lasse kongo
Ny medlem
- Gick med
- 28 Jul 2005
- Ort
- västkusten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det ända du lär kika är väl om akterspegeln håller... Där är nog den svagaste punkten! Och att båten inte blir för baktung... Man lär ju vattenfylla den där ganska snabbt!
50 hk och vajerstyrning är inget problem.
Dock måste du ta i beaktande att akterspegeln kanske inte är konstruerad för att hålla för en 50hk motor. Är den för klen så rasar aktern sönder innan du hinner säga vattenfylld.
Det är inte säkert att det räcker med att bara förstärka aktern med plåtar eller liknande heller. Det har ju en viss betydelse hur stabilt aktern sitter ihop med sidorna. Stabil akter som inte sitter tillräckligt fast innebär ju att när du drar på så bryter du loss hela aktern.
Kolla med en båtfirma och hör hur stor motor båten klarar. Det borde dom kunna svar på om det inte är något special hemmabygge. Är den för klen kanske dom kan komma med tips på hur du bäst förstärker den så att den pallar trycket.
Att den blir helt djävla galet livsfarlig i sjö fattar du förmodligen själv.
Om du varit Stockholmare hade nog någon behövt avråda dig.
Jobbigt bara om motorn blir så tung att den inte vakar ordentligt i sjön.
Drygt att hitta den sjunken vid bryggan varje gång du vill ut och åka.![]()
man lever bara en gång![]()
ok båten är ju som sakt en exakt replica på baywatch båtarna, märke har jag ingen aning om eller när den är gjord. men klart kan ju köra den till nån firma som kan kolla om den kommer hålla
jaa den är ingen höjdare att köra i havet med en våg och det känns som hela jävla båten ska gå av på mitten....
du menar att det skulle bli skit av det ?
70 knop?Jag var med om att gå från femtio (som var max enl båtens spec) till 80 hk för att till sist hänga på en 135hk på en båt som hette Veddo GT.(marginellt större än din) Den tog in vatten pga motorn var för tung. (fem vuxna män för att lyfta den) Då gjöts det in 150kg betong i fören. Båten toppade över 70knop innan den gick av över en våg.
det visste den nog inte om. Lol. Det var inte mycket skrov i vattnet, jag minns bara vad knopmätaren sa. Det här var snart 20 år sen.
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
BMW R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Sveriges vägar i allt bättre skick
Foto: Liza Simonsson Utv... |
![]() |
H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj
Nu börjar det närma sig för... |
![]() |
Norrtälje Custom Bike Show
Förra året firade Twin Club... |
![]() |
Harley-Davidson Euro Festival närmar sig
8–11 maj smäller det – tiot... |
![]() |
Sveriges vägar blir bättre
Foto: Samuel Unéus Utvec... |