hyosung comet

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
När man begränsad ekonomi, så varför inte! Tror du får ändå otroligt mycket hoj för småpengar, tror det är svårt att få ihop en så bra ekvation med en så ny hoj som är billig i drift och inköp och har bra försäkringspremie, lättservad etc och säkert en kul och underhållande maskin oxå.
Sen om de har lite sämre kvalité på vissa bitar så får man ta det, det är ju pris därefter! Håller man efter den i tid så kommer den vara fräsch ialla fall, att den kommer "rasa" i värde så spelar ju inte det dig så stor roll, eftersom det är i procent, och du har ju inte betalt så mycket för hojen, så i kronor sett är du en vinnare oxå:tummenupp

Det är ju hojåkat man vill åt, totalt sett vet jag att du hur som helst gjort en riktigt bra affär:tummenupp
 
Last edited:

Koorider

I ride alone, thats keep me alive :)
Gick med
1 Jun 2008
Ort
göteborg
Hoj
-09, Hyosung, GT650R
håller med föregående talare...

men vill säga ändå betala max 30 000 för den hojen. de ju bara hänvisa till de andra annonserna och säga att även dem är bredda pruta lite (vilket dem säkert bredda att göra också)

jag vet 30 lök låter lågt för en ny hoj, men de marknaden som bestämmer :D
 

Mclizen

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
-99 Yamaha R6
Klart prisvärd!

Jag köpte en likadan som på bilden i April i år. Som ny i Årsmodell -05 som hade gått 400 mil. Fick ge 32 papp. Min kille är iofs en hejare på att bygga om hojar så vi har kapat blåset (låter nu grymmare än värsta Duccen ;) ), bytt till nya, snygga backspeglar (orginalspeglarna är uggly as H***) samt ska lacka den i mattsvart nu i vinter. Börjar bli skitsnygg och har även fått många frågor och nyfikna blickar.
Har kört ca: 300 mil sedan dess och jag är i helhet MKT nöjd med hojen och då körde jag ändå en Blackbird innan.
Bra bottenvrid, supersmidig på små slingriga vägar och lättkörd som bara den :) Känns inte alls "skranglig" el billig utan känns rejäl och stabil.
Bor i Kristianstad men var uppe på MC-dagarna i Västervik (33 mil) och då gick det undan på motorvägen. Håller ngt med om att man i farter över 130 ngt saknar en liten kåpa men då har jag som sagt en Black bird att jämföra med...

Jag säger alltså:
KÖP KÖP KÖP!

.....Är den skitbillig att äga och försäkra :)
Jag betalar max 2000:-/helår och helförsäkring
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag köpte en likadan som på bilden i April i år. Som ny i Årsmodell -05 som hade gått 400 mil. Fick ge 32 papp. Min kille är iofs en hejare på att bygga om hojar så vi har kapat blåset (låter nu grymmare än värsta Duccen ;) ), bytt till nya, snygga backspeglar (orginalspeglarna är uggly as H***) samt ska lacka den i mattsvart nu i vinter. Börjar bli skitsnygg och har även fått många frågor och nyfikna blickar.
Har kört ca: 300 mil sedan dess och jag är i helhet MKT nöjd med hojen och då körde jag ändå en Blackbird innan.
Bra bottenvrid, supersmidig på små slingriga vägar och lättkörd som bara den :) Känns inte alls "skranglig" el billig utan känns rejäl och stabil.
Bor i Kristianstad men var uppe på MC-dagarna i Västervik (33 mil) och då gick det undan på motorvägen. Håller ngt med om att man i farter över 130 ngt saknar en liten kåpa men då har jag som sagt en Black bird att jämföra med...

Jag säger alltså:
KÖP KÖP KÖP!

.....Är den skitbillig att äga och försäkra :)
Jag betalar max 2000:-/helår och helförsäkring

Hörrö Hyosong importören, du är avslöjad:gnissla
 

Mclizen

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
-99 Yamaha R6
Hörrö Hyosong importören, du är avslöjad:gnissla

Haha, ja du, det kan man ju nästan tro nu när jag läser mitt inlägg i efterhand ;)
Ska väl vara ärlig och säga att jag egentligen hade siktet inställt på en R6:a men efter att ha insett att jag skulle få leva på blodpudding, vatten och bröd resten av året(n) vid ett sånt inköp samt pga försäkringen så bidde det alltså en Gt650.
Jag är nöjd helt enkelt men det hindrar ju inte att jag hellre hade varit ägare till årets R6:a, så det så ;)

Kan dock inte rekommendera ngn att åka bakpå. Man sitter då hur högt som helst och tvingas att ständigt luta sig fram o hålla sig i tanken (vilket blir AS-jobbigt efter bara ngr mil) för att inte knocka föraren av sadeln vid kraftigt gaspådrag/inbromsning. Jag har ju dock inte tänkt skjutsa på den så mig kvittar det ju.....
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Har haft en comet 650 i 3 år och övningskört med. Hade riktigt kul med den och det var en perfekt hoj för mig. Jag skulle säkert ha mycket roligt med den fortfarande men ombyte förnöjer.
Under tiden jag körde den så hade jag inga som helst problem med den, trots att jag plågade den med mycket krypkörning, slir med koppling och sådant. Vem vet, det kanske hamnar en sådan i familjen igen, så sambon kan köra med. Men isådanafall blir det nog kåpvarianten.
 

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Ort
mellan vänern o vättern
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
jag är på god väg o köpa den.. priset ligger på 34 papper plus inkl ny hjälm som behövs.. 2 saker som inte fungerade på den provkörda hojen.. Läckande gaffel vänster sida.. ej fungerbar bakbroms.... men övrigt helt ok i körning osv..

jag har ett par duccepipor liggande.. funderar på att lägga dom under passagerarsadeln.. på tal om det.. kärringa trivdes och satt bra där bak.. det är ju bra.. :)

nu.. köpa??? aaaAAAaaa.. kanske kanske
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
jag är på god väg o köpa den.. priset ligger på 34 papper plus inkl ny hjälm som behövs.. 2 saker som inte fungerade på den provkörda hojen.. Läckande gaffel vänster sida.. ej fungerbar bakbroms.... men övrigt helt ok i körning osv..

jag har ett par duccepipor liggande.. funderar på att lägga dom under passagerarsadeln.. på tal om det.. kärringa trivdes och satt bra där bak.. det är ju bra.. :)

nu.. köpa??? aaaAAAaaa.. kanske kanske

34 var ju lite dyrt med de deffekterna tycker ju jag IAF: http://www.blocket.se/vi/16171034.htm?ca=3_s det där är min gamla, fint skick förutom lite skrap på ljuddämparen. Om du orkar åka till gotland och hämta den ;)
 

Koorider

I ride alone, thats keep me alive :)
Gick med
1 Jun 2008
Ort
göteborg
Hoj
-09, Hyosung, GT650R
men om alla defekter lagas innan köp? :) 3 månaders trafikgaranti från handlarn..

Som sagt och som Hinkas säger också de alldeles för dyrt, jag tror du är lite bara bekväm av dig och plockar den hojen som ligger dig närmast. visst en fördel att det är en mc handlare, men det finns ju två exemplar på blocket för runt 24-25. dem skulle du säkert kunna pruta ner till 22-23 minst.

Njae, 10 tusen mer är alldeles för mkt för 3 mån garanti. Får du den för 28 så är det väl värt det tycker jag personligen. Men de dina pengar och du vet bäst sj. :gnissla
 

David81

**Pappa till Isabelle & Haylie**
Gick med
26 Apr 2004
Ort
mellan vänern o vättern
Hoj
Såld :o( // Streetfighter projekt next!
hmm.. jo jag vet att det är mkt money, o ja jag har kollat blocket :)

återstår o se.. kanske blir en vespa125a i år o en reajäääl mc nästa sommar.. man kan ju alltid hoppas ..he he he..*hmmp*
 

MX_davve

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bromma
Hoj
2005, Suzuki, rm85
tänkte skaffa en 125 snart men vet ej vad jag ska ha. ganska billig ska den vara, max 20k, ska ta a1 i vår.

hade tänkt en comet 125 eller liknade.

har kört Motocross i 5 år så jag vet "lite" om hojar och vad som är för lite pulver i :fakta

Ps. Kan folket sluta bråka :ajjabajja ganska jobbigt, det är väll ett mc forum ds.
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Skulle tydlingen vara en Suzuki SV motor på den, men ni får rätta mej om ja har fel..

Du är härmed rättad. :tungan

Det är en otroligt seglivad myt att det sitter en SV-motor i den. Det är till och med så illa att vissa handlare sprider ryktet att delarna är utbytbara mellan dem.

Men så är det inte. Det är Hyosungs egen motor, må vara att det är en liknande konstruktion. Beror antagligen på att Hyosung tillverkade prylar åt Suzuki tidigare och såklart lånat lite goda ideer.

För övrigt så tror jag att Hyosung säkert är ikapp japanernas kvalitet om några år.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
För övrigt så tror jag att Hyosung säkert är ikapp japanernas kvalitet om några år.

Det tror jag med, se bara på korea-bilarna, i början var dom av sämre kvalitet (hållbarhet), men nu är det väl mest designen och den lite plastigare känslan som släpar efter (också en sorts kvalitet)

Jag skulle gärna bli Koreas Ambassadör i frågan, ge mig en Kia Ceed och en Comet GT så ska jag fortsätta att lovprisa landet!

BTW såg jag en YouTube film om en ny NORD koreansk bil, det var 5 likadana bilar i olika färger som åkte runt hela tiden, det kan mycket väl vara hela årsproduktionen :D
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
tänkte skaffa en 125 snart men vet ej vad jag ska ha. ganska billig ska den vara, max 20k, ska ta a1 i vår.

hade tänkt en comet 125 eller liknade.

har kört Motocross i 5 år så jag vet "lite" om hojar och vad som är för lite pulver i :fakta

Ps. Kan folket sluta bråka :ajjabajja ganska jobbigt, det är väll ett mc forum ds.

http://sporthoj.com/annonser/?id=22132 :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top