Vegisen; Förklara gärna poängen för oss som inte förstår ....
Det handlar om hur man ser på sitt eget självvärde och på sig själv. De flesta har inget självvärde eftersom de aldrig blivit tränade i att ta fram det. Jag har det. De har istället blivit tränade i att undertrycka sitt självvärde eftersom lydnad är något de ska formas i. När lydnaden blivit så pass sofistikerad börjar man att försvara sin bur.
Alla här inne anser att en licens är fullt berättigat och fullt moraliskt eftersom de anser att en licens står över deras självvärde. Det här är vad de
tror på. Det är därför de är beredda att gå i graven för saker som licens, "lagen" och kultur, just för att det är det de
tror på. Men de vet egentligen ingenting... de tror bara.
Det spelar ingen som helst roll vad licensen går ut på. I det här fallet är det en licens för att köra bil eller motorcykel. Det hade kunnat vara en operationslicens för att med kirurgiska metoder operera en lever. Och nu kickar programmeringen igång direkt hos de som läser det här... så
NEJ, jag säger inte att det är rättfärdigt att operera en lever utan vare sig kunskap, skicklighet, färdighet eller erfarenhet. Jag säger att du sätter ditt självvärde under ett ideal och du undertrycker ditt egna värde när du försvarar licensiering och tillstånd från en inbillad överhet. Och nästa fråga blir enligt den programmerade individen: "kaos skulle uppstå om det inte var så..." *suck*
Ur detta formar folk miljoner argument för varför licensiering är rättfärdig. Faktum är att de slåss för det, de är villiga att gå i graven för att försvara licensiering. Det enda anledningen till det här beteendet är för att de undertrycker sitt självvärde. Det är bara med ett undertryckt självvärde en fårskalle kan tycka att ett tillstånd är något absolut nödvändigt och att alla som anser något annat är kommunister/vegetarianer eller något annat jävla tjafs. Det fanns till och med ett inlägg ovan där någon excplicit, bokstavligen, utan några som helst tvivel i meningsuppbygnaden, uttrycte att rätten att köra en bil
inte är en rättighet. Det här är en mycket sjuk person (saknar balanserat sinne, obalans i Neocortex, den övre delen av hjärnan). Jag skiter i om personen tar illa upp. Det är ett faktum.