Ett öronbarn är lite som ett spännband, mycket trassel som liten.Vad är ett öronbarn? Garbage Pail Kid?
Ett öronbarn är lite som ett spännband, mycket trassel som liten.Vad är ett öronbarn? Garbage Pail Kid?
Växer spännband upp? Jag testade i juni igen, efter 2008 års fiasko, blev minst lika arg.Ett öronbarn är lite som ett spännband, mycket trassel som liten.
Nu finns det jättefiffiga spännband som funkar som ett bilbälte, dra ut och tryck på knappen så rullar det in, nåt för dig.Växer spännband upp? Jag testade i juni igen, efter 2008 års fiasko, blev minst lika arg.
Precis så är det!Vårdcentral, ett besök = en avgift, två besök = två avgifter. Arbetsplan = Försök att bli av med folk på kortast möjliga tid.
Jag med är gammalt öronbarn med otaligt spräckta trumhinnor. Hugaligen.
Lackar på folk som använder VAB för att förlänga julledigheten. Då får vi som är på plats jobba över. En del är så korkade att de aviserar att de ska vabba på facebook två dagar innan de skulle jobbat.
Märkligt att det alltid är samma ungar/vuxna som blir mystiskt sjuka på klämdagar och sportlov. De blir dessutom allvarligare sjuka om en ledighetsansökan redan nekats.
Anmäl dem till försäkringskassan då, varför ska VAB-fusk vara ok medan det inte är ok med annan skattesmitning osv?
Själv VAB:ar jag idag men hade inte en tanke på att det är klämdag då jag inte är ledig dessa dagar annars. Även imorgon är vanlig jobbardag för mig, men nu börjar jag bli sjuk också så vi får se vad det blir av det...
En arbetskamrat ansåg sig ha rätt till kompledighet eftersom han jobbade när han tänkt VABa.
En arbetskamrat ansåg sig ha rätt till kompledighet eftersom han jobbade när han tänkt VABa.
Jag håller med och då inte bara VAB utan föräldraledighet om de blir nekade semester. Detta gör att jag aldrig får någon semester på några klämdagar, jul, påsk osv.
Extremt orättvist att man ska straffas för att man inte har barn och ändå ansökt semester över ett år i förväg.
Håller någon ungen hemma från dagis/motsvarande blir bevisbördan tyngre än om dagiset härbergerar barnet och föräldern är hemma och fiser sig trött...
I sak har du rätt. Den som vabbar (Har pengar från FK.) och samtidigt jobbar hemifrån (Får lön för den dagen.) ska inte ha mina skattepengar.
Nu vräker snön ner.
Imorgon ska jag iväg och besikta bilen.
Med sommardäck.
Jag har "åretruntdäck" på den ena bilen.Nu vräker snön ner.
Imorgon ska jag iväg och besikta bilen.
Med sommardäck.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2