Hur ska ni rösta?

Vilket parti ska du rösta på i Euvalet

• Antal röstningar
    0

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Med tanke på % brott/stölder etc som begås av invandrare så är det inte allt för överraskande enligt mig, tillslut så tröttnar folk helt enkelt.

När våra myndigheter som skiter i oss medborgare så kommer missnöjesyttringar att komma som ett brev på posten, i olika former... :rolleyes:

De känns ju oxå som dom "349" i riksdagen lever i en bubbla för sig själva...

Men de e både "nysvenskar" och svenskar som bär sig illa åt, de bör vara det brottsliga beteende som avgör oavsett vart man kommer ifrån.

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Bara jag som tycker det är creepy att Sverigedemokraterna just nu är näst största parti på SH?

Ingentligen inte! Bara en fingervisning om att de som fattar minst gapar mest.
Borde vara en väckarklocka för för samtliga att något är fel i samhället då befolkningen letar "syndabockar" för sitt missnöje.Synd att de väljer dem som redan ligger ner(flyktingar).Kan de som gapar stort om invandring skilnaden på flyktingar och invandrare ens?Tror inte det!!!

Last edited:

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Vi gjorde testval på skolan för ett tag sen, var inte lika starkt piratpartiet där, trodde jag faktiskt själv att det skulle vara (gymnasiet), resultatet=
Vänsterpartiet = 6,96%
Centerpartiet = 2,32%
Sverigedemokraterna = 5,49%
Kristdemokraterna = 2,32%
Folkpartiet = 0,63%
Moderaterna = 5,91%
Socialdemokraterna = 22,36%
Miljöpartiet = 7,38%
Piratpartiet = 34,18%
Junilistan = 0,63%
FI = 0,21%

Blanka = 10,55%
Ogiltiga = 1,05%

Obesitas

c;)
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
-
Tycker ni som bestämde er för att rösta för att stänga gränserna och allmänt krypa ihop i fosterställning av rädsla för "hemska" invandrare ska fundera över om det inte är så att inte just ni känner någon som är första eller andra generationens invandrare. Om ni gör; är det i så fall världens hemskaste människa som är värd att stanna i ett land i krig? Och om ni inte känner någon är det dags nog dags att gå ut på stan och träffa lite folk..

Last edited:

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
en fråga bara till er som är lite äldre och har gjort detta några gånger, räknas det till någon person om man lämnar en blank parti röstsedel alltså en partisedel man ej kryssat i en person, eller räknas bara personröster på dom som har personer i kryssade i sedeln? :p klurig fråga men jag hoppas ni förstår :p

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
Tycker ni som bestämde er för att rösta för att stänga gränserna och allmänt krypa ihop i fosterställning av rädsla för "hemska" invandrare ska fundera över om det inte är så att inte just ni känner någon som är första eller andra generationens invandrare. Om ni gör; är det i så fall världens hemskaste människa som är värd att stanna i ett land i krig? Om ni inte gör är det dags nog dags att gå ut på stan och träffa lite folk..

Tycker du ska dra på dig en blond peruk och ta en promenad genom valfritt ghetto nån kväll. Öppna ögonen. :rolleyes:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Egentligen inte, det är väl det enda partiet som går att rösta på om man är för en minskad/stoppad invandring ?

Hur uppnår du det i ett EU-parlament? :va det skulle strida mot EU:s grundregel om fritt förflyttande mellan EU-länder så med andra ord bryr sig inte folk ett dugg när dom röstar på sverigedemokraterna i ett EU-val :gnissla

Det sägs att folk som röstar på sverigedemokraterna är som alla andra, jag har svårt att tro på det :gnissla

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
tjejhoj moppe edition
en fråga bara till er som är lite äldre och har gjort detta några gånger, räknas det till någon person om man lämnar en blank parti röstsedel alltså en partisedel man ej kryssat i en person, eller räknas bara personröster på dom som har personer i kryssade i sedeln? :p klurig fråga men jag hoppas ni förstår :p

Om du inte gör personval så betyder det att du litar på att partiet skickar dit den de anser bäst lämpad - vilket är den som står högst upp på listan.

Sen om många av väljarna tycker att den person som står på plats tre på listan är bättre lämpad och personvalsröstar på henne så "klättrar hon förbi" de andra. (Kan inte hur det räknas där riktigt..)

Hoppas du förstår. :)

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998

Jorå, jag tror att rösten går till dom högsta namnen på partiets lista eller att partiet väljer vem dom vill skicka.
Gjorde så själv, kryssade inte i någon ;)

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
ah det var lite så jag tänkte att det skulle funka, därför jag kryssade ;)

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Med tanke på % brott/stölder etc som begås av invandrare så är det inte allt för överraskande enligt mig, tillslut så tröttnar folk helt enkelt.

Då har du förstås tänkt på att även tredje generationens invandrare räknas med i den statistiken?

Kommer exempelvis dina mor eller farföräldrar från Tyskland el dyl. och du begår ett brott så räknas det med i statistiken som "invandrare som begår brott".

Sen är det intressant att finska invandrare är överrepresenterade när det gäller våldsbrott. Detta verkar inte tas upp speciellt ofta av SD. :va

Last edited:

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Kl 21:00 så får vi se resultatet av de första rösterna på kanal 2.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0