Fick lära mig att köra mellan 0-1km/t så det går, och det kan vara för att ni är tjejer som ni får köra lite fortare vid4km/yt är det ju inte så svårt
Börjar säsongen me att dregla över alla hojar man vill köpa
Men i april börjar jag med kortet och går allt som de ska så har man de till sommaren och sen
får man se va plånboken säger om hoj
Tänker börja säsongen med ett schysst bakhjulsåka
- Steka några literhojar på bana
Javisst, byggmaterialet är i samma kvalité som en 12-årings.Så dina skarvar är färdighärdade nu?
Ingen bra idé.
Motorcykeln får vara utrustad med ABS-bromsar men inbromsningen från 70 resp 90 km/h ska vara en kontrollerad hård inbromsning. Att ABS går in betyder att du låst hjulen och det är inte godkänt, då har du bromsat för hårt.
Det kommer du garanterat kugga på.
Du ska visa att du kan bromsa hårt men ändå ha full kontroll på motorcykeln.
Då sägs det olika... Körde upp med ABS och har fått lära mig att det bara var att pallnita. Gäller ju inte bak dock. Gjorde så på uppkörningen, ABS:en smattrade så det stod härliga till, inga kommentarer om det ens...
Hur ser de det? Är det när hjulet "hackar" väldigt mycket? Det är ju knappt så man märker det själv vid hård inbromsning i 90km/h enligt mig...
Nu är vi ju rätt OT men är inte själva vitsen med ABS att man ska kunna nypa till fullt utan att framhjulet låser sig och hojen blir ostyrbar? Verkar ju rätt meningslöst att ha ABS om man ändå inte kan/får utnyttja det..?
Hade behörigheten "A-abs" funnits hade jag förstått ditt resonemang, nog brukar väl en uppkörning gå ut på att visa att man behärskar fordonet? Annars vore väl steget till stödhjul på lågfarten inte långt?
Sant, men då borde ju ABS inte vara tillåtet alls på uppkörning, gränsen mellan en "perfekt inbromsning" och att ABS:en kopplar i är lite väl hårfin kan jag tycka. I så fall blir det ju till och med svårare att bromsa "bäst" med ABS än utan..?
JAG ska påbörja MC-året 2013 med att inviga min nya hoj, och köra den från Stockholm till mitt nya hem i Malmö. Blir en lång resa, men tror att, färsk som man är, det kommer bli grymt skoj! Vet bara inte vad det är för ställ jag ska köpa :/
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|