Hur ofta får du försvara ditt hojval?

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Ni med Ducati, faktiskt alla som kör ett fordon från Italien, brukar ju vara ganska proaktiva och tala om hur bra de är. :tummenupp

Jag ska fan bli proaktiv!
Stå bredvid hojen och när någon går förbi ska jag slita tag i vederbörande, marscha fram dem till hojen och påbörja en lång monolog om hur bra det är att åka sporthoj och att minsann INTE kör ihjäl sig direCKT!1! (Märk väl min ..ckt! stavning)

Man omvänder dem helt enkelt en åt gången!:D

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Eftersom Italienska produkter har fått ett oförtjänt dåligt kvalitetsrykte efter att man slarvat på 70-talet får man dras med frågor om just kvalité om man kör Ducati.

Som alltid när det gäller sporthojar får man många frågar om prestanda, hur fort man kört med den och så vidare. Ljudet lämnar ingen oberörd. Har fått en del frågor om den är sönder eftersom torrkopplingen låter som den gör.

De allra flesta tycker nog att designen är utmärkande. Även folk som generellt sätt inte har något mc-intresse brukar påpeka att de tycker att motorcykeln är fin att titta på.

Inga av mina vänner har några synpunkter på att jag kör motorcykel. Annat kan man säga om familjen. De är givetvis rädda att man ska skada sig eller förolyckas. Det är sådant man får leva med. Brukar alltid säga att jag kör försiktigt och har respekt för de faror som finns när man är ute och kör.

Väldigt tråkigt för de personer som drömmer om att ta t ex mc-kort men aldrig förverkligar det på grund av att omgivningen säger åt dem att det är farligt eller att det inte går. Jag vill inte på ålderns höst ångra att jag aldrig provade på hur det var att köra motorcykel. Det är inte mitt enda intresse i livet, men jag har fått stor glädje av det och träffat många trevliga människor tack vare det. Vem kan ångra en sådan sak? Har ni en dröm som går att uppfylla så försök förverkliga den.

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Det är svårt att vara blygsam när man har rätt, men det går bra att kalla mig fanatisk också :hej

He he, det är så sant :tungan

Jag ska fan bli proaktiv!
Stå bredvid hojen och när någon går förbi ska jag slita tag i vederbörande, marscha fram dem till hojen och påbörja en lång monolog om hur bra det är att åka sporthoj och att minsann INTE kör ihjäl sig direCKT!1! (Märk väl min ..ckt! stavning)

Man omvänder dem helt enkelt en åt gången!:D

Ja. Försöker de säga emot så startar man bara motorn och dränker eventuella protester i en fet ljudkuliss.

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Kör man motard så är ju "moped" och "eu-moppe" dem mest vanliga kommentarerna.

:rolleyes:

De får mig att tänka på vad frugan sa innan man köpte hojen, eftersom man först var i tankarna kring en motard av något slag. Men sen kom hon in med sina dräpande kommentarer. "Du kan ju inte köra en sån där, de är ju såna som ser ut som mopeder" eller "Oh den är ju lite söt som en moppe" osv. Så de enda som dög och såg ut som en riktig motorcykel enligt henne var en sport hoj eller liknande.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Enda negativa jag hört är från farsan som tyckte jag skulle köpt glidarhoj istället, men han har ändrat sig med tiden... han har börjat förstå varför det aldrig skulle funka. Nu tycker han att jag ska köra caferacer ist, vilket jag också är sugen på men det blir när jag har råd med två hojar.
Annars en lite mer allmän gliring och med glimten i ögat: Jasså självmordsmaskinerna är ute på vägarna nu igen.
I övrigt är det bara positivt, efter första vändan på rörken hade jag två potentiella köpare om jag blev sugen på att sälja. En gubbe vid macken förra året som tyckte jag var ute tidigt och skulle ta det försiktigt med allt grus, han tänkte då vänta iaf två månader till innan han plocka fram sin hoj. Men så hade jag bara en liten 500a då, den ser ju inte livsfarlig ut på något sätt.

Perskan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
Yamaha XT660R-05, Suzuki DR600-87
Nu har jag bytt från sporthoj till offroad, och redan innan jag har hunnit ta ut hojen på förstaturen har jag fått frågan hur ja kan köpa en sån gubbhoj :)
Så ja undrar hur det ska bli när jag väl börjar köra...........:D

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Har bara hänt ett fåtal gånger under de 6 säsonger jag haft nuvarande hoj att någon ifrågasatt mitt val. "Varför köpte du inte en R1?", "varför köpte du inte en HD?". Eller min favorit som en gammal barndomsvän yttrade, "Varför köpte du inte en ZZR?":näsblod Vilken jävla idiot!

Ingen utav gångerna har jag ens bemödat mig att svara på frågan. Det finns ju ingen anledning att snacka skit med en dynghög, som det heter.

Smagatusk

Guest
Sällan. De flesta vet inte att Kawasaki existerar. Titta bara på hoj-köpar-trådar som startas här på SH: Ska jag köpa Suzuki, R1 eller Honda?

Just när man får förslaget från nå´t jävla plåtluder (ni vet så´na som mycket väl skulle kunna lägga en lapp med sitt telefonnummer på en blank Porsche bara för att få synas i den) eller från en som inte ens har körkort att man skulle köpt en R1:a istället, då stockar sig alla argument i truten på mig så jag får bara fram "klekb-ilb-ilb-fnuu!!!"

R1:an är det självklara valet för alla reflextyckare som inte har nå´n egen vilja överhuvudtaget. Kanske därför den är så vanlig?

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag ångrar iaf att jag sålde mitt Monster RS...jag börjar rentav fundera på att sälja 1098an och köpa mig ett Monster RS igen, fast det är väl inte så många till salu tror jag.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Hade redan ZR-7S och skaffade en 636:a. Syrran: "Har du skaffat en mindre???? Eller är den här större??? Nog är den väl större???"

Syrrans svärfar som åker Deaville: "Om jag sätter mig på en sån här (636an) så får de lyfta av mig med lyftkran. En sån kan jag inte sitta på" Häpp, viken tur jag inte tänkte ge en 636:a i julklapp då, tänkte jag... :arsele

Att jag skulle få förklara varför jag bara köpt en "6-hundra", var jag beredd på, men att andra skulle känna sig tvunga att förklara varför de inte har en, var jag inte helt beredd på...

Syrrans kille: "Min kusin har haft en 1000-kubikare på 180-190 häst."

Jag: "Kul! Jag har full skubb att hålla mig kvar på den här och hålla hjulen på marken och hålla den med däck. Vad åker han med nu förresten?".

Syrrans kille: "Inget"

Jag: "Varför då?

Syrrans Kille: "Han krachade och köpte ingen ny."

:näsblod

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
jag köpte mig en R6-a nu för ett tag sen och håller på att ta mc-kortet nu men min egna uppfattning är att många som inte har mc eller kör, ifrågasätter oftare varför man inte köpte sig en R1? och sen de andra som vet lite vad det är för något anser att en R6 var ett bra val.

Mycket handlar nog om macho-grejen att större är bättre o tuffare. Men jag ser ju hellre att jag kör en hoj som jag kan hantera på ett bättre sätt o där med ha roligare när jag kör.

jag gjorde exakt samma sak, folk fattar inte ett jävla smack. när jag får en sån kommentar så blir jag så JÄVLA förbannad.. folk tror att en r1a tex är lika lätt att hantera som en moppe, jävla bilkörande idioter som aldrig kört nått med mindre än 4 hjul. :6surkart

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
Jag har fått frågan varför jag "bytte ner mig" både ifrån z1000r-zxr750 och gsxr1100 -fireblade 919. :rolleyes:

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Om nån skulle klaga på mitt hoj val så säger jag bara "If you ain't got Suzuki you ain't got shit"

Men jag tror knappast nån vågar säga nåt annat än "fan vad fet hoj" :tummenupp

För i så fall blir det! :fatta!:sissy :machinegu :kulspruta

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Fick ofta frågan...

- Ohh cool R1´a

(När jag körde en Suzuki K5)

- Eeee. Nej, det är en Suzuki, och deras model heter GXSR 1000!

- Jaha. ok. R1 är coolt. Varför köpte du inte en R1?

- Jo! för att dom har 10 hk mindre och väger mera. Och jag tycker att den här e snyggare.

-Jaha, det var som fan. Och sen sparkar dom lite på framhjulet och klämmer på frambromsen. Och sen kommer en harang om att dom haft en DT50 när dom va 15år. Som var trimmad och gick som fan :D

För att R1 ÄR synonymt med sporthoj för oinsatta. Därmed är R1 är det värsta och inget kan mäta sig med en sådan, Så varför köpte du inte en sån???:huvet:huvet

Frulla

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2009
Hoj
06- ktm 660
Brukar få ge folk en 10 min o förklara vad fan supermotard är,, va är det en cross säger folk.

Nae bla bla bla o så vidare. Sen kommer nästa: fan köpte du inte en R1 för (inget ont alls mot R1)

Ja brukar be dom o ställa sig bakom hojen, starta den o nästan ge dom hörsel problem.

Ktm 660 -05 med acra så det låter lite mer alla fall.

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Hoj
S1000RR
Jag behöver aldrig försvara mitt hojval, undrar varför :D

SejtanSlakt1Stor.jpg

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar