Dubbfria vinterdäck fungerar förvånansvärt bra på vintern och förvånansvärt dåligt på sommaren.
Och har man kört med dubbfria vinterdäck på sommaren fungerar de efter det förvånansvärt dåligt på vintern med.
Dubbfria vinterdäck fungerar förvånansvärt bra på vintern och förvånansvärt dåligt på sommaren.
Näe.Inte för att vara dryg, men vore det inte bra om du tog ditt miljömässiga ansvar och fixade bilen ordentligt? Du är väl trots allt vuxen nu?
För att en lovande tråd spammades sönder på mindre än 24 timmar. Jävla Fejsboksbeteende att ta varje inlägg som en inbjudan till diskussion.
När jag äntligen orkar börja ta tag i saker så funkar faan ingenting. Nu la jag ut massa annonser på blocket för att sälja av prylar och få ihop lite pengar i dessa skrala tider. Jaha vad händer då? Jo folk vill köpa. Och då får jag inte igång hojhelvetet. Hatar kickstart. Hatar. Min onda högerfot har nu ännu ondare dessutom så nu blev jag ledsen i ögat med. Får väl pruta helvet och sälja gratis då.... GRRRR varför kan inget bara FUNKA för EN gångs skull?
Kan kunden kicka?
Sambon kom på att han glömde ge mig tipset om choken. Då gick det avsevärt bättre. Hann få röda kinder i alla fall men igång kom hojen till sist så nu har jag koll på läget igen. ... en stund.
"Tipset?", ursäkta om jag låter nedlåtande, men är inte det något som man i principip alltid använder om man vill ha igång hojen?
"Tipset?", ursäkta om jag låter nedlåtande, men är inte det något som man i principip alltid använder om man vill ha igång hojen?
Hon är inte van vid varesig tvåtakt, gamla hojar eller kick. Moderna hojar med insprut hanterar ju det där automagiskt.
Alltså det är barnens cross och sambon brukar hjälpa dom köra. Jag har aldrig startat en kickstart förrut och sambon ligger med bruten rygg på sjukhus. Därav mina taffliga försök att få igång något jag inte befattat mig med tidigare. Jag kör spårthåj. Inte kickar på dom.
Edit: Sambon hann ju före att försvara mig. Ett plus till han
Du har lärt dig något idag.Alltså det är barnens cross och sambon brukar hjälpa dom köra. Jag har aldrig startat en kickstart förrut och sambon ligger med bruten rygg på sjukhus. Därav mina taffliga försök att få igång något jag inte befattat mig med tidigare. Jag kör spårthåj. Inte kickar på dom.
Edit: Sambon hann ju före att försvara mig. Ett plus till han
Sambon kom på att han glömde ge mig tipset om choken. Då gick det avsevärt bättre. Hann få röda kinder i alla fall men igång kom hojen till sist så nu har jag koll på läget igen. ... en stund.
Jag var ute i snön nästan hela dagen. Jätteskönt. Sedan har jag 4wd och värmare så bilkörningen går galant den också.SNÖ!!
Denna jävla äckliga snö! Plus blåsten mitt i ansiktet när jag försöker få bort skiten.
MEN NEJ DÅ! Då ska det ju prompt vara precis på nollan så skiten fastnar i röret med, smack mindre operation och på´t igen..
Kommer ca 50 cm sen är det likadant igen. Kastar in den djävulska snöslungan och kör oldschool med spade..
Vinden blir värre och jag kämpar som överviktig slädhund. Ser plogvallen och kastar spaden rätt in i skogen och går in.
Jag vill ha sommar nu
Tror jag kan jaga tag på en annan fin dykarutrustning, du behöver förvisso handpumpa den med, men fin är den.Skulle pumpa cykeldäcken.
Lat som jag är vill jag helst inte handpumpa.
Använder regelmässigt en dykflaska med ett förstasteg (regulator) kopplat till ett standard däckfyllarmunstycke med manometer.
Denna gången sköts toppen av förstasteget loss med 150 bars tryck direkt jag öppnade flaskkranen.
Troligen materialutmattning i förstasteget som härstammar från 50/60-talet.
Rätt glad att det inte var nyfylld flaska (300 bar) och jag inte stod ivägen.
Rätt förbannad över att behöva handpumpa och att min fina dykutrustning nu saknar en kritisk komponent.
Rätt glad att det inte var nyfylld flaska (300 bar) och jag inte stod ivägen.
Rätt förbannad över att behöva handpumpa och att min fina dykutrustning nu saknar en kritisk komponent.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|