Hur ofta får du försvara ditt hojval?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tycker det ser helball ut när man ser folk i tajt-skinn på "fel" hojjar. Kör de dessutom skiten ur hojen är det ännu coolare.
Jerker Axelsson på en Yamaha Diversion 600 med packväskor bromsandes om extra allt kittade sporthojsposörer på Gelleråsen. En fröjd för ögat. :)
 

jompa25

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
under en sten i skogen
Hoj
ingen
Har väl egentligen aldrig haft några problem med det. Men däremot så stoppade jag foten i munnen en gång på MC mässan när jag fortfarande funderade på vilken hoj jag skulle köpa. Jag sade nåt i stil med att hojar under 1000cc bara skulle få finnas i rosa.. sen köpte jag en 955a. :gnissla

Det har hänt att någon gång att man strosar runt i en affär och någon säger 'Den där skulle passa till din hoj' och pekar på en rosa barbie-ryggsäck. :näsblod

Hade själv en speed 3:a Som just va rosa.:brinnerup
 

sportbike

Guest
Jerker Axelsson på en Yamaha Diversion 600 med packväskor bromsandes om extra allt kittade sporthojsposörer på Gelleråsen. En fröjd för ögat. :)

Det roliga med just banåkning där det är ett brett spectra av deltagare är att det pekas och fnissas i depån.
Innan första passet :)
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Själv kör man ju busa och får höra det ena och andra, som ånglok, traktor, sköldpaddsröv osv osv.. Men vaffan... It's all fun... :D
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Jag har aldrig behövt försvara hojvalet. Jag har bara fått folk som är nyfikna på hojen och den vanliga "kört ihjäl mig direCKT!1!" Jag fick iof frågan "skrapar du knä med den där?!?" under en bandag på Rörken, det tyckte jag var kul :D men det är mest för att någon såg att jag var tyngaste och kunde knäskrapa.

BMW är lite gubbhoj, för att de är förnuftiga köp. Sålde min till en 55 taggare :)
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Jerker Axelsson på en Yamaha Diversion 600 med packväskor bromsandes om extra allt kittade sporthojsposörer på Gelleråsen. En fröjd för ögat. :)

http://www.youtube.com/watch?v=euHQ7qBzdIQ
Jerker på Portimão, tyvärr inte på en Yamaha Diversion dock...
(och jag har glömt hur man lägger in youtube-länken korrekt..ääh)

Det roliga med just banåkning där det är ett brett spectra av deltagare är att det pekas och fnissas i depån.
Innan första passet :)

Jo, ofta blir inte utfallet riktigt vad man kanske initialt hade förväntat sig efter att ha sett hojuppsättningen och hört det übervassa försnacket... :D

Huvudsaken man tänjer sina egna gränser dock, vilket jag räknar med att göra på bana i sommar :)

Och nee, inga negativa kommentarer om hojvalet, den är för snygg. Förutom interna skämt om "lill-moppen" på 675 kubik :mad: Men det får dom äta upp på bana :fakta
 

Bifogat

  • 675 SE.jpg
    675 SE.jpg
    67.1 KB · Visningar: 89
Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Tycker bara man får försvara hojvalet från diverse påhopp från personer som inte kör hoj själva, men å andra sidan hade man nog fått försvara hojvalet från dessa oavsett vad man väljer att köra.

Just det faktum att de inte kör hoj själva gör dock att åtminstone inte jag bryr mig överdrivet mycket om deras åsikt, så det är egalt..
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Morsan är allmänt obstinat och så fort de står nått om nån olycka i och trakterna kring Jkpg så ringer hon för att kolla så jag inte är skadad eller varit med om nån olycka. :D

Men iofs har man fått ett par std. gliringar om att är de där verkligen ett bra val av hoj när du inte haft ditt kort så länge. Men what the hell, får man väl ta då. Samt att samtliga icke MC ägande/åkande polare har sagt att de var trevligt att lära känna dig. Men de är nog lika stor risk att dom gör nått dumt i sina räjser bilar som att man kör ihjäl sig på hojen...
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Försvarar eller förklarar aldrig,kommentarer och frågor har man fått som..

"varför köpte/köper du inte en R1a?"

"är det inte bättre med en riktig bil istället för skrotet du kör omkring i,sälj hojen så har du råd"

"ska jag ha hoj ska det vara en riktig,inte en inplastad riskokare"

"är det inte dags att sälja hojen och växa upp och skaffa barn nu?"

Bara att skratta och prata om något annat,ingen som fäller sådana kommentarer förstår ändå. :)

Henrik
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nästan aldrig faktiskt! I Sverige är ju Sportster är lika hett både i Harley- och sporthojscommunityt. :banana
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Ne alla undrar bara va fan jag ska med två stycken till.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top