Hur tänker ni börja säsongen 2013?

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Tack för rådet, jag kör en helt ny Suzuki Bandit 650 på skolan, så däcken o styrlager är nog i sin ordning, annars får jag ta min egen i nödfall, den är helt servad o allt i topp, men vill ju helst klara det med skolans,så jag nöter på och ska ha mitt kort no matter what!!:yoparty

Det kommer ju att gå bra! :)

Tinaplinius

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2012
Hoj
Kawasaki ZR 7S-04
Hej, jo det verkar som ren nonsens, håller helt med, men läraren kanske är fattig och behöver pengar och då tar han de han kan försöka inbilla att de ska köra 2 km/t ills de ger upp och byter skola... Jag följer era råd, tack för dom, kram:confused:
De flesta prestera sämre när det gäller så det är för att ha marginal.

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Börjar nog min säsong med att plocka ner hojen från depåstöden, därefter finns ingen egentlig plan :tungan

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Hoj
Hamamatsu
Skall göra klart MC-kortet och införskaffa mig en CBR 1000RR -08. I mars beställs ny utrustning och förhoppningen är att jag är klar i början på maj. :rock

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Yamaha R1-01,
Börjar säsongen med att göra en makeover på darlingen, Här ska det lära sig skruvas, Nya kåpor, lackering av tank, försöka lära mig dra el till ett larm, måla bromsok osv, får väl se vart och hur det slutar:):banana

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
15 grader ska det fan vara innan där här kycklingen tänker ge sig ut.
12 kan gå om det trycker på för mycket, men då blir det en kort runda.

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
På Lördag startar säsongen!
Då hämtas en Honda CB1000RA -11'a...
Sen är det bara att invänta våren o "grussoparbilen" - den är ett fint vårtecken...:)

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
S1000RR -11
Runt påsk brukar det vara dags för en kort tur så man kan påminna sig att det måste bli varmare.

Nidhogg

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06
Hojen ska besiktigas senast siste mars så premiärturen går väl troligtvis till bilprovningen, sedan blir det nog en sväng runt stan i vårsolen.

Tinaplinius

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2012
Hoj
Kawasaki ZR 7S-04
Ja precis, mycket löjligt men han vill väl tjäna pengar, men det finns ju fler skolor om han inte visste det. Ja jag ska fråga honom när det blir dags för det.:smasha:smasha
Det där med 2 km/h på krypbanan är bara nonsens. Du ska reglera farten med hjälp av kopplingen och krypköra banan, vilket i praktiken innebär gånghastighet ca 5-7 km/h. Ställ din lärare mot väggen och fråga honom varför du ska köra så jävla långsamt för? Vad är det för poäng att göra det svårare än nödvändig?

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Hoj
KTM 640
Med en 500m Wheelie tror jag blir lagom, blir nog ett par vänster å högersvängar först.

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Ja precis, mycket löjligt men han vill väl tjäna pengar, men det finns ju fler skolor om han inte visste det. Ja jag ska fråga honom när det blir dags för det.:smasha:smasha

Jag gjorde två uppkörningar. En i Lidköping och en i Umeå. Jag kuggade i Lidköping och den djävla idioten skulle inte få mig igen så jag tog första bästa tid vilket var i Umeå och voila. 18 min senare hade jag kortet :)

För att beskriva Lkpgs idioten. Jag kände mig riktigt säker! Min körskolelärare va nöjd med lågfarts manövern och sa "Detta kommer du klara galant.

Så jag började.. Mot första konen.. bra.. andra.. "SAKARE!!! KÖR SAKTARE!!!!!!" skriker han och all min koncentration försvann så jag satte ner foten. Vadå saktare?! Jag körde ju skit sakta! "Nej du körde alldeles för fort!!"

Provade igen.. än en gång skriker han saktare.. Och jag fattar verkligen ingenting, jag körde riktigt sakta. Till slut sa jag att du kan ju inte skrika på mig mitt i banan! Säg till när jag är klar för jag tappar koncentrationen!

Tredje gången gick bättre..

Han kuggade mig på att "lågfarten behöver tränas" och att jag körde förbi en bil som jag hade till höger om mig. Jag förklarade "Ja, bilen körde sakta, jag såg den och räkande att jag skulle passera den innan den överhuvudtaget kom till korsningen". Men det dög inte.

Umeå då..
En skön sommardag, 15 augusti. Leo, hette uppkörningsgubben. Trevlig, frågade mig vad som fick mig att börja köra, vad jag har för hoj etc.. Förde en diskussion sedan sa han "Glöm inte bort att ha skoj!".

Inte ett ord sa han, jag gjorde allt, vi åkte ut och körde, 18 min senare säger han "Grattis till kortet". Jag blir så lyrisk att jag säger "Är du säker? Ingenting jag behöver tänka på?" "Nej, just denna gång var du exemplarisk".

I min grupp i Umeå hade vi också en kille som gasade, bromsade, gasade, bromasde... När han gjorde lågfartsbanan.. Jag tänkte han kuggar 100%.. För man ska ju reglera farten med kopplingen och bromsa endast i nödfall? Men han klarade sig också :S

Så vem man kör upp för har såååå stor betydelse.

OH! Jag glömde berätta, jag fick en utskälling av han i Lidköping efter lågfarts banan när man ska köra in i det ritade området, stannade med däcket som nedan:

XX_________
O__O
XX_________

"Vad håller du på med?! Nu körde du rakt in i en vägg!"

Vadå en vägg? Det är ju inte ritat något! "Nej, men det är symboliskt för en vägg"..

Så vissa är bitterfittor helt enkelt :)

Last edited:

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv

ja shit asså... Det finns ju folk som är idioter och sen finns det folk som rent ut sagt bara vill vara jävliga. Sen finns den en sort till och det är dom som är idioter och är jävliga. :tungan man blev själv nästan lite nervös av att läsa det där.. Aldrig mer ett körkort!:näsblod

Måste ha varit grymt skönt att klara det gången därpå, skulle skickat en bild på kortet till den som kuggade dig innan med en text: Vi ses i trafiken!

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Känner att jag vill börja säsongen redan nu. Något man bör tänka på när man startar en sporthoj i 17 minus? :rolleyes:

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Det är viktigt att lägga upp den på varvtalsstoppet omedelbart när den startar.
Annars är det mesta lugnt.

Jag var faktiskt seriös. Kortade ljuddämparen för ett tag sedan och vill veta hur den låter. Annars får jag väl starta den i garaget där det är någon plusgrad i alla fall:näsblod

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Troligen precis lika som alla andra år. Lite småskärrad över att det går så jefla fort, och tar väldigt liten stund att komma dit. :3freak

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...