Hur stark är egentligen 2011 ZX-10 R?

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Blåsta? Vad menar du nu?

Två bänkklörningar med 2011 ZX10R:

• 170 hk original
• 188 hk (+10%) med slip on och annan mappning

Vari ligger blåsningen? :va

Hur mycket har de tagit bort vid montering av slipon, hela mekaniken för avgaskraven= rakt rör ut, luftburk, nytt filter eller flapper bort, samt monterat race ECU. Ganska kraftiga moddar kan vara gjorda. 170hkr original är ju +3-4hkr mot den gamla, i så fall inget WoW!
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Hur mycket har de tagit bort vid montering av slipon, hela mekaniken för avgaskraven= rakt rör ut, luftburk, nytt filter eller flapper bort, samt monterat race ECU. Ganska kraftiga moddar kan vara gjorda. 170hkr original är ju +3-4hkr mot den gamla, i så fall inget WoW!
Det är väl standard att man låter motorn andas fritt?

Tänk om man gått efter "originaleffekt" på motarder, hade inte blivit så många pållar på dom flesta då.. :näsblod
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Last edited:

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Om ni verkligen vill veta hur stark 2011 ZX-10R egentligen är, ring Stiggy!!

www.fastbikes.se/index.php/nyheter/fbs-blogg/3644-fastbikesse-provkoer-2011-ars-kawasaki-zx-10r

Vi andra som redan vet vad vi vill ha och kan läsa innantill, fixar en Ninja till jul via UK.

Helmut Dähne lever han...anyhow man kan faktiskt bara bli ännu säkrare OCH snabbare runt Ringen med en supersmooth, state of the art Japanese powerhouse. Nya Ninjan kommer bli 2011 års motorcycle/SBK of the year, ska vi slå vad?
 
Last edited:

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Är ju lite skillnad på borr/slag mot S1000RR iaf.

Kawan är iaf intressant, skall bli kul att testa antispinn och abs. :tummenupp
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Uppgivna 210hk.

Säkert då med de typiska menlösa övertrycket.

Jag skulle tro att den är stark nog för vem fan som helst som inte är van vid turbomatade hojar.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Nej, varvräknaren fladdrar inte in real life!

Vaasaru?! "Hvar mange hestekrafter haer denne ninja-knallert??"

www.youtube.com/watch?v=FfxdWPUhUZQ&feature=related

Edit: Tocar, stämmer bra det. Vi får vänta in körningar i samma dynobänk (o test vs. BMW inom 10min av varandra o lika mkt luft i bakdäcket :tungan) på en full EU-spec Ninja om vi ska bli nåt klokare på alla dessa 50-11 olika bänkningar, ifrån det stora landet i väster.
 
Last edited:

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Här en text från "ulitimate Motorcycling", från första "testet".

//So, the great engine company Kawasaki Heavy Industries wanted to beat the BMW S 1000 RR in the only place it seem it can, on the spec sheets. 200 PS Kawasaki claimed as loud as it could from the Intermot launch!!! According to Canadian tuners Redline Motorsports, Kawasaki has already been caught lying and grossly exaggerating the horsepower figures of its new 2011 Ninja ZX-10R launched at the Intermot show recently. According to the Calgary based firm the 2011 Kawasaki ZX-10R they already tested on their Dyno only produced a meagre 159.8 horsepower on the rear wheel. That was a whopping 7 horsepower less than the BMW S 1000 RR they tested at the same time that claims 193 crank horsepower. Don't get me wrong, 159.8 RWHP are impressive enough to me, but if it can be proven that Kawasaki claims 200PS on the 2011 ZX-10R and it actually produces 7 horsepower less than the year old BMW S 1000 RR that themselves again claim 7 horsepower less than the Ninjas from Japan then it's extremely misleading information. We all know that horsepower sell a lot more //
2Bros.jpg


Vi får nog vänta på en hoj från europa för att se riktiga siffror.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Vi får nog vänta på en hoj från europa för att se riktiga siffror.

Tror nog jag också. Amerikanarna och Kanadensarna verkar ju ha fått moppeversioner av ZX:en. Jag kommer ju förfasen att ha nästan 159hk på bakhjulet med min gammel knarr efter vinterns uppgraderingar. :näsblod
 

Ezz

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Bastuselet
Hoj
Z1000SX 2014
Här en text från "ulitimate Motorcycling", från första "testet".

//So, the great engine company Kawasaki Heavy Industries wanted to beat the BMW S 1000 RR in the only place it seem it can, on the spec sheets. 200 PS Kawasaki claimed as loud as it could from the Intermot launch!!! According to Canadian tuners Redline Motorsports, Kawasaki has already been caught lying and grossly exaggerating the horsepower figures of its new 2011 Ninja ZX-10R launched at the Intermot show recently. According to the Calgary based firm the 2011 Kawasaki ZX-10R they already tested on their Dyno only produced a meagre 159.8 horsepower on the rear wheel. That was a whopping 7 horsepower less than the BMW S 1000 RR they tested at the same time that claims 193 crank horsepower. Don't get me wrong, 159.8 RWHP are impressive enough to me, but if it can be proven that Kawasaki claims 200PS on the 2011 ZX-10R and it actually produces 7 horsepower less than the year old BMW S 1000 RR that themselves again claim 7 horsepower less than the Ninjas from Japan then it's extremely misleading information. We all know that horsepower sell a lot more //
View attachment 323347


Vi får nog vänta på en hoj från europa för att se riktiga siffror.

Men vafan, har dom fipplat i paint med grafen eller???
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Turbogubbarna på forumet skrattar nog gott åt en denna tråden. Även de som tycker det är kuligast när det svänger.

Men visst är det viktigt för känslan på ngt psykologiskt sätt, och icke att förglömma vid korvkiosken!
 
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Top