Ja precis, mycket löjligt men han vill väl tjäna pengar, men det finns ju fler skolor om han inte visste det. Ja jag ska fråga honom när det blir dags för det.
Jag gjorde två uppkörningar. En i Lidköping och en i Umeå. Jag kuggade i Lidköping och den djävla idioten skulle inte få mig igen så jag tog första bästa tid vilket var i Umeå och voila. 18 min senare hade jag kortet
För att beskriva Lkpgs idioten. Jag kände mig riktigt säker! Min körskolelärare va nöjd med lågfarts manövern och sa "Detta kommer du klara galant.
Så jag började.. Mot första konen.. bra.. andra.. "SAKARE!!! KÖR SAKTARE!!!!!!" skriker han och all min koncentration försvann så jag satte ner foten. Vadå saktare?! Jag körde ju skit sakta! "Nej du körde alldeles för fort!!"
Provade igen.. än en gång skriker han saktare.. Och jag fattar verkligen ingenting, jag körde riktigt sakta. Till slut sa jag att du kan ju inte skrika på mig mitt i banan! Säg till när jag är klar för jag tappar koncentrationen!
Tredje gången gick bättre..
Han kuggade mig på att "lågfarten behöver tränas" och att jag körde förbi en bil som jag hade till höger om mig. Jag förklarade "Ja, bilen körde sakta, jag såg den och räkande att jag skulle passera den innan den överhuvudtaget kom till korsningen". Men det dög inte.
Umeå då..
En skön sommardag, 15 augusti. Leo, hette uppkörningsgubben. Trevlig, frågade mig vad som fick mig att börja köra, vad jag har för hoj etc.. Förde en diskussion sedan sa han "Glöm inte bort att ha skoj!".
Inte ett ord sa han, jag gjorde allt, vi åkte ut och körde, 18 min senare säger han "Grattis till kortet". Jag blir så lyrisk att jag säger "Är du säker? Ingenting jag behöver tänka på?" "Nej, just denna gång var du exemplarisk".
I min grupp i Umeå hade vi också en kille som gasade, bromsade, gasade, bromasde... När han gjorde lågfartsbanan.. Jag tänkte han kuggar 100%.. För man ska ju reglera farten med kopplingen och bromsa endast i nödfall? Men han klarade sig också :S
Så vem man kör upp för har såååå stor betydelse.
OH! Jag glömde berätta, jag fick en utskälling av han i Lidköping efter lågfarts banan när man ska köra in i det ritade området, stannade med däcket som nedan:
XX_________
O__O
XX_________
"Vad håller du på med?! Nu körde du rakt in i en vägg!"
Vadå en vägg? Det är ju inte ritat något! "Nej, men det är symboliskt för en vägg"..
Så vissa är bitterfittor helt enkelt