JAG ska påbörja MC-året 2013 med att inviga min nya hoj, och köra den från Stockholm till mitt nya hem i Malmö. Blir en lång resa, men tror att, färsk som man är, det kommer bli grymt skoj! Vet bara inte vad det är för ställ jag ska köpa :/
Varför skulle du inte kunna köra upp själv när du har egen motorcykel?Jag kör i Hässleholm ja, och jag bromsar hur bra som helst med min egen Mc utan ABS men trodde bara inte det var godkänt på prov med en Mc utan... har kört många mil och aldrig råkat ut för nåt. Nej min körlärare säger att varken jag eller min väninna får bestämma det utan han ska bestämma det, hon har kört längre än jag har på skolan, inte i trafik som jag med handledare, men jag körde ju moppe som ung. Nej vi kan inte göra nåt av det då vi ska gör R1 och R2 först och det ska han ochså vara med o bestämma, men det finns ju fler skolor, så det löser sig, jag tror de är olika mot tjejer och killar...
Hej, Eftersom jag har problem med lågfarten så kan jag inte köra upp, allt annat är ok, men måste träna på den där lågfarten, den har jag ingen riktig kläm på än. Jag ska boka risk 1an nu i denna månaden med min kompis Annika som kör på samma skola, som har samma problem som jag har, det enda vi inte har koll på är den där lågfarten i 2 km/t. De är nog hårdare mot tjejer har jag hört från en på SMC, det är tydligen svårt för tjejer att få mc kort än för killar... suck, ska träna nu innan det är dags på körskolan igen med en vanlig cykel att svänga långsamt osv... 8 or är inga problem på körskolan men så fort det är 4 koner så blir de bara jobbigt...Men jag ger mig inte, ska ha mitt kort..
De är nog hårdare mot tjejer har jag hört från en på SMC, det är tydligen svårt för tjejer att få mc kort än för killar...
Ja i någon trafik kanske man kan behöva köra rakt fram långsamt, men det har inte jag svårt att göra, kan köra jätte långsamt rakt fram, och måste man sätta ner en fot kan man ju det då, så det är väl bara att bita ihop och köra kon helvetet i nästan stillastående, och jisses så underbart det blir då jag har fått kortet så man aldrig mer ska granskas i en konbana. Nej i år ska jag ha kortet verkligen, jag älskar motorcyklar, har gjort hela mitt liv...
Det där med 2 km/h på krypbanan är bara nonsens. Du ska reglera farten med hjälp av kopplingen och krypköra banan, vilket i praktiken innebär gånghastighet ca 5-7 km/h. Ställ din lärare mot väggen och fråga honom varför du ska köra så jävla långsamt för? Vad är det för poäng att göra det svårare än nödvändig?
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|