Hur ska man reagera/agera?

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
jaa, det är uppenbart att detta är ett 'invandrarproblem' bara. svenska barn och ungdomar busar inte eller kastar snöbollar på fönster utan aktiverar sig i diverse traditionella danser med tillhörande knätofsar.

darwin-award nästa för dig.
Somsagt finns statistik på vilka som ställer till mest skit.
Så nej det är inga fördommar.

Självklart är det inte bra om det är svenska skitungar som gör det me oddsen talar emot med enorm fördel åt andra hållet.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Haha B är så nära N så du hajade säkert att jag menade grannar :p var lite stressad när jag skrev det tidigare inlägget :rofl

Jaja, försöka skylla bort det med en felstavning. :hihi
Grannar har jag ett gäng men dom är helt underbara förutom en gammelgubbe med hund som brutit av ena backspegeln på hojen och skvallerkärringen som jag vill knuffa nedför trappen. :banana

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jaja, försöka skylla bort det med en felstavning. :hihi
Grannar har jag ett gäng men dom är helt underbara förutom en gammelgubbe med hund som brutit av ena backspegeln på hojen och skvallerkärringen som jag vill knuffa nedför trappen. :banana

jag vet precis vem du menar! de bor på 2:an va? bott i det huset du bor i nu så jag vet mycket väl hur vissa är. svennefamiljen på 5:an helt knas!

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Allvarligt, dagens jävla skitungar är helt vansinnigt ouppfostrade!
Jag skulle utan problem gå ut och tagit tag i dom och frågat va fan dom håller på med.
I somras på vår gård så var det en liten ligist som betedde sig som ett svin, 6 år typ, kom fram till min gudfar och fräste att han skulle knyta hans sko, min gudfar svara att nej det kan du be din mamma göra (observera att han vart väldigt jävlig vid tilfället) ungen svarar då din jävla idiot! Varpå min gudfar tar sitt vinglas och kastar ut vinet rakt i ansiktet på ungen.

Helt jävla rätt gjort!
Hade jag vart ungen hade jag aldrig vågat säga nåt sånt till honom, min gudfar är grek och stor som ett hus, vart em boxare och drar sig inte för något när det väl kommer till kritan.

Den ungen hälsade alltid snällt på min gudfar efter det.

Dominator-Rocks

Guest
Jag skulle utan problem gå ut och tagit tag i dom och frågat va fan dom håller på med.
I somras på vår gård så var det en liten ligist som betedde sig som ett svin, 6 år typ, kom fram till min gudfar och fräste att han skulle knyta hans sko, min gudfar svara att nej det kan du be din mamma göra (observera att han vart väldigt jävlig vid tilfället) ungen svarar då din jävla idiot! Varpå min gudfar tar sitt vinglas och kastar ut vinet rakt i ansiktet på ungen.

Helt jävla rätt gjort!
Hade jag vart ungen hade jag aldrig vågat säga nåt sånt till honom, min gudfar är grek och stor som ett hus, vart em boxare och drar sig inte för något när det väl kommer till kritan.

Det är rett häll alkohol på ungjevlarna!

Men det är sjukt hur endel ungar för sig och språket, var precis i lekparken med min dotter på 4 år och vi fick gå därifrån för att 3st 6-7 åringar betedde sig som apor och var extremt fula i munnen hela tiden :näsblod

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Det är rett häll alkohol på ungjevlarna!

Men det är sjukt hur endel ungar för sig och språket, var precis i lekparken med min dotter på 4 år och vi fick gå därifrån för att 3st 6-7 åringar betedde sig som apor och var extremt fula i munnen hela tiden :näsblod

Ja det är förjävligt, jag blir rent ut sagt vansinnig över sånt.
Häromveckan va jag hemma hos moster och slet som ett djur i trädgården, kratta löv o rensa osv. Ställt upp en påse på gångvägen precis utanför trädgården då vi samla upp allt o slängde i den, så kommer det fram en liten unge på kanske 4 - 5år, tittar elakt på oss och stoppar ner handen i påsen och kastar ut löven på marken och hånler, då brast det, jag rent ut sagt skrek rakt ut VA FAN HÅLLER DU PÅ MED! Ta upp det där genast! Han blev ganska rädd och hånflinet dog bort, och han tog upp löven.

Det funkar inte att prata snäll med dom, det ända som funkar är dessvärre att skrämma dom, min moster blev lika rädd som ungen när jag fick mitt utbrott.
Den dagen jag får barn ska det inte förekomma såna jävligheter, då jävlar!:mad:

Dominator-Rocks

Guest
Ja det är förjävligt, jag blir rent ut sagt vansinnig över sånt.
Häromveckan va jag hemma hos moster och slet som ett djur i trädgården, kratta löv o rensa osv. Ställt upp en påse på gångvägen precis utanför trädgården då vi samla upp allt o slängde i den, så kommer det fram en liten unge på kanske 4 - 5år, tittar elakt på oss och stoppar ner handen i påsen och kastar ut löven på marken och hånler, då brast det, jag rent ut sagt skrek rakt ut VA FAN HÅLLER DU PÅ MED! Ta upp det där genast! Han blev ganska rädd och hånflinet dog bort, och han tog upp löven.

Det funkar inte att prata snäll med dom, det ända som funkar är dessvärre att skrämma dom, min moster blev lika rädd som ungen när jag fick mitt utbrott.
Den dagen jag får barn ska det inte förekomma såna jävligheter, då jävlar!:mad:

Sånna där grejer hetsar jag inte upp mig för, lite pojkstreck har ingen dött av där tycker jag nog att du överreagerade rätt så duktigt :nicka

Bättre att ungarna kastar ut lite löv en å kallar sin klasskompis för hora!

Däremot när mina och några andras ungar hade kastat ut ett 30 tal plommonstora stenar på vändplan då tog det hus i helvete! :mad:

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Sånna där grejer hetsar jag inte upp mig för, lite pojkstreck har ingen dött av där tycker jag nog att du överreagerade rätt så duktigt :nicka

Bättre att ungarna kastar ut lite löv en å kallar sin klasskompis för hora!

Däremot när mina och några andras ungar hade kastat ut ett 30 tal plommonstora stenar på vändplan då tog det hus i helvete! :mad:

möjligt att jag gjorde , men det ger jag blanka i !=)

keeeka

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
03, Honda, CBR600rr
Är det alltså lågstadie-ungar som gör detta!? Då är det ju något som är riktigt jävla fel.
Hade jag varit i din situation så hade jag först tagit kontakt med skolan som skulle få samla alla föräldrar till ett möte snarast, och där skulle de få reda på vad deras ungjävlar sysslar med.
Skulle problemen fortlöpa så skulle jag polisanmäla det hela, ungarnas föräldrar blir inte glada på deras ungar om de blir polisanmälda.
Problemet grundar sig på slappa föräldrar som inte har uppfostrat glinen, antingen så skulle de ha fått mer stryk eller bara allmänt folkvett inbankat i huvudet.

Själv så har jag sprungit ut på gården med kofoten i högsta hugg när några jävla nötter har valt att sparka sönder ett staket utanför mig, en annan gång kastades det glasflaskor på gatan där jag kör med mina bilar.
Som tur var så fick jag inte tag på någon av dem men det här var ju "ungdomar" över 18 år på fyllan så dem får man ju slå, i ditt fall så är det ju jävligt knepigt då du skulle råka jävligt illa ut om du krökte ett hårstrå på deras små huvuden.
Men jag skulle då inte bli förbannad om en vuxen person tog min satunge örat eller gav honom en lavett ifall han hade varit olydig och förstört andras egendom. Man lär sig alltid om någon annan vuxen blir förbannad, jag vet av egen erfarenhet då jag var en skitunge när jag var liten :D

Edit/ ursprungsfrågan är ju totalt onödig här, och jag tror dessutom att det är svenneungar som ställer till mest bråk och jävelskap i dessa åldrar.

Ja det är en skola med årskurs 1-6 plus 7-9. Men det är inge äldre utan högst 7e klass och ner till kanske 3an-4an. Nej jag vet det blir lite knepigt. Jag resonerar dock likandant som dig, skulle jag haft ungar som betedde sig såhär skulle folk mer än gärna få ryta i!

Finns det statistik över vilka som oftast kastar snöbollar på fönster?! Det var som fan.

Det är faktiskt sten också. +Paintballkulor! :fakta

Helt jävla rätt gjort!

En riktig karl!

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Du ser väldigt snäll ut på din avatar men humör verkar du ju ha :D

:D Jag är snäll, men jag tolererar inte att man beter sig hur som helst mot andra människor. Klart jag inte alltid är moralpolis, men rätt ska va rätt, och jag drar mig inte för att ställa småglynen mot väggen om jag anser att det behövs, mkt har man sett i sina dar, folk som beter sig dumt för att jävlas tycker jag inte är okej.

Men det e ju klart det beror ju liiite på vad det handlar om ;)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Helt jävla rätt gjort!

:klappar :klappar :klappar

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti

Helt jävla rätt gjort!

Det intressanta i det här är att människor aldrig lär sig. Man har funnit skrifter daterade så långt bak som till Romarna där man specifikt uttalar sig som följer:"Dagens ungdom har inget vett och är helt ouppfostrade."

Vad kan man dra för slutsats?
- Dagens ungdomar är inte mer ouppfostrade än gårdagens.
Men människor lyckas alltid få det till att "det var bättre förr!". Sorry men det är bull shit. Den lillkillen som fick vin i ansiktet lärde sig en läxa: Går man med i leken får man leken tåla.

Det har ALLA barn fått lära sig, på ett sätt eller annat. Även på din tid, på min tid och i dag.

Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Det intressanta i det här är att människor aldrig lär sig. Man har funnit skrifter daterade så långt bak som till Romarna där man specifikt uttalar sig som följer:"Dagens ungdom har inget vett och är helt ouppfostrade."

Vad kan man dra för slutsats?
- Dagens ungdomar är inte mer ouppfostrade än gårdagens.
Men människor lyckas alltid få det till att "det var bättre förr!". Sorry men det är bull shit. Den lillkillen som fick vin i ansiktet lärde sig en läxa: Går man med i leken får man leken tåla.

Det har ALLA barn fått lära sig, på ett sätt eller annat. Även på din tid, på min tid och i dag.

Så det "tuffa" språkbruket bland barn och ungdomar har inte förändrats, och det råa "gatuvåldet" har inte ökat, jo TJena.

Det var bättre förr :fakta

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Somsagt finns statistik på vilka som ställer till mest skit.
Så nej det är inga fördommar.

Självklart är det inte bra om det är svenska skitungar som gör det me oddsen talar emot med enorm fördel åt andra hållet.

din 'retorik' och 'argumentation' är enastående och det märks att dina studier vid handels har lönat sig.

jag tycker du ska ställa upp i uppdrag granskning och inte roller himself (http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=203342). josefsson & co har ju inte en chans mot dig och den statistik du säkert kan presentera.

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Så det "tuffa" språkbruket bland barn och ungdomar har inte förändrats, och det råa "gatuvåldet" har inte ökat, jo TJena.

Det var bättre förr :fakta

År 1975 Befolkning: 8208442
Antal dömda människor för brott mot brottsbalken (misshandel, mord, rån...) : 133654
I procent i förhållande till befolkningen : 1.63 %

År 2007 Befolkning 9047752
Antal dömda människor för brott mot brottsbalken (misshandel, mord, rån...): 53359
I procent i förhållande till befolkningen : 0.59 %

http://www.scb.se/Pages/Product____25785.aspx

http://www.bra.se/extra/pod/?module_instance=4

Jag säger dok inte på något sätt att det är bra som det är idag. Men kom inte och påstå att antalet misshandlare är fler idag än igår, för det stämmer inte.

Det statistiken förvisso inte nämner är om det är samma person som blir dömd flera gånger. I så fall så kan det betyda att samma person/personer har misshandlat flera människor. Det framgår ju inte någonstans hur många människor som blivit misshandlade.

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
och det råa "gatuvåldet" har inte ökat, jo TJena.

År 1975
Antal dömda människor för brott ... I procent i förhållande till befolkningen : 1.63 %

År 2007 Befolkning
Antal dömda människor för brott ..
I procent i förhållande till befolkningen : 0.59 %

Jag tror iofs båda har rätt. Även om ANTALET våldsbrott på gatorna minskat så tror även jag att de våldsbrott som sker är grövre idag än tidigare. Jag har läst flera artiklar där de intervjuar läkare på akutmotagningar som säger samma sak. Även om antalet som kommer in till akuten är i nivå med tidigare år så är det värre skador från knivar och från sparkar från flera personer.

Våld på gatorna och särkskillt sådant med tillhyggen eller där man är många mot en eller mot en liggande, måste bestraffas mycket hårdare.

Att en genomsnittlig GROV misshandel ger 18 månader är löjeväckande. Jag är ingen av SH-krigarna som vill köra nackskott till höger och vänster men i min värld bör grov misshandel ge iaf det dubbla. Det skall kännas rejält för densom sparkar på någon som ligger eller deltar i gruppmisshandel eller använder kniv...

https://medlem.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=34007&a=1198290&lid=puff_1198290&lpos=rubrik

"en tydlig tendens är att gruppmisshandel blivit vanligare, vilket framgår av rapporten Storstadsvåld 2, som publicerades sommaren 2008. 1998 var 48 procent av de våldsskadade som kom till SÖS utsatta för gruppmisshandel.
I 2008 års studie utgör de 59 procent."

"Tyvärr väljer 61 procent av de offer vi tar hand om att
inte göra polisanmälan. Det är mycket beklagligt."

http://www.locum.se/upload/Om Locum/Locum Rum/Locum Rum 1 2009/rum_1_2009_sosakut.pdf

När våldet inte ger några påföljder så väljer offren att avstå från att polisanmäla eftersom man inte vill träffa sin förövare inom ett år.... Jag är övertygad om att anmälningsfrekvensen skulle öka om man visste att de som stått i ring och sparkat på en skulle skaka galler i minst 3 år.,..

.....det är den här typen av våld som äcklar mig så vansinnigt, framförallt då den inte ger någon riktig påföljd.

Även om det delades ut fler käftsmällar 1975 så var det färre knivar och gruppmisshandel.

Last edited:

Mr.M

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
none
Ungar i den åldern hotar man så det blir riktigt rädda! Det var så jag lärde mig när jag var liten det är så jag lär ut nu.

För ett par år sedan på väg hem mot föräldrahemet en sen kväll, ser jag och polaren ett par ungar stå och kasta snöbollar på ett stort panorma fönster på föräldrnas kåk. Direkt börjar jag och polaren rusa efter de små liven! Får tag i "ledarn" Vi drar in han en bra bit i den mörka skogen och säger till han att gräva sin egna grav med händerna :D Ungen som vi detta lagen storm gråter och är helt förstörd börjar gräva :D

Kanske lite hårt men vet att han faktiskt sköter sig bra idag! Kankse var det min och polarens grovjobb?

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
bra att du reagerar,hade varit glad om om min grabb gjort nåt otyg och nån sagt till i så fall.
Reagera,men över reagera inte! du/jag var kanske inte så jättebra som snorungar heller,men visa att du inte tolererar det här,följ med ungjävlarna hem till föräldrarna och förklara vad som hänt,använd inte våld även om det är otrevliga glin,för det är du som får ta skiten i så fall,var så säker.
Ungar behöver gränser,säger ingen ifrån så växer de upp och blir till anders eklund eller nåt sånt.
Det är alldeles för lite civilkurage idag,önskar fler vågade säga till skitungar som pajjar saker,men alla har blivit så rädda för att bli inblandade idag,med all rätta kanske.
nej rätt av dig att ta tag i det.
/robin:tummenupp

Det här låter ju bra. Ligger nog mycket i det du säger. Så det är alltså bara dra på sig löpardojan och vara beredd. Men det sjuka är att ibland ser man vuxna som hämtat andra barn ute på gatan också, men ingen verkar bry sig. Kanske för att de själv inte är drabbade...
nej ingen vågar säga ifrån idag,de som gör det är oftast av den äldre stammen,tjejer vågar inte gå på vissa gator,speciellt inte när det är mörkt etc etc.
mer civilkurage åt folket.
När jag var liten kunde man inte göra för mycket bus,för dels kände alla alla,sen så talade de om det för varandra om nån unge inte skötte sig,och sa till ungarna i fråga om de gjorde något.
och nej,jag var precis lika jävlig som alla ungar jag med.....tyvärr
/robin

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...