fattar att man kommer på en mc och försöker preja ut en:( eller tror att man kommer på nån jävla moppe och försöker preja ut mig då med. :huvet

min man kör en GPZ 1100och den verkar vara "god nog" för alla.... så han slipper också kritik.

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Rätt många har sagt:
"Varför köper du inte en riktig hoj istället, typ en R1a?"

... jadu. Jag gillar min super-moppe helt enkelt :D

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Alltså just det här med "Jag hade kört ihjäl mig direkt". Är människor helt handikappade och av totalt avsaknad av allting?

Bara för man kör hoj, betyder det inte att man måste köra ihjäl sig direkt. Är så jävla less på just den kommentaren. Får höra den 15 gånger / säsong.

ja såna där kommentar gör en annan fan i mig mörkrädd, hur fan är dom funtade?????? så jävla korkade:huvet

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln