Nikel
Gudomlig sporthojare
Vad menar du?
Inget alls. Jag tolkade det fel
Vad menar du?
Kan vi stänga den här tråden och konstatera att ZX10:an är en flopp och BMW:en har mer effekt?
För det är ju de som avgör om en hoj har floppat eller ej (effekten)
Typiskt sporthoj
Ok, min tanke är ju att det mest intressanta är resultatet på bakhjulet, för om hojj nr 1 har 200 på veven, och hoj nr 2, 195, men på bakhjulet har den första säg 180, men nummer två 182 (nu e ju skillnaden marginel men ändå) så om man nu är effektkåt, så hade hoj nr 2 då haft mest effekt i backen, trots "sämre" motoreffekt.
Om du tror att det är BMW:ns toppeffekt som gör att den vinner alla sporthojstest så har du läst jävligt dåligt.Kan vi stänga den här tråden och konstatera att ZX10:an är en flopp och BMW:en har mer effekt?
För det är ju de som avgör om en hoj har floppat eller ej (effekten)
Typiskt sporthoj
Tror det var Bike´s siffror jag läste som var på vevaxeln..Hur har dom mätt effekten på veven??
Om du tror att det är BMW:ns toppeffekt som gör att den vinner alla sporthojstest så har du läst jävligt dåligt.
Kan du inte utveckla ditt inlägg med en poäng/tes/uppfattning? Då skulle det gå att antigen hålla med dig eller inte hålla med.Hade aldrig kört en v-twin om jag hade gått efter tester och siffror som du gör.
ovanpå det så kostar kawan £11999 i england, altså nästan 40000SEK lägre än har i sverige
england har numera bara 5% lägre moms än sverige dessutom så köper du den momsfritt i england (för export) och momsar den när den kommer till sverige så pröjsar du £12598 ~ 130000SEK färdig och klar hemma i sverige.. inte illa
ed: går att hitta bra mycke billigare än rek priset dessutom: http://www.motorcyclenews.com/MCN/b...esults/?N=151+3001+191+307&Ns=P_Price|0&No=10
skulle tippa på att man kan få hem en färdig och klar för knappt över 100K om man kikar runt och ligger i lite.
Det är ingen moms på hojar inom EU när du tar in dom i Sverige.
Momsen betald i England, bara köra hem den (typ)
Det är ingen moms på hojar inom EU när du tar in dom i Sverige.
Momsen betald i England, bara köra hem den (typ)
Har inte alla hojar ramair? det är ju bara yamaha och kawasaki som mäter hk i ramair jag kan ha fel! ett exempel kawasaki zx10 08 går ut med 188 hk och 203 hk med ramair honda cbr går ut med 178 rakt av ingen ramair och tittar man i tidningstester så har ibland hondan mer på hjulet än kawan när dom kör i samma bänk! och när det kommer till toppfart eller acceleration så är dom likvärdiga fast det skiljer 25 hk varför går inte alla hojtillverkare ut med ramair?jag menar s1000rr har 193 hk enligt bmw men i alla tester så ligger effekten mellan 200-205 hk i motorn skulle man mäta med ramair skulle sffran hoppa ut till 210 215hk jag undra kan det ha att göra med försäkringspremien? jag tror föresten den nya kawan kommer att bli svårslagen dom har alltid varit effektstarkast när när dom släper nya hojar enligt pappret.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|