Bingo
行駛和是安靜&#
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Har du testat själv eller återger du bara vad andra säger?Chrille skrev:1. Det där skulle jag vilja påstå är felaktigt. Supersoften är faktiskt däck som jag skulle välja bort på allt utom ren racing.
2. Så mjukt, kallt gummi funkar inte som det ska(mals ner som suddgummi istället för att klibba/binda) och jag tror att ett sport-touringdäck knäcker det alla gånger utom möjligtvis på favvovägen.
3. Dessutom lever de ännu kortare liv om de inte körs med riktig däckstemperatur.
2. Har du testat själv eller återger du bara vad andra säger?
3. Livslängden för ett framdäck upplever jag inte som något problem. På gata räcker ett bakdäck (soft) ca 500 mil för mig. Framdäcket räcker dubbelt så länge - dvs man kör mer än en säsong på ett raceframdäck. Ett bra framdäck får man för under en femhundring.
Jag har kört med Dunlop 208 GP, Pirelli Supercorsa (soft och supersoft), Metzeler Rennsport (soft och supersoft), Pirelli dragon Corsa och nåt michelingrejs (på Pegason). Jag har aldrig haft problem med något av racedäcken i vare sig varmt, kallt eller blött före.
Jag kan förresten tillägga att det är stor skillnad i livslängd mellan soft och supersoft baktill. De supersofta smälter bort på mitten när man kör på gata. Där är livslängden mycket begränsad.