Är det alltså lågstadie-ungar som gör detta!? Då är det ju något som är riktigt jävla fel.
Hade jag varit i din situation så hade jag först tagit kontakt med skolan som skulle få samla alla föräldrar till ett möte snarast, och där skulle de få reda på vad deras ungjävlar sysslar med.
Skulle problemen fortlöpa så skulle jag polisanmäla det hela, ungarnas föräldrar blir inte glada på deras ungar om de blir polisanmälda.
Problemet grundar sig på slappa föräldrar som inte har uppfostrat glinen, antingen så skulle de ha fått mer stryk eller bara allmänt folkvett inbankat i huvudet.
Själv så har jag sprungit ut på gården med kofoten i högsta hugg när några jävla nötter har valt att sparka sönder ett staket utanför mig, en annan gång kastades det glasflaskor på gatan där jag kör med mina bilar.
Som tur var så fick jag inte tag på någon av dem men det här var ju "ungdomar" över 18 år på fyllan så dem får man ju slå, i ditt fall så är det ju jävligt knepigt då du skulle råka jävligt illa ut om du krökte ett hårstrå på deras små huvuden.
Men jag skulle då inte bli förbannad om en vuxen person tog min satunge örat eller gav honom en lavett ifall han hade varit olydig och förstört andras egendom. Man lär sig alltid om någon annan vuxen blir förbannad, jag vet av egen erfarenhet då jag var en skitunge när jag var liten
Edit/ ursprungsfrågan är ju totalt onödig här, och jag tror dessutom att det är svenneungar som ställer till mest bråk och jävelskap i dessa åldrar.